عضویت در کانال مدیریت فرایند
کمی با مزایای power BI آشنا شوید.
پاور بی ای

پاور بی آی (power BI) آخرین و بهترین ابزار هوش تجاری و مصورسازی داده شرکت مایکروسافت است. این ابزار شما را قادر می‌سازد با سرعت بسیار بالایی داشبورد‌های مدیریتی فوق العاده ای طراحی کنید. وجود این داشبوردهای مدیریتی باعث افزایش اثربخشی داده‌های شما می‌شوند و منجر می‌شوند بتوانید داده‌های خود را بر روی هر ابزاری (کامپیوتر، لبتاب، تبلت، تلفن همراه) نظارت کنید.

 

پاور بی آی (power BI) امکان تحلیل اطلاعات و داده ها را برای کارشناسان حوزه های مختلف حتی آنهایی که به برنامه نویسی مسلط نیستند، به راحتی فراهم می کند و به عنوان یک ابزار قدرتمند برای پیاده سازی سیستم های هوش تجاری محسوب می شود. پاور بی آی از Slf-service BI پشتیبانی می کند یعنی به سادگی میتوان از آن استفاده نمود بطوریکه و حتی کاربران غیر از IT و End User ها نیز می توانند بدون نیاز به واحد IT، خود داشبورد و گزارشات موردنظرشان را طراحی کنند. البته این به این معنی نیست که کاربران حرفه ای نتوانند کارهای حرفه ای با این نرم افزار انجام دهند. یعنی میتوان از Power BI برای پیاده سازی مدل ها و سناریو های پیچیده در یک سیستم جامع هوش تجاری (Enterprise BI System) استفاده کرد.

 

این نرم افزار میتواند به منابع اطلاعاتی مختلف متصل شده و داده های مورد نظر را استخراج کنند. به عنوان مثال به سیستم هایی نظیر حسابداری، انبار، حقوق و دستمزد، احکام و کارگزینی، فروش و ارتباط با مشتریان، خدمات پس از فروش و سیستم های مدیریت فرایند (BPMS) و… .

 

طراحی و عرضه پاور بی آی این محصول سبب شد تا مایکروسافت از نظر گارتنر و فارستر به عنوان پیشگام در عرصه هوش تجاری و ابزارهای تحلیل داده معرفی گردد.

 

رتبه بندی نرم افزاهای هوش تجاری در گارتنر

 

 

Power BI از سه کامپوننت اصلی تشکیل شده است که در ادامه در مورد هر یک توضیحات مختصری ارائه شده است:

 

  • Power Query

کامپوننت ETL که از آن برای واکشی داده ها از منابع اطلاعاتی مختلف و تغییر و تبدیل آن ها استفاده خواهد شد. همچنین تغییر داده ها، افزودن ستون وغیره از طریق رابط کاربری به سادگی و بدون کدنویسی انجام می شود اما برای اعمال تغییرات پیچیده تر در داده ها باید از زبان فرمول نویسی به نام “ M” استفاده کرد.

 

  • Power Pivot

دیتابیس تحلیلی و OLAP Engine که داده ها به صورت فشرده در آن ذخیره می شوند. در این کامپوننت مدل سازی داده و تعریف Calculated measure ها توسط زبان DAX انجام می شود. نکته جالب دیگر اینکه سرعت کوئری گرفتن از مدل به خاطر استفاده از تکنولوژی xVelocity In-Memory analytics engine بسیار زیاد است.

 

  • Power View

کامپوننت Visualization برای مصور سازی اطلاعات است. در این کلمپوننت با استفاده از نمودار های متنوع، داشبورد ها و گزارشات مورد نظر طراحی می شود. در واقع این کامپوننت قسمتی است که کاربر نهایی گزارش ها را در آن مشاهده می کند.


همانطور که دیدید در حال حاضر تحلیلگران کسب و کار و کارشناسان حوزه هایی مثل مدیریت فرایند نیز قادر خواهند بود با حداقل دانش برنامه نویسی، یکی از مهم ترین نیازهای خود را برطرف کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی تصویر پایین کلیک کنید:

 

آموزش هوش تجاری

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .