عضویت در کانال مدیریت فرایند
یک نکته: سه طبقه از تحلیلگران کسب وکار در تحلیل فرآیند کسب وکار
کتاب آموزش BPM

برگرفته از کتاب ۱۰۰ راز مدیریت فرایند کسب و کار

 

افراد کلیدی زیادی در حیطه تحلیل فرآیند کسب ­وکار نقش دارند. در این حیطه، انتظار می­رود هر شخص یک هدف واحد را پیش برد که همانا عبارت است از کاهش هزینه­ ها، در عین استفاده هوشمندانه از منابع شرکت در جهت پشتیبانی بهتر از مشتریان. این تیم­های ویژه متشکل از افراد، تحلیلگران کسب­ وکار (BA) خوانده می­شوند.

 

در واقع، این درست است که محدوده تحلیل فرآیند کسب ­وکار آنقدر گسترده است که تحلیلگران کسب و کار، گزینه ­هایی برای کسب تخصص در یکی از این سه طبقه که محدوده کسب­وکار را تشکیل می‌دهد، پیش رو دارند. این سه طبقه، شامل موارد زیر می­باشد:

 

۱- استراتژیست­ها: تحلیلگران کسب ­وکار در این طبقه، بیشتر بر توسعه برنامه­ های استراتژیک بر یک مبنای مداوم متمرکز هستند. آنها به خوبی در تحلیل نیم­رخ یک سازمان خاص و محیط آن، مهارت دارند. دستیابی به چنین تحلیلی می‌تواند در قالب توصیه‌ای برای مدیریت ارشد و بحثی جامع از اثر آن بر فرایند تاثیرگذاری و تصمیم ­گیری، عمل کند.

 

۲- معماران: این نوع تحلیل­گران کسب ­وکار، بر مسائل مرتبط با IT تمرکز نمی­کنند، بلکه به بهبود فرآیندهای کسب ­وکار (BPI) یا مهندسی مجدد توجه دارند. معماران از مهارت­های نرم و سخت برخوردارند که در طراحی کسب­ وکار یا مرحله بهبود، مورد نیاز است. مهارت­های سخت، شامل مدل­سازی فرآیند کسب ­وکار و نرم، دربردارنده مهندسی نیازها، تحلیل ذینفعان و دانش مربوط به کسب ­وکار، می­باشد.

 

۳- تحلیل­گران سیستم: نقش این نوع تحلیل­گران کسب­ وکار، درک بهتر و تعریف نیازهای سیستم­های IT است، تا بتوان بهترین برگشت را از این سرمایه­ ها به دست آورد. تمرکز اصلی تحلیلگران سیستم، همیشه بر بخش مرتبط با IT در فرآیند تغییر است.

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .