عضویت در کانال مدیریت فرایند
ساختار کتاب راهنمای BABOK
راهنمای تحلیل کسب و کار

ساختار کتاب راهنمای BABOK

محتوای اصلی این کتاب شامل شرح وظایف تحلیلگران کسب و کار است که در حوزه‌های مختلف دانش سازماندهی شده است. حوزه‌های دانش مجموعه ­ای از وظایف به هم پیوسته و منطقی (و نه ترتیبی) از وظایف هستند. این وظایف، یک مجموعه از فعالیت‌های مشخص را توصیف می­کنند که هدف حوزه دانش مربوط به خود را به انجام می رساند.

 

مفاهیم کلیدی تحلیل کسب و کار، مهارت‌های اساسی، تکنیک‌ها، و چشم اندازهای مختلف، محتوای بسط یافته راهنمای BABOK را تشکیل می دهند که به تحلیلگران کسب و کار کمک می‌کند تا به بهترین نحو وظایف تحلیل کسب و کار را انجام دهند.

 


تحلیل کسب و کار چیست و تحلیلگر کسب و کار چه کسی است؟


 

مفاهیم کلیدی تحلیل کسب و کار: همه اصطلاحات کلیدی لازم برای درک مفاهیم، ایده­ ها و مندرجات دیگر در کتاب راهنمای BABOK را نشان می‌دهد.

 

مهارت‌های اساسی:توصیفی از رفتارها، مشخصه ­ها و ویژگی­های فردی می‌باشند که سبب تأثیرگذاری بیشتر فرآیند تحلیل کسب و کار می­شوند.

 

تکنیک‌ها: راهکارهای انجام وظایف تحلیل کسب و کار را ارائه می‌دهد. تکنیک‌های موجود در کتاب راهنمای BABOK تمام تکنیک‌های رایج که به طور معمول در انجمن­ های تحلیل کسب و کار مورد بحث و بررسی قرار می­گیرند را پوشش می­دهند.

 

چشم ­اندازها: دیدگاه­های مختلفی از تحلیل کسب و کار را ارائه می‌دهد. چشم اندازهای مختلف به تحلیلگر کسب و کار که با دیدگاه‌های مختلفی فعالیت خود را انجام می­دهند، کمک می‌کند تا به بهترین شیوه وظایف تحلیل کسب و کار را با توجه به شرایط نوآوری موجود انجام دهند.

 

با کلیک بر روی عنوان زیر میتوانید نسخه اصلی این کتاب را دانلود نمایید:

BABOK_Guide_v3_Member

 

 

 

برای خرید کتاب راهنمای پیکره دانش تحلیل کسب و کار (ترجمه BABOK) بر روی تصویر پایین کلیک کنید. 

 

کتاب BABOK

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .