عضویت در کانال مدیریت فرایند
دستاوردهای بکارگیری نرم افزار BPMS در سازمان
دستاوردهای نرم افزار BPMS, نرم افزار BPMS

دستاوردهای بکارگیری نرم افزار BPMS در سازمان

فواید عمده مجموعه ابزار مدیریت فرایندهای کسب و کار را در مکانیزاسیون مدیریت فرایندها و امکان اعمال تغییرات در سایر پارامترهای مؤثر بر فرایند باید جستجو نمود. شرح مختصری از فواید این ابزار به صورت زیر ارائه شده است.

 

 

  • یکپارچگی و چابکی کسب و کار: توانایی تعیین تغییرات کنترل شده در فرآیندهای کسب کار و پیاده‌سازی بسیاری از تغییرات در کوتاه مدت در جهت اهداف کسب و کار می‌تواند مزیت رقابتی فراوانی را برای آن به همراه داشته باشد.

 

  • ردیابی هوشمند کسب و کار: توانایی اندازه گیری موثر تغییرات و تعیین اثر‌گذاری روی اهداف کوتاه مدت (از طریق تحلیل و اندازه‌ها) در کنار قابلیت تغییر فرآیندهای کاری، ابزاری را جهت کنترل کسب و کار به وجود می‌آورد که بر پایه ‌اطلاعات معنی‌دار و بروز استوار است.

 

  • بالانس سرویس‌های عملیاتی: قابلیت پیاده‌سازی خدمات، مانند IT و YHR که به صورت پیوسته در حال بالانس شدن با توجه به ‌اهداف کسب و کار هستند، می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های عملیاتی و بهینه‌سازی عملکرد گردد.

 

  • پاسخ منعطف به تغییرات: جدایی میان “what” (اهداف) از “how” (مدیریت منابع)، جدا کردن اطلاعات فرآیند از روش استفاده آنها که توسط اهداف مشخص می‌گردد، باعث کاهش تاثیر تغییرات غیر قابل کنترل خارجی می‌گردد که در نهایت باعث افزایش پایداری کسب و کار می‌شود.

 

  • مدیریت اطلاعات کسب و کار: ترتیب استفاده‌ از نرم افزار BPMS برای تعریف و تغییر فرآیند‌های کاری به صورتی است که ‌امکان ذخیره‌سازی اطلاعات بی ارزش و بازیافتنی کسب و کار را می‌دهد. بنابراین می‌تواند باعث کاهش هزینه‌آموزش و ریسک انقطاع کسب و کار گردد.

 

  • مدیریت کیفیت:دلایل کاهش کیفیت و غالبا راه حل جلوگیری از آن می‌تواند به صورت سریع از طریق شناسایی دوباره کاری‌ها، بازگشت‌ها، ضایعات کشف شوند.

 

  • بهینه سازی زمان: وقفه‌های بی مورد در فرآیند کسب و کار قابل شناسایی و حذف هستند که در نهایت باعث کاهش زمان سفارش تا تحویل می‌شود. این فایده خود به تنهایی می‌تواند کلیه سرمایه‌گذاری سیستم BPMS یا سیستم مدیریت فرایندها را جبران نماید.

برای مطالعه بیشتر در مورد سیستم مدیریت فرایندهای کسب و کار یا BPMS میتوانید به این صفحه مراجعه کنید. بیش از ۳۰ مطلب خواندنی و تحلیلی در این صفحه وجود دارد.


بررسی سیر مطالعاتی نرم افزارهای BPMS مشتمل بر مطالب زیر توصیه میگردد:

چرا نرم افزار BPMS؟

 

جایگاه BPMS در چرخه BPM چیست؟

 

چطور با BPMS سودآوری سازمان خود را افزایش دهیم؟

 

پیش نیاز فرهنگی استقرار BPMS

 

پیش نیاز سازمانی استقرار BPMS

 

پیش نیاز منابع انسانی استقرار BPMS

 

 

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .