عضویت در کانال مدیریت فرایند
نرم افزار داده محور مورد نیاز شرکتهای کوچک و متوسط چیست؟
نرم افزار CRM رایگان

این مطلب را بخوانید و با منطق خود تحلیل کنید. کاملاً عقلانی و حاصل دو دو تا چهار تای منطقی است. 

 

شرکتها و بنگاه های اقتصادی با ابعاد کوچک و متوسط (تعداد پرسنل بین ۱۰-۲۰۰۰ نفر) با هدف کسب سود و درآمد شکل گرفته اند البته بجز بنگاه های خیریه. برای رسیدن به درآمد چه مسیری را باید طی کنند؟ بخشی از این مسیر را میتوانید در ادامه مشاهده نمایید:

 

  • تبلیغات و جذب مشتریان
  • دریافت و ثبت سفارش مشتری از طرق گوناگون از جمله سایت، حضوری، تلفنی و….
  • فروش محصول یا خدمت به مشتری
  • پردازش سفارش که معمولاً توسط انبار انجام خواهد شد.
  • اگر کالای موردنظر در انبار موجود نباشد باید نسبت به خرید و تامین موجودی اقدام شود.
  • اگر کالا موجود باشد، تسویه حساب و انجام امور مالی
  • بحث انواع وصول مطالبات نیز مطرح است: نقدی یا اعتباری
  • صدور فاکتور نهایی
  • تحویل و ارسال کالا یا ارائه خدمات

 

در مطالب قبلی صحبت شد که اتوماسیون اداری یا همان سیستم گردش مکاتبات قطعاً در انجام موارد فوق کمک قابل توجهی به بنگاه اقتصادی مورد نظر نخواهد کرد. در این مطلب میخواهیم درباره نرم افزاری صحبت کنیم که به راحتی میتواند نیازمندی های نرم افزاری  اشاره شده در مسیر فوق را پوشش خواهد داد.


نرم افزارهای CRM دقیقاً همان چیزی است که شرکتها و بنگاه های اقتصادی با ابعاد کوچک و متوسط به آن نیاز دارند. معمولاً نرم افزارهای CRM خوب از ماژول های زیر برخوردار هستند:

  • اتوماسیون بازاریابی و تبلیغات
  • اتوماسیون فروش
  • انبارداری
  • مالی
  • اتوماسیون پشتیبانی و خدمات پس از فروش
  • پرتال مشتریان
  • مدیریت پروژه
  • و…

 

در ادامه در مورد هر یک از ماژول های فوق توضیحات مختصری ارائه میشود.


اتوماسیون بازاریابی و تبلیغات: نرم افزار CRM با استفاده از ابزارهایی مثل گزارشات آماری به شرکت ها در تجزیه و تحلیل مصرف کنندگان، تجزیه و تحلیل بازار، رصد رقبا و در نهایت ارزیابی اثربخشی کانال‌های توزیع کمک می کند. نرم افزار CRM  می تواند در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی از طریق ابزارهای تبلیغاتی نوین مانند: ایمیل مارکتینگ و اس ام اس مارکتینگ و… با ایجاد کمپین های تبلیغاتی اثر بخش، به شرکت ها در انتخاب بهترین مسیر تبلیغاتی کمک کند. همچنین می توانید با تعریف کمپین های تبلیغاتی خود در نرم افزار CRM ، گزارشات آماری و نموداری دقیق و جامعی در خصوص هزینه، اثربخشی و… بدست آورید در نتیجه هزینه های تبلیغات، بازگشت نرخ سرمایه گذاری و … را در کمپین های خود مدیریت نمایید.

 


اتوماسیون فروش: اتوماسیون فروش در نرم افزار CRM از ابزارهای قدرتمند و یکپارچه ای جهت دستیابی به اهداف فروش تشکیل شده است. قیف فروش بعنوان یکی از مهمترین ابزارهای اتوماسیون فروش قادر است وضعیت فروش شرکت شما را ارزیابی و عارضه های سیستم فروش شما را بررسی و تحلیل نماید. مدیریت فرصت های فروش نیز بعنوان یکی دیگر از ابزارهای اتوماسیون فروش در نرم افزارهای CRM ، مراحل و گام های مربوط به فروش در کسب و کار شما نیز پشتیبانی و به مدیران مجموعه یک نمای ۳۶۰ درجه از وضعیت فروش را ارائه می دهد.

 


انبارداری: در مورد سیستم یا ماژول انبارداری نیازی به توضیحات نیست منتها آن چیزی که بسیار حائز اهمیت است، یکپارچگی نرم افزار انبارداری با نرم افزار فروش است که نرم افزارهای CRM از این قابلیت برخوردار هستند. هنگامی که داشتن سیستم مدیریت انبار و CRM هر کدام به تنهایی شروع خوبی برای ارتقاء کسب و کار باشند، تصور کنید که یکپارچه سازی این دو سیستم تا چه اندازه کسب و کار شما را به سطح بسیار عالی می رساند. در صورتی که یک سفارش وارد سیستم CRM  شود، کارشناسان فروش میتوانند به راحتی و بدون نیاز به ورود به سیستم انباریا ارسال ایمیل به سایر بخش ها یا تماس تلفنی با آنها، اطلاعات صحیحی در مورد محصول و موجودی آن در اختیار مشتری قرار دهند. حتی بعد از انجام فروش اطلاعات مربوط به مانده موجودی انبار بصورت خودکار به هنگام خواهد شد.

 


مالی: معمولاً نرم افزارهای CRM دارای یک ماژول متوسط در حوزه مالی هستند و بسیاری از نرم افزارهای CRM از این ماژول و ماژول انبار برخوردار نیستند. ماژول مالی موجود در نرم افزارهای CRM برای برخی از شرکت ها مناسب و برای برخی ناقص است. در نتیجه از نرم افزارهای مالی معتبر موجود در بازار استفاده میکنند. آن چیزی که حائز اهمیت است این موضوع است که نرم افزار CRM باید قابلیت یکپارچگی با نرم افزارهای مالی را داشته باشد که نرم افزارهای خوب CRM از این قابلیت برخوردار هستند.

 


اتوماسیون پشتیبانی و خدمات پس از فروش: کار شما با فروش اول به پایان نرسیده است. این مشتری می بایست به مشتری دائمی و حتی فراتر از آن به یک بازاریاب برای شما بدل شود. برای انجام مطلوب این کار مهم ماژول پشتیبانی و خدمات پس از فروش بسیار میتواند مفید باشد.

 

سایر ماژول های یک نرم افزار CRM میتواند پرتال مشتریان، مدیریت پروژه، اتوماسیون اداری و… باشد. در مورد هر یک از ماژول ها در مطالب بعدی توضیحات بیشتری ارائه خواهیم کرد.


بر اساس مطالب فوق مشاهده کردید که نرم افزاری که شرکت های متوسط و کوچک به آن نیاز دارند یک نرم افزار CRM مناسب است نه اتوماسیون اداری و گردش مکاتبات. پس اتوماسیون اداری و گردش مکاتبات میتواند جزء کوچکی از نرم افزار CRM باشد (نهایتاً ۵ درصد) که نرم افزارهای CRM خوب از این ماژول برخوردار هستند و نیاز به تهیه نرم افزار اتوماسیون اداری و گردش مکاتبات بصورت مستقل نیست.

 

💣البته به عبارت نرم افزار داده محور در تیتر مطلب دقت کنید. زیرا نرم افزارهای داده محور با نرم افزارهای فرایند محور (BPMS ها) متفاوت اند.


به اطلاع شما همراهان گرامی میرساند:

همان مسیری را که در مورد نرم افزارهای BPMS طی کردیم، در مورد نرم افزارهای CRM نیز طی کرده ایم. یعنی اقدام به بررسی و آنالیز نرم افزارهای CRM موجود در بازار کرده و نقاط قوت و ضعف هر یک را مشخص کرده ایم و میتوانیم متناسب با نیاز شرکت شما، نرم افزارهای مناسب را پیشنهاد دهیم.

 

جهت رزو مشاوره نرم افزاری ویژه بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط میتوانید با ما تماس بگیرید.

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .