عضویت در کانال مدیریت فرایند
پادکست: خرده شکلات در مدیریت فرایند
پادکست مدیریت فرایند

خرده شکلات در مدیریت فرایند

در این پادکست به موضوع خرده شکلات در مدیریت فرایند می پردازیم. خیلی از سازمانها و مدیران ارشد سازمانها بعضا موافق تغییر نیستند. آقای همریک جمله معروفی در خصوص تغییر دارد که می گوید تغییر اختیاری است شما می توانید خود را تغییر دهید و یا ندهید. منها همه سازمنها قرار نیست به بقای خود ادامه دهند و بعضی از آنها از گردونه حذف خواهند شد پس ما باید خودمون را تغییر دهیم.

از طرفی هم نمی توانیم از مدیریت فرایند و مزیت های آن صرف نظر کنیم .۹۶ درصد سازمانهای آمریکایی BPM انجام داده اند. فرایندها ابزار تحقق استراتژی های سازمان هستند. یعنی استراتژی هایی که تدوین  می شود و اون مدینه فاضله ای که برای سازمان ترسیم می شود از طریق فرایندها باید به بدنه سازمان بیایند و کف سازمان اجرا و محقق شوند.

اما باتوجه به اینکه خیلی از مدیران تجربه ناموفق داشتن و یا اطرافیان را دیدند و یا سازمانهایی را دیدن که در حوزه مدیریت فرایند موفق نبودند چطور می توانیم آنها را برای تغییر و انجام مدیریت فرایند مجاب کنیم.

قبلا گفتیم وقتی سازمانها طعم شیرین مدیریت فرایند را خواهند چشید که کل چرخه مدیریت فرایند یعنی مدلسازی، اجرا، پایش و بهبود را طی کرده باشند. منتها این کار خیلی زمانبر است یعنی ما اگر بخواهیم طبق روشهایی که خیلی جاها وجود دارد و معمولا روشهای آبشاری هستند به این موضوع برسیم خیلی کار سختی در پیش داریم.یعنی یک یا دو سال فرایندها را مدل کنیم و بعد یک یا دو سال دیگر مدلها را تبدیل به نرم افزار کنیم و در آخر مثلا ۱۰۰ واحد شکلات به سازمان بدهیم.

رویکر خرده شکلات می گوید نیازی به این کار نیست یعنی به جای اینکه ۱۰۰ واحد شکلات به سازمان بدهید این را به ۱۰ تا ۱۰ واحد تقسیم کنید

این مطلب را به صورت کامل می توانید در پادکست فوق گوش دهید.

خرده شکلات در مدیریت فرایند در این پادکست به موضوع خرده شکلات در مدیریت فرایند می پردازیم. خیلی از سازمانها و مدیران ارشد سازمانها بعضا موافق تغییر نیستند. آقای همریک جمله معروفی در خصوص تغییر دارد که می گوید تغییر اختیاری است شما می توانید خود را تغییر دهید و یا ندهید. منها همه سازمنها قرار نیست به بقای […]

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .