عضویت در کانال مدیریت فرایند
یک نکته: بازار BPM (مدیریت فرایند)
کتاب آموزش BPM

برگرفته از کتاب ۱۰۰ راز مدیریت فرایند کسب و کار

 

بازار BPM (مدیریت فرایند) دارای تاریخچه ­ای طولانی است. قبل از اینکه اصطلاح BPM (مدیریت فرایند) به‌عنوان مجموعه‌ای از روش‌ها و فن‌آوری‌های مدیریت فرآیند استاندارد پذیرفته شود، چندین تعریف و معانی مفهومی را تحت تاثیر قرار داد. در گذشته، BPM معانی زیادی داشت. مدیران BPM (مدیریت فرایند) را از لحاظ مدل‌های فرآیند تعریف می‌کردند در حالی که دیگران آن را از لحاظ فرایندهای بازرگانی با مهندسی مجدد مفهوم‌سازی می‌کردند. BPM (مدیریت فرایند) به عنوان روش مدیریتی یک جزء بسیار جدید برای مجموعه دانش مدیریت است.

 

استانداردسازی BPM نیز مستلزم توسعه ابزار و برنامه‌های مختلف و همچنین تکنیک‌های مختلف در عمل مدیریت فرآیند است. بازار BPM (مدیریت فرایند) نیز ظهور کرده است و این بازار شامل برنامه‌های کاربردی و فروشندگان نرم‌افزاری است که ابزار و برنامه‌های BPM را طرح‌ریزی می‌کنند و نیز مراکز آموزشی و ارائه‌دهندگان مبتنی بر دانش، مشاورین BPM، و ارائه‌دهندگان اسناد BPM. بازار BPM احتمالا به دلیل افزایش تقاضا برای نیازهای BPM، قوی‌ترین بخش در صنعت مدیریت است.

 

بازار BPM را می‌توان به دو بخش کلی تقسیم کرد. بخش اول شامل توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری، فروشندگان ابزارهای BPM، بخش پشتیبانی فناوری اطلاعات BPM و تکنسین BPM باشد. این بخش ابزارهای لازم و خدمات فنی مورد نیاز برای پیاده‌سازی زیرساخت BPM را فراهم می‌کند. بخش دیگر متشکل از دانش BPM و ارائه‌دهندگان مهارت است و ممکن است شامل مراکز آموزش و ارائه گواهی، شرکت‌های مشاوره، موسسات، ناشران، مجلات BPM و نهادهای مشابه باشد که می‌توانند دانش و مهارت‌های مدیریتی را برای اجرای BPM توسعه دهند. بخش دانش BPM ابزار مهم بازار BPM است زیرا آنها می‌توانند دانش اجرایی در فرآیندهای مختلف BPM را فراهم سازند.

به اشتراک بگذارید :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .