عضویت در کانال مدیریت فرایند
۱۵ مزیت عمده Power BI
نرم افزار هوش تجاری

۱۵ مزیت عمده Power BI

Power BI یک ابزار تحلیل کسب و کار است که برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از طیف گسترده‌ای از منابع داده استفاده می‌کند. استفاده از Power BI ساده و همچنین کاربر پسند است. Power BI ابزاری تحلیلی قدرتمند است که به شرکت‌ها در هر اندازه کمک می‌کند داده‌ها را تجزیه و تحلیل کرده و بینش خود را به اشتراک بگذارند. با Power BI، می‌توانید گزارش‌های مدیریتی و تجزیه و تحلیل‌ها مورد نیاز خود را استخراج کنید که برای سازمانتان مفید است. با استفاده از این فناوری، کسب و کارها می‌توانند تجارت خود را با دقت بیشتری رصد کرده و با داشبوردهای غنی در دسترس، پاسخ فوری دریافت کنند.

 

با Power BI می‌توانید داده‌ها را بر اساس نیاز خود ادغام کنید زیرا دارای موتور جمع آوری بسیار قدرتمند است. با استفاده از موتور فوق سریع In-Memory در Power BI، می‌توانید داده‌ها را مدلسازی کنید، ستون‌هایی اندازه‌گیری شده یا محاسبه شده اضافه کنید یا یک اسکیمای ستاره‌ای(اسکیمای ستاره‌ای، یکی از رایج ترین مدل‌های طراحی برای پیاده سازی DataMart در Data Warehouse می‌باشد) به تنهایی بسازید. با کمک عناصر تجسم داده، می‌توانید روند داده‌ها را مشاهده کنید و اطلاعات آن را استخراج کنید. با Power BI می‌توانید کارهایی را انجام دهید که به راحتی با سایر محصولات نمی‌توانید انجام دهید.

 

در ادامه برخی از شایستگی‌های ارزشمند ابزار Microsoft Power BI ذکر شده است:

  1. به راحتی با برنامه های موجود ادغام می‌شود:

با Power BI، به راحتی می‌توانید از قابلیت‌های تجزیه و تحلیل و گزارش‌گیری استفاده کنید زیرا Power BI به راحتی با فضای کسب و کار فعلی شما ادغام می‌شود.

 

  1. داشبورد شخصی‌سازی شده:

داشبورد اطلاعات را می‌توان با توجه به نیازهای یک شرکت سفارشی کرد. برای ارائه تجربه کاربر یکپارچه، داشبورد و گزارش BI به راحتی می‌توانند در برنامه جاسازی شوند.

 

  1. بدون محدودیت حافظه یا سرعت:

اگر سیستم BI موجود را به یک فضای ابری قدرتمند مانند Power BI انتقال دهید، هیچ محدودیتی در حافظه یا سرعت وجود ندارد که این امر اطمینان می‌دهد که داده‌ها به سرعت بازیابی و تجزیه و تحلیل می‌شوند.

 

  1. انتشارمطمئن گزارش‌ها:

با استفاده از ابزار موجود در Power BI، می‌توانید به روزرسانی داده‌ها را به صورت خودکار تنظیم کرده و گزارشات را با اطمینان منتشر کنید، که به کاربران این امکان را می‌دهد که به آخرین اطلاعات دسترسی داشته باشند.

 

  1. پشتیبانی فنی تخصصی مورد نیاز نیست:

نیازی به پشتیبانی فنی تخصصی نیست زیرا Power BI تجزیه و تحلیل چابک را فراهم می‌کند. این برنامه از استفاده از ابزارهای طراح گرافیکی بصری و رابط زبان طبیعی پشتیبانی می‌کند.

 

  1. سادگی و عملکرد متعادل:

زبان نوشتاری DAX و فناوری تجزیه و تحلیل حافظه نشان می‌دهد که تعادلی بین سادگی و عملکرد وجود دارد.

 

  1. استخراج سریع هوش تجاری:

داده‌های سازمانی خود را به تصاویر غنی تبدیل کنید، تصمیمات مناسب را از هوش تجاری استخراج کنید.

 

  1. پشتیبانی از خدمات پیشرفته داده:

ابزار مشاوره Microsoft Power BI را می‌توان با سرویس‌های ابری پیشرفته مانند چارچوب Bot یا Cortana تلفیق کرد.

 

  1. به راحتی می‌توان به اطلاعات شما دسترسی داشت:

همراه با فن آوری های مایکروسافت مانند سند SharePoint یا پایگاه داده SQL ، Power BI با ابزارهاهای غیر مایکروسافت نیز ادغام می‌شود. Power BI به حدود ۶۰ ابزار نرم افزاری متداول که کسب و کارها از قبل استفاده می‌کنند متصل می‌شود و داشبورد متمرکز و قابل فهم را ترسیم می‌کند. برای ذکر چند مورد از ابزارهایی که Power BI قادر است با آنان ادغام شود می‌توان به Spark ، Hadoop ، SAP، Google Analytics ، Salesforce و … اشاره کرد.

 

  1. اجرای آسان:

تقاضا برای برنامه‌نویسان یا منابع IT برای اجرای Power BI کم است. در بیشتر اوقات اصلاً به هیچ شخصی که دانش برنامه نویسی دارد احتیاجی نیست. مدیران یکKey  API (رابط کاربری) ایجاد می‌کنند و آن را به نرم افزار متصل می‌کنند.

 

  1. هزینه کم و تغییرات سریع:

با تجزیه و تحلیل داده های اخیر، کسب و کارها می‌توانند آگاهانه در مورد بازار در حال رشد و کم عملکرد تصمیم بگیرند. علاوه بر این، کسب و کار می‌توانند تجزیه و تحلیل داخلی انجام دهند تا بتوانند پس‌انداز کنند.

 

  1. نوآوری‌های مداوم

توابع و ویژگی‌های جدید هر ماه در محصولات Power BI به روز می‌شوند.

 

  1. گزارش‌های Power BI را می‌توان از طریق چندین سیستم عامل و دستگاه مشاهده کرد:

به شرط اتصال اینترنت می‌توانید از طریق موبایل و همچنین لپ تاپ به گزارش Power Bi خود دسترسی پیدا کنید. Native apps (برای برنامه نویسی و توسعه اپلیکیشن از زبان برنامه نویسی اصلی خود آن سیستم عامل) برای دستگاه‌های iOS ، Android و Windows در دسترس قرار گرفته است.

 

  1. قابلیت کشیدن و رها کردن(Drag & Drop):

شما می‌توانید گزارش‌های موردی خود را از طریق قابلیت کشیدن و رها کردن ایجاد کنید، که یک فرایند بسیار آسان است.

 

  1. در حال رشد آنلاین جامعه :Power BI

Power BI توسط بیش از ۲۰۰،۰۰ سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیش از ۵ میلیون مشترک دارد. جامعه آنلاین طی چند سال گذشته بسیار رشد کرده است، جایی که مردم ایده‌های خود را در مورد ساخت داشبوردها به اشتراک می‌گذارند.

 

مجموعه‌ای از ابزارهای در حال رشد که Power BI در اختیار شما قرار می‌دهد، توانایی ارائه بینش واقعی، جذاب و عملی از داده‌ها را از طریق گزارش‌هایی به سبک داشبورد دارد. Power BI مزایای مختلفی دارد که می‌تواند به شما و کسب و کارتان در بهبود هوش تجاری شما کمک کند.

 

آموزش هوش تجاری

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .