عضویت در کانال مدیریت فرایند
سیستم مدیریت فرایند کسب و کار (BPMS) چیست ؟
BPMS چیست

سیستم مدیریت فرایند کسب و کار (BPMS) چیست ؟

BPMS (فناوری/نرم افزارBPM) و اتوماسیون فرآیند

نرم افزار مدیریت فرآیند کسب و کار (BPMS) مجموعه ای از ابزارهای نرم افزاری است که به تسهیل مقدمات BPM کمک می کند. در یک بستر BPM، ابزارهایی برای کمک به تمامی فازهای چرخه عمر BPM وجود دارند: طراحی، مدلسازی، اجرا، نظارت و بهینه سازی.
برای فاز طراحی و مدل سازی، ابزارهای BPM نگاشت بصری و مستند سازی فرآیندها را فراهم می آورند که می تواند به درک وضعیت فرآیند فعلی کمک کند و سپس می تواند آن دانش را درون سازمان مخابره نماید. برخی امکانات تحلیل و شبیه سازی اضافی پیشنهاد می کنند که می تواند در تحلیل فرآیندها برای هدف شناسایی فرصت های بهبود، کمک کند.

 

در حالی که بدون اتوماسیون به سختی می توان فرآیندها را بهبود داد، سیستم های BPMS نیز به طور کلی برای اتوماسیون فرآیندها به عنوان بخشی از فازهای اجرا، نظارت و بهینه سازی استفاده می شود. ابزارهای BPMS می تواند برای ایجاد برنامه های کاربردی کاملاً جدید، تبدیل فرآیندهای کاغذی به بدون کاغذ یا غیرسازمانی و ارتقاء سیستم های موجود به کار برده شوند. آنها می توانند اطلاعات را استخراج، قالب بندی و توزیع کنند و آن اطلاعات را مطابق گام های فرآیند کسب و کار و سیاست ها و قواعد کسب و کار بین سیستم ها و افراد مسیردهی کنند.

 

این امر به تقویت رویه های کاری و همچنین ردگیری فعالیت های کاری و معیارها کمک می کند. سیستم های BPMS شامل جریان کاری، فرم های الکترونیکی، مشخصه های هشدار دهی و پرتال کاری کاربر (صندوق های ورودی، نمایشگرهای زمان واقعی، گزارش گیری و دشبوردها) است.

 

محدوده اینکه چه چیزی به عنوان ابزار BPM دسته بندی و لحاظ می شود در طی سالیان تغییر کرده و بسط یافته است. ریشه های آن در جریان کاری و قابلیت کنترل و تقویت جابجایی اسناد و اطلاعات نهفته است. اما، همانطور که بازار در این حوزه رشد داشته است، مدیریت فرآیندهای کسب و کار هم از BPM به (مجموعه برنامه) BPMS  تغییر کرده است که منجر به قابلیت های بیشتری در حوزه تحلیل فرآیند و موزون سازی خدمت (یکپارچگی مبتنی بر سرویس های وب) به ۲۰۱۳BPM شده است که به عنوا  مدیریت فرایند هوشمند هوشمند (iBPM) تعریف می شود.

همانطور که در نمودار زیر می بینید، همچنانکه فروشندگان نرم افزار به دنبال فراهم کردن قابلیت های جامع و کامل در هر حوزه مرکزی هستند و با تکامل فناوری تطابق می یابند، اجزای مرکزی به توسعه ادامه می دهند. این امر از طریق فراگیری و همچنین از طریق تلاش های توسعه ای داخلی اداره می شود. نتیجه این است که اکنون بازار پیشنهاداتی دارد که محدوده ای از فقط اجزای مرکزی تا «همه چیز» را در بردارد.

 

منبع:what-is-bpm.com

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید فیلم های آموزشی زیر را مشاهده نمایید:

چرا BPMS

مزیت های سیستم های BPMS

صفر تا صد ساخت فرایند در Bizagi


همچنین پادکستهای زیر در ارتباط با BPMS هستند:

پادکست: مزیت های سیستم های BPMS (بخش اول)

پادکست: مزیت های سیستم های BPMS (بخش دوم)

پادکست: مزیت های سیستم های BPMS (بخش سوم)

پادکست: مزیت های سیستم های BPMS (بخش چهارم)

پادکست: وجه تمایز نرم افزارهای BPMS با اسباب بازی ها

پادکست: جایگاه سیستم های BPMS و BI نسبت به یکدیگر

پادکست: تفاوت سیستم BPMS و casetool ها

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .