عضویت در کانال مدیریت فرایند
یک نکته: راهکارهای BPM و ایجاد شرکتهای بهره ور و پایدار
کتاب آموزش BPM

برگرفته از کتاب ۱۰۰ راز مدیریت فرایند کسب و کار

 

راهکارهای  BPM را می‌توان در رابطه با جنبه­ های متفاوت کسب وکار، پیاده نمود. جدا از اجرای برنامه ­ریزی فرآیند کسب وکار در سطح شرکت، ممکن است راهکارهای  BPM، بر یک جزء مشخص کسب و کار، یک وظیفه کسب وکار و یا حتی یک پروژه بخصوص، اعمال گردند. راه­ حل BPM به شرکت­ها اجازه می­دهد برای کاربرد سریع­تر، فرایند کسب وکار مبتنی بر الگو ارائه دهند.

 

می‌توان با کمک راهکارهای BPM، به طرح‌های مدیریت فرایند دست یافت. هرچند، مهم است توجه کنیم که طرح‌های BPM مبتنی بر الگو، باید به منظور هماهنگی با نیازهای ویژه یک شرکت، ارزیابی گردند.

 

راهکارهای BPM را می‌توان به جنبه‌های بازاریابی و فروش یک شرکت اعمال نمود. یک راه­حل BPM می­تواند جریان ورود وجه نقد را بهبود داده و از طریق ایجاد سازگاری در فرایند بازاریابی یک محصول، سودآوری شرکت را افزایش دهد. بهبود راه ­اندازی محصول و ارتقاء آن، می‌تواند هدفی برای راه­ حل BPM باشد. فرآیندهای دخیل در این جنبه فروش و بازاریابی را می­توان به کمک راهکارهای  BPMاصلاح نمود.

 

منابع انسانی و مدیریت مشتریان را نیز می­توان با اعمال راهکارهای BPM بهبود بخشید. اتوماتیک سازی فرایندهای تعامل و ارتباط مشتری با شرکت، می­تواند تاثیری چشمگیر بر روابط مشتریان داشته باشد. شرکت­های مشتری-محور باید دائما فرایندهای کسب و­کار خود در این حیطه­ها را اصلاح کنند، تا بتوانند به تقاضاهای مشتریان پاسخ دهند.

 

همچنین، ممکن است راهکارهای BPM در سطح شرکت اجرا شده و تمام فرآیندهای کسب وکار را تحت پوشش قرار دهند. در عین حال، می­توانند بخش­ های مشخصی در شرکت را به منظور اصلاح فرایندهای آن بخش­ها، مورد هدف قراردهند. راهکارهای BPM ابزارهایی مفید هستند که می‌توانند به میزان چشمگیری، عملکرد کلی شرکت یا اجزای آن را بهبود بخشند. بهبود فرآیندهای کسب وکار، بهره‌وری را افزایش داده و سبب پایداری و سودآوری شرکت‌ها می­شود.

 

از این پس روزانه یک نکته را ترجمه و به اطلاع شما خواهیم رساند.

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .