عضویت در کانال مدیریت فرایند
پادکست: یکی از مشکلات پروژه های مدیریت فرایند (بخش سوم)
پادکست مدیریت فرایند

یکی از مشکلات پروژه های مدیریت فرایند (بخش سوم)

یکی دیگر از مشکلاتی که ما در پروژه های مدیریت فرایند با آن  مواجه هستیم عدم استفاده از casetools ها می باشد. casetools ابزارهای تجزیه و تحلیل فرایندها هستند که در پروژه ها می توانند خیلی به ما کمک کنند و قابلیتهای زیادی دارند. قطعا با BPMS ها متفاوت هستند . ما در پروژه ها به دو نوع ابزار و نرم افزار نیاز داریم casetools و BPMS.

ما در casetoolsها می توانیم انواع مختلفی از نمودارها را  ایجاد و بین آنها ارتباط برقرار کنیم. همچنین می توانیم نمودارها را به هم دیگر تبدیل کنیم و یا نمودار را به ماتریس تبدیل کنیم. یک از ماتریسهای خیلی خوبی که در پروژ به آنها نیاز داریم  RACI و CRUD هستند که خیلی ساده تولید می شوند. اما اگر ابزار مدیریت فرایند خود را Visio انتخاب کرده باشیم که قطعا casetools نیست از این مزیتها برخوردار نخواهیم بود.

با استفاده از casetools  ها می توانیم فرایندها را شبیه سازی کنیم و از قابلیت انیمیشن این ابزارها استفاده کنیم و بسیاری از مزیتهای دیگر. پس ما هم باید از casetools ها استفاده کنیم و هم از BPMS ها و اینها جای هم دیگر را نمی گیرند.

نکته دیگر این است که ما در casetools ها خیلی راحت می توانیم خروجی هایی را تهیه کنیم که این خروجی ها را به عنوان ورودی وارد BPMS ها کنیم این به این معنی است که نیازی نیست یکبار فرایندها را داخلی casetools ها وارد و طراحی کنیم و یکبار دیگر مجبور شویم داخل BPMS وارد کنیم بلکه زمان مشترکی تعریف شده که از casetools خروجی می گیریم و وارد BPMS می کنیم.

این مطلب را به صورت کامل در پادکست فوق گوش دهید.

یکی از مشکلات پروژه های مدیریت فرایند (بخش سوم) یکی دیگر از مشکلاتی که ما در پروژه های مدیریت فرایند با آن  مواجه هستیم عدم استفاده از casetools ها می باشد. casetools ابزارهای تجزیه و تحلیل فرایندها هستند که در پروژه ها می توانند خیلی به ما کمک کنند و قابلیتهای زیادی دارند. قطعا با […]

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .