عضویت در کانال مدیریت فرایند
یک نکته: نواحی تمرکز مشاوره فرآیندهای کسب وکار
کتاب آموزش BPM

برگرفته از کتاب ۱۰۰ راز مدیریت فرایند کسب و کار

افزایش در سودآوری، آن­گونه که از طریق تولید کالاها و خدمات باکیفیت محقق می‌شود، همواره یکی از اهداف اصلی بیشتر سازمان­ها بوده­است. به این فکر کنید: چه کسی نمی‌خواهد که پس از برنامه ­ریزی دقیق و اجرای فرآیندهای کسب ­وکار خاص، به مقدار زیاد و قابل ­توجهی از بازگشت سرمایه دست یابد؟ با توجه به این مسئله، سازمان­ها به مشاوره فرایند کسب ­وکار متوسل می‌شوند، که عبارت است از رویکردی عملی از درک فرآیندهای کسب ­وکار در رابطه با محرک­های عمده و گوناگون کسب ­وکار.

 

در زمینه مشاوره فرآیند کسب ­وکار، برخی زمینه های تمرکز وجود دارند که کل سازمان باید از آنها آگاهی داشته باشد. این حیطه ­ها، شامل موارد زیر است:

الف- اهداف: اهداف از پیش تعیین­شده سازمانی، که به برای سنجش کسب موفقیت کسب­وکار، هر فرایند باید هم­سو با آنها باشد.

ب- استراتژی­ها:شامل برنامه ­ریزی فعالیت­هایی می­باشند که برای پیشبرد عملکرد و دستیابی به نتایج مطلوب کسب ­وکار، انجام می­گیرد.

ج- فرایندها: شیوه­ ها و روش­هایی که برای اجرای عملکردهای کسب ­وکار، به کار گرفته می­شوند.

د- سازمان: تعریف نیاز به کارکنان مناسب که در فرایندهای موجود در هر پروژه کسب­ وکار نقش ایفا می­کنند.

و- فناوری: معرفی ابزارهای گوناگون به کار رفته برای اتوماتیک­ سازی عملیات کسب­ وکار، مثل اپلیکیشن­های نرم افزاری، دستگاه­های سخت ­افزاری و تجهیزاتی که از استراتژی­های سازمانی پشتیبانی می­کنند.

ه- مدیریت: کاربرد موثر و بهینه منابع شرکت در هر زمینه از سازمان.

 

موسسات بسیاری هستند که به سازمان­ها مشاوره فرآیند کسب ­وکار ارائه می‌دهند و هر یک از آنها، تعهد می­دهند که راهنمایی موثر در حوزه­ های حیاتی سازمانی فراهم کنند. توانایی دستیابی به یک راه ­حل جدید در فرآیندهای کسب­ وکار، یک مسئله ضروری در جهت فراهم ­آوردن ارزش بیشتر برای مشتریان، می­باشد.

 

لطفا توجه نمایید:

کاملاً حسب نیاز فعالین حوزه مدیریت فرایند، محصولات مختلفی در حوزه مدیریت فرایند توسط مدرسه مدیریت فرایند توسعه داده شده است که با کلیک بر روی عکس پایین میتوانید آنها را مشاهده کنید. 

 

آموزش مدیریت فرایند

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .