عضویت در کانال مدیریت فرایند
وقتی چیزی گرانبهاست، بدل آنرا میزنند

خوشحالیم از اینکه از روی دست ما کپی میکنند.

اخیراً که خیر از مدت ها قبل برخی از شرکت های نرم افزاری مدعی فروش نرم افزار BPMS، اقدام به کپی کردن مطالب ما حتی بدون اعمال کوچکترین تغییری نموده اند. البته یک مورد هم نبوده و تاکنون چندین بار شاهد این موضوع بوده ایم.

این نشان دهنده دو موضوع است:

  • راه را درست رفته ایم
  • برخی از رقبای کپی کار ایده جدیدی برای ادامه فعالیت ندارند

جالب است حتی در برخی موارد یک ویلگول نیز جا به جا نکرده اند!


در شکل زیر دو نمونه را میتوانید مشاهده کنید. 

شکل زیر مربوط به پستی است که در کانال تلگرام ما در اپریل سال ۲۰۱۷ منتشر شده است.

 

 

شکل زیر مربوط به پستی است که در جولای سال ۲۰۱۸ یعنی چند روز قبل در کانال آنها منتشر شده است.

 

 

 

 


یک نمونه دیگر

شکل زیر مربوط به پستی است که در کانال تلگرام ما در۱۴ مارچ ساعت ۱۲:۲۴ دقیقه منتشر شده است.

 

 

شکل زیر مربوط به پستی است که در کانال تلگرام آنها در۱۴ مارچ یعنی همان روز ساعت ۴:۲۹ دقیقه عصر یعنی حدود ۴ ساعت بعد منتشر شده است.

 


ذکر دو نمونه کافی است. ده ها نمونه دیگر نیز وجود دارد.


از طرفی از این موضوع خوشحالیم چون حرف های ما توسط شرکت های پرمدعای زیادی بازتکرار میشوند و این به نفع سازمان ها و شرکت های داخلی است. زیرا کماکان بر این عقیده هستیم که مدیریت فرایند یکی از بهترین راه های ارتقاء کمی و کیفی عملکرد سازمان ها و شرکت ها است.


لطفا دقت کنید:

جالب است برخی از شرکت های نرم افزاری مدعی در حوزه BPMS که از ده سال قبل فروش نرم افزار BPMS را انجام میدادند، هم اکنون سینه چاک مدیریت فرایند شده اند و به ارائه برخی خدمات در حوزه BPM میپردازند. مثلاً ارائه مشاوره در حوزه مدیریت فرایند، برگزاری دوره های آموزشی در حوزه مدیریت فرایند و نیز جالب است بدانید بر اساس یک بررسی اولیه از حدود ۱۰۰ مشتری نرم افزار BPMS یکی از این شرکت ها، بیش از ۹۰ مورد با شکست مواجه شده اند. در مطلب بعدی به ریشه یابی علل این شکست ها از زبان مشتریان این شرکت ها خواهیم پرداخت.

درحالی که نرخ شکست پروژه های BPMS در سایر کشورها خیلی بالا نیست. BPMS ابزار بسیار خوبی است که اگر به دست متخصص اش باشد


حرف حساب این است کسی میتواند مدعی استقرار مدیریت فرایند باشد که در رزومه اش ۹۰ درصد شکست وجود نداشته باشد. BPMS جزئی از پازل BPM است و یکی از مهم ترین ریسک ها و چالش هایی که از زبان مشتریان این شرکت های نرم افزاری به عنوان دلایل شکست اینگونه پروژه ها بیان شده است، نداشتن نگاه BPM و مدیریت فرایندی در حین انجام پروژه های استقرار BPMS در تیم مجری یا بهتر بگوییم فروشنده و ناتوانی در انتقال آن به مشتریان جهت ایجاد دید صحیح استفاده از ابزار است.


متاسفانه منفعت طلبی و سود اندیشی مفرط برخی شرکت های نرم افزاری منجر شده است که سازمان های نسبتاً زیادی نسبت به مقوله BPMS بد گمان شوند لیکن BPMS ابزار بسیار خوبی است که اگر به دست متخصص اش باشد، منجر به ایجاد پیشرفت های قابل توجهی خواهد شد.


این کار بسیاری از مشاورین این حوزه را سخت تر میکند. زیرا یک نگاه غلط و دید منفی در این سازمان ها ایجاد شده است که ابتدا باید این نگاه منفی توسط مشاور خنثی شود و به صفر برسد. یعنی ویرانه قبلی آواربرداری شود و در ادامه بنای جدیدی ساخته شود که اینکار بسیار دشوار است.


مطلب بعدی جالب تر است.

در مطلب بعدی به ریشه یابی علل این شکست ها از زبان مشتریان این شرکت های نرم افزاری خواهیم پرداخت.

 

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .