عضویت در کانال مدیریت فرایند
انتشار کتاب تالیفی آموزش ساده و کاربردی مدلسازی فرایند و استاندارد BPMN
آموزش BPMN2

انتشار کتاب تالیفی آموزش ساده و کاربردی مدلسازی فرایند و استاندارد BPMN

به زودی مراحل انتشار یک کتاب بسیار مفید در حوزه مدلسازی فرایند با محوریت استاندارد BPMN2 به پایان خواهد رسید.

این کتاب کاملاً تالیفی بوده و از منبع خارجی ترجمه نشده است.

تالیفی بودن این کتاب و متن ساده و روان آن باعث میشود خواننده بتواند به راحتی نسبت به مطالب بیان شده به درک مناسبی دست پیدا کند.


معمولاً کتابهای لاتین مدلسازی فرایندها و ادبیات این موضوع به گونه ای است که ترجمه آن به سایر زبان ها تا حدی باعث از دست رفتن برخی مفاهیم و افزایش پیچیدگی مطالب شود.

در این کتاب تنها به مدلسازی فرایند و استاندارد BPMN پرداخته نمی شود. بلکه از استاندارد مهم تر رعایت برخی اصول پیش از جلسه مصاحبه، حین آن و پس از آن می باشد که این اصول در ابتدای این کتاب در قالب حدود ۱۲ نکته در حدود ۱۵ صفحه بطور کامل تشریح گردیده است.


در واقع شما به عنوان یک متخصص مدلساز فرایند اگر این اصول را رعایت نکنید ولی به استاندارد BPMN تسلط داشته باشید، خروجی کار چندان مطلوب و مقرون به صرفه ای نخواهید داشت ولی بر عکس این موضوع صادق است.

در این کتاب جلسه مصاحبه مبنا قرار گرفته و نکات بسیار کاربردی و مهمی در مقاطع قبل از جلسات، پس از جلسات و حین جلسات ارائه شده است.

کل این کتاب در حدود ۱۰۰ صفحه بوده که بسیار مفید و بطور کامل استاندارد BPMN را به شما آموزش خواهد داد و با قیمت بسیار ارزان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.


برخی مباحث جالب کتاب آموزش مدلسازی فرایند با محوریت BPMN2

بجز آموزش نمادها و المان های مختلف موجود در استاندارد BPMN2، برخی از موضوعاتی که در کتاب تالیفی آموزش مدلسازی فرایند به آنها پرداخته میشود شامل موارد زیر است:

  • آیا میدانید یکی از اقدامات مهم قبل از آغاز جلسات مصاحبه تهیه دیتادیکشنری است و این اقدام مانع بروز برخی اشتباهات توسط تیم های مختلف مدلسازی خواهد شد.
  • با چه کسانی باید جلسات مدلسازی فرایند را برگزار کرد و با چه کسانی نباید؟
  • یکی دیگر از مهم ترین اقدامات پس از جلسه مصاحبه برگزاری جلسات کراس چک فرایندها با یکدیگر است. اینکار باعث میشود جلوی مدلسازی ناقص فرایندها تا حدود زیادی گرفته شود.
  • بجای برگزاری جلسات مصاحبه چه رویکرد دیگری را میتوان اتخاذ کرد تا در زمان بسیار کوتاه تر و هزینه بسیار کمتر کلیه فرایندهای سازمان مدل شوند.
  • برخی از اشتباهات رایج در مدلسازی فرایند با استاندارد BPMN2 در این کتاب تشریح شده است.

منتظر اخبار بعدی در مورد کتاب آموزش BPMN باشید.

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .