عضویت در کانال مدیریت فرایند
فعلا بودجه و پول کافی برای انجام پروژه مدیریت فرایند را نداریم!
مدیریت فرایند

یک صحبت شایع در بین سازمانها و شرکت ها در مورد مدیریت فرایند این است که ما فعلا بودجه و پول کافی برای انجام پروژه مدیریت فرایند را نداریم!

لطفا توجه کنید و این نکات را نیز به اطلاع مدیران ارشد سازمان خود برسانید که:

  • شرکت هایی که اقدام به انجام پروژه مدیریت فرایند نموده اند، ظرف چند ماه اول بواسطه صرفه جویی های ایجاد شده در هزینه های شرکت، هزینه انجام پروژه مدیریت فرایند را پوشش داده اند.
  • رویکردهای مختلفی جهت انجام پروژه های مدیریت فرایند وجود دارد، برخی پرهزینه و بزرگ هستند و ولی برخی کم هزینه. طبیعی است بسیاری از شرکت های مشاوره مدیریت شما را به سمت رویکردهای پرهزینه سوق خواهند داد.
  • رویکردهای نوین مدیریت فرایند در سطح دنیا به این سمت سوق پیدا کرده است که شرکت ها با استفاده از نیروهای داخلی خود اقدام به انجام پروژه مدیریت فرایند نمایند در نتیجه هزینه های اینکار به شدت کاهش خواهد یافت.
  • میتوانید بجای اینکه ده ها و بلکه صدها میلیون تومان صرف خرید نرم افزار های BPMS کنید، از نرم افزارهای رایگان و با کیفیت موجود در این حوزه استفاده کرده و هزینه های خود را کاهش دهید.
  • با مکانیزه کردن فرایندهای خود به مزیت های زیر دست خواهید یافت که تاثیر مستقیم بر کاهش هزینه های شرکت و افزایش سوداوری تان خواهد داشت:
    • افزایش سرعت انجام کارها
    • بیشتر کار کردن افراد شرکت و تمرکز روی اصل کار تا به جریان انداختن و هل دادن آن
    • مشخص شدن افرادی که معمولا کارها را معطل نگه داشته در نتیجه زمان ارائه محصول یا خدمت را افزایش میدهند. معمولاً افرادی هستند که به دلایل مختلف کار را نزد خود نگه میدارند مثلاً: مشغله زیاد، القاء بزرگی و…. با مکانیزه کردن این افراد را میتوانید شناسایی کنید و برای هر نفر راه حل مختص خودش را تعیین و اجرا کنید. مثلاً ارسال پیامک برای افرادی که مشغله داشته و پشت میزشان کمتر هستند. یا ارسال پیامک یادآوری به افراد کم کار یا ارسال پیامک به مدیران آنها و…
    • صرفه جویی قابل ملاحظه در مواد مصرفی از قبیل کاغذ، پرینتر، تونر و… . مثلا همین یک مورد را در نظر بگیرید. باری سازمانی که ۲۰۰ پرسنل دارد، هر یک از آنها ماهانه ۱۰ بار فرایند مرخصی، ماموریت، اضافه کار و موارد مشابه را انجام خواهند داد. پس ۲۰۰۰ بار این فرایندها اجرا میشوند. لطفا ۲۰۰۰ را در هزینه های گفته شده ضرب کنید. با BPMS این هزینه نزدیک به صفر خواهد شد.

پس به واقع استقرار صحیح مدیریت فرایند بر اساس ملاحظات فوق، نه تنها هزینه زا نخواهد بود، بلکه باعث افزایش سودآوری شما نیز خواهد شد. البته چنانچه رویکرد استقرار مدیریت فرایند خود را بر اساس روش های چابک اتخاذ نمایید تاثیرات چند برابر خواهد شد چون با هزینه بسیار کم، خروجی بزرگی ایجاد خواهد شد.

کانال ما را در تلگرام دنبال نمایید.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .