عضویت در کانال مدیریت فرایند
برخی از دلایل دریافت گواهینامه های بین المللی مدیریت فرآیند
گواهی نامه مدیریت فرایند

اخذ گواهینامه های بین المللی در هر حوزه ای من جمله مدیریت فرآیند برای هر شخص دارای ارزش و اعتبار هستند. موسسات معتبر زیادی در دنیا اقدام به اخذ آزمون و صدور گواهی نامه های بین المللی مدیریت فرآیند می نمایند که علاقه مندان از ایران نیز می توانند در این آزمون ها شرکت و نسبت به اخذ گواهی نامه اقدام نمایند.

 

برخی از موسسات معتبری که اقدام به صدور گواهی نامه معتبر در حوزه مدیریت فرآیند می کنند عبارتند از:

  • APQC
  • OMG
  • ABPMP
  • BPM Institute
  • BPM Essentials
  • و…

 

در ذیل به صورت تیتروار، برخی از دلایل دریافت گواهینامه های بین المللی مدیریت فرآیند را بررسی می کنیم و در ادامه در مورد هر یک از موسسات نام برده شده مطابی را ارائه خواهیم کرد.

 

  • گواهینامه‌های بین المللی مدیریت فرآیند، نام‌گذاری‌های حرفه‌ای هستند که از سازمان هایی مانند OMG، APQC، ABPMP، BPM Institute و… برآمده اند. این گواهینامه ها به کارفرمایان ثابت می‌کنند که شما دقیقاً آنچه را که لازم است برای انجام شغلی که درخواست می‌کنید دارید.

 

  • داشتن گواهینامۀ بین المللی مدیریت فرآیند، علاوه بر ایجاد تخصص، زمینۀ تصاحب شغل مطلوب را در سطح ملی و بین المللی برای شما فراهم خواهد آورد.

 

  • این گواهینامه ها به کارفرمایان نشان می دهند که شما آموزش های هدفمندی را در یک زمینۀ خاص دریافت کرده اید.

 

  • تعداد افرادی که در ایران دارای گواهی نامه بین المللی مدیریت فرآیند هستند، بسیار اندک است. شما با دریافت این گواهی نامه ها دارای یک مزیت رقابتی فوق العاده خواهید بود.

 

  •   شما به عنوان کسی که گواهینامه های بین المللی مدیریت فرآیند را دریافت کرده اید،‌ باید به کارفرمایتان ثابت کنید که به اندازۀ وزن گواهینامه ای که دریافت کرده اید،‌ در حوزه های دانشی آنها،  مهارت های کافی و وافی دارید. در واقع شما با گرفتن گواهینامه ها، اعتماد به نفس خویش را در مواجهه با کارفرمایان گوناگون افزایش می دهید.

 

  • گواهینامه های بین المللی مدیریت فرآیند فقط یک آیتم جانبی خوب برای نشان دادن یا تقویت رزومۀ شخصی نیست. در بسیاری از موارد، داشتن گواهینامه ها می تواند منجر به ایجاد یک شغل مناسب،‌ یک موقعیت شغلی بین المللی و یک پوزیشن کاری وسوسه انگیز شود.

 

  • شما با گرفتن گواهینامه های بین المللی، بیش تر از گذشتۀ خویش،‌ بر رقابتی تر کردن خویش به عنوان یک نامزد شغلی در یک نیروی کار از راه دور برای دیگر نقاط جهان – نقشه می کشید.

 

  • شما با گرفتن گواهینامه های بین المللی، مطمئن هستید که کارفرمایان معتبری از دیگر نقاط جهان، سراغ لینکدین شما خواهند آمد و با شما تماس خواهند گرفت.

 

  • شما با گرفتن گواهینامه های بین المللی مدیریت فرآیند،‌ همیشه دارای دلیل موجهی برای افزایش حقوق و دستمزد خویش نزد کارفرمای خویش خواهید بود.

 

  • به همین دلیل مهم است که متخصصان مدیریت فرآیند،‌ حقوق خود را با گواهینامه توجیه کنند. گواهینامه های بین المللی مدیریت فرآیند،‌ نه تنها می تواند حقوق شما را توجیه کند، بلکه می تواند دلیل محکمی برای افزایش حقوق شما باشد. البته این بستگی به میزان ارزش یک کارفرما برای گواهینامه ها دارد.

 

  • طبق گزارش پژوهشی The Narrow Ladder: The Value of Industry Certifications in Job Market، انجمن توسعه استعدادها گزارش می دهد که گواهینامه ها می توانند حق بیمه حقوقی تا 18 درصد داشته باشند.

 

  • در یک نظرسنجی در سال 2018 توسط RedHat، بیش از 50 درصد از شرکت کنندگان صرفه جویی در هزینه ها را دلیل اصلی اتخاذ BPM تشخیص دادند. شرکت ها باید بر کاهش هزینه ها تمرکز کنند تا بتوانند عملکردی و پایدار بمانند. شما با اخذ گواهینامه های بین المللی می توانید در جهت کاهش هزینه های آموزش، مشاوره و افزایش تخصص به آنها کمکی شایان نمایید.

 

  • با اخذ گواهینامه های بین المللی شما قادر خواهید بود که در کسب و کارهای موفق و پاسخگو به نیازهای مشتریان، حضوری فعال و پویا داشته باشید. شما به کمک حوزه های دانشی که در این گواهینامه ها مورد آزمون قرار می گیرند،‌ می توانید تقاضاها و ترجیحات مشتری در حال تغییر را تشخیص دهید و به سرعت واکنش نشان دهید.

 

حال در ادامه سعی می کنیم که به بررسی برخی از آزمون های بین المللی مدیریت فرآیند نگاهی بیفکنیم:

 

آزمون های OMG

گروه مدیریت شی (OMG) در حوزۀ BPM، 5 گواهینامۀ مختلف به صورت زیر صادر می کند.

 

  • آزمون BPM 2 Fundamental که پایه ای ترین آزمون فوق است و پیش نیاز برای مابقی آزمون های دیگر خواهد بود. با داشتن گواهینامه فوق، یک فرد واجد شرایط است که عضوی سازنده و مسئولیت پذیر در تیم پروژه BPM از نظر تجاری یا فنی باشد.

 

  • آزمون BPM 2 Business Intermediate که یک مرحله بالاتر از آزمون قبلی است. با گواهنامۀ فوق، یک فرد، چه به عنوان عضو تیم یا به عنوان رهبر تیم، واجد شرایط طراحی و اجرای یک پروژه BPM با دامنه متوسط شامل اجزای توزیع شده آن است.

 

  • آزمون BPM 2 Business Advanced که یک مرحله از آزمون قبلی بالاتر است با داشتن گواهینامه فوق، یک فرد واجد شرایط رهبری اجرای یک پروژه بزرگ BPM از منظر تجاری، مشاوره مدیریت ارشد در مورد کاربرد و بهینه سازی فرآیندهای کسب و کار برای دستیابی به اهداف استراتژیک، ارائه راهنمایی های تجاری نظری و عملی برای مقیاس های بزرگ به همراه استقرار BPM در سطح سازمانی با فرآیندهای پیچیده و به هم وابسته، ایجاد و مدیریت یک واحد مدیریت فرایند یا BPM Office، یا طراحی و ارائه آموزش عمیق کسب‌وکار محور و تضمین کیفیت برای فناوری‌های BPM خواهد بود.

 

  • آزمون BPM Technical Intermediate . با این گواهینامه، یک فرد واجد شرایط ارائه پشتیبانی فنی سطح بالا در واحد مدیریت فرایند یا BPM Office، آموزش فنی مستقیم و تضمین کیفیت برای پروژه‌های BPM یا رهبری تیم پیاده‌سازی BPM است که یک برنامه کاربردی را در یک معماری موجود ادغام می‌کند.

 

  • آزمون BPM Technical Advancedکه تقریباً پیشرفته ترین آزمون مدیریت فرآیند است با گواهینامه پیشرفته فنی BPM، یک فرد واجد شرایط رهبری یک پروژه بزرگ اتوماسیون BPM، مشاوره به مدیریت ارشد در مورد اتوماسیون و نظارت بر فرآیندهای کسب و کار برای دستیابی به اهداف استراتژیک و برآورده کردن الزامات حاکمیت، مدیریت ریسک و انطباق، ارائه هر دو رویکرد فنی نظری و عملی به همراه راهنمایی برای استقرار BPM در مقیاس بزرگ در سطح سازمانی با فرآیندهای تعاملی بسیار پیچیده، ساخت و مدیریت بخش فنی یک مرکز عالی BPM، یا طراحی و ارائه آموزش عمیق فنی و تضمین کیفیت برای فناوری‌های BPM خواهد بود.

 

آزمون های مؤسسۀ ABPMP

انجمن مدیریت فرآیند های حرفه ای کسب و کار (ABPMP) که با بدنۀ دانشی مدیریت فرآیند یعنی کتاب BPM CBOK  معروف است و از این استاندارد سه گواهینامه به شرح زیر صادر می کند:

  • آزمون Certified Business Process Associate یا CBPA® که این آزمون به صورت مقدماتی در مورد مدیریت فرآیندهای کسب و کار برگزار میشود.
  • آزمون Certified Business Process Professional یا CBPP® که در آن در سطح متوسط وارد حوزه مدیریت فرآیند خواهد شد.
  • آزمون Certified Business Process Leader یا CBPL™ که پیشرفته ترین آزمون مدیریت فرآیندهای کسب و کار در این موسسه است.

 

آنچه برای این آزمون ها مهم است داشتن شرایط لازم و پیش نیازهای علمی و سوابق کار است که در وبینار مدارک بین المللی مدیریت فرآیند به تشریح آنها خواهیم پرداخت. در این وبینار قصد داریم که به مخاطب در مورد شرایط آزمون های موسسات مذکور و روند ثبت نام آزمون های آنها، آمادگی برای آزمون و چگونگی قبول شدن در آزمون ها را توضیح دهیم.

 

به منظور آشنایی بیشتر شما مخاطبین گرامی، یک وبینار با عنوان “وبینار مدارک بین المللی مدیریت فرآیند” برگزار خواهیم کرد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این وبینار می توانید بر روی تصویر پایین کلیک کنید.

 

گواهی نامه بین المللی مدیریت فرایند

 

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .