عضویت در کانال مدیریت فرایند
اهمیت شاخص های کلیدی عملکرد (KPIs) در مدیریت فرآیند کسب و کار
شاخص کلیدی عملکرد

اهمیت شاخص های کلیدی عملکرد (KPIs) در مدیریت فرآیند کسب و کار

 

در مدیریت فرایند کسب و کار (BPM) بسیار مهم است که معیارهایی برای سنجش عملکرد ایجاد شوند. اما این معیارها ممکن است از شرکت و سازمانی به شرکت یا سازمان دیگر متفاوت باشند. این امر بدان دلیل است که معیارها معمولا علاوه بر اهداف و مقاصد شرکت‌ها، به ماهیت کسب و کار نیز بستگی دارند. برای کمک به سازمان‌ها در بخشی از فرآیند کسب و کار از طریق تجزیه و تحلیل داده‌ها، باید شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPIs) برای ارزیابی و تعیین وضعیت فعلی کسب و کار و توصیه بهترین روش ممکن برای رشد و توسعه کسب و کار تعیین گردند.

 

این‌ها مواردی هستند که باید درباره KPI مورد توجه قرار بگیرند:

۱- باید منطبق و درست باشد؛

۲- محرمانه باشد ولی در عین حال همواره در دسترس باشد؛

۳- بهطور مستقیم اثربخشی و کارآیی یک کسب و کار را منعکس کند؛

۴- در اتخاذ تصمیم‌ مناسب به مقامات عالی رتبه مدیریتی کمک کند.

 

شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPIs) برای یک کسب و کار حیاتی هستند و روش‌های متعددی وجود دارد که می­توان از آن­ها برای تعیین معیارهای احتمالی که در عمل برای کسب و کار قابل استفاده هستند، بهره­ مند شد. اگر چه این امر ممکن است برای برخی از موارد به عنوان یک نوع چالش بروز پیدا کند، توصیه می‌شود که معیارها و شاخص‌های کلیدی ارائه گردند که واقعا قابل دستیابی و قابل اندازه‌گیری هستند.

 

چگونه یک فرد می‌تواند انتظار رسیدن به هدف خاصی را داشته باشد، در صورتی که وی قادر به انجام تمام مواردی که در زمینه آماده‌سازی و برنامه‌ریزی لازم است، نباشد؟

 

کاربردی و منطقی بودن در ارائه شاخص های کلیدی، قطعاً می‌تواند بهترین نتیجه را از پتانسیل افراد حاصل نماید. با آگاهی از هماهنگی مناسب فرایندها با اهداف و عملکرد تجاری که باید اندازه‌گیری شوند، مطمئنا همه چیز درست پیش خواهد رفت.

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .