عضویت در کانال مدیریت فرایند
بکارگیری نرم افزار BPMS بونیتا (Bonita) – بخش دوم
نرم افزار Bonita

بکارگیری نرم افزار BPMS بونیتا (Bonita)

در ادامه مقاله قبلی می توان گفت نرم‌افزار ‌BPMS متن باز Bonita BPM  برای طراحی و اجرای جریان کار برای فرایند کسب و کار بکار گرفته می شود. این نرم‌افزار شامل مجموعه اجزا، موتور BPM یا سیستم مدیریت فرایند و پرتال است. استودیوی Bonita، بصورت گسترده توسط تحلیلگران فرایند در سرتاسر دنیا، برای ایجاد طرح‌های جریان کار با زبان استاندارد BPMN 2.0 استفاده می‌شود. همچنین مستندات مرتبط با جریان کار بصورت خودکار توسط این نرم‌افزار ایجاد می‌شود. Bonita BPM به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا براحتی راه حل‌های پیشنهادی را بکار گرفته و فرم‌های وب مرتبط با فرایند طراحی نمایند. پرتال Bonita به کاربران کمک می‌کند تا جریان‌های کاری جدید طراحی شده را مشاهده کرده و فعالیت‌های مرتبط با فرایند را انجام دهند.

چگونگی بکار گرفته شدن Bonita Bpm

  1. ما ویژگی ” مدیریت event” را برای زمان‌بندی فعالیت‌های مرتبط با فرایند (مثلا ایجاد ایمیل‌های خودکار برای ارسال به مشتریان) بکار گرفتیم.
  2. ارتباطات اختصاصی متنوع برای تعامل بین موتور Bonita BPM با مسیر کسب و کار (Line of Business)
  3. مدیریت موثر فرایندهای کسب و کار توسط Bonita Rest (Representational State Transfer) API
  4. ویژگی‌های تحلیلی برای انواع گزارش‌گیری

شکل زیر ترکیب اجزای مختلف بکار گرفته شده در راه حل پیشنهادی را نشان می‌دهد:

bonita bpm4

در شکل زیر جزئیات معماری طرح جریان کار پیشنهاد شده ارائه شده است. راه حل ارائه شده قادر است اجزای در دسترس و کنونی موجود در سازمان را برای تحلیل رکوردهای مشتریان و تولید ایمیل بصورت مجدد استفاده نماید. علاوه بر آن، راه حل پیشنهادی قادر است از Application Programming Interfaces (APIs’) موجود که از طریق Line of Business (LOB) در دسترس است برای وارد کردن داده‌ها در جریان کار استفاده نماید. شکل زیر جریان کار خودکار کسب و کار که لازم است توسط موتور جریان کار Bonita BPM بکار گرفته شود را نمایش می‌دهد.

bonita bpm5

اجزای قابل اندازه‌گیری نرخ بازگشت سرمایه

برخی از منافع خودکارسازی فرایندها برای سازمان‌ها عبارت است از:

  1. بهبود و بهینه‌سازی کارایی فرایند
  2. بهبود مستمر فرایند
  3. کاهش زمان فرایندها
  4. کاهش گپ‌های موجود در فرایند
  5. واکنش سریع نسبت به چالش‌های ایجاد شده برای کسب و کار
  6. حداکثرسازی سود کسب و کار

مزایا

تیم‌های مدیریتی نیازمند اطلاعات واقعی و مزایای قابل اندازه‌گیری هستند تا در مورد ابعاد مختلف کسب و کار تصمیم‌گیری نمایند. اشارات مبهم به منافع ممکن خودکارسازی فرایند کسب و کار برای تصمیم‌گیری کافی نخواهد بود. در ادامه مزایای مهمی که خودکارسازی فرایند را توجیه می‌کند ارائه می‌شود:

تخمین نرخ بازگشت سرمایه

جدول زیر تخمین نرخ بازگشت سرمایه را نشان می‌دهد. همچنین اطلاعات قبل و بعد از اجرای جریان کار پیشنهادی در جدول نشان داده شده است.

bonita bpm6

  1. مزایای پروژه‌های خودکارسازی فرایندهای کسب و کار چند بعدی است. مدل مشخصی برای استخراج هزینه‌های پروژه‌های خودکارسازی وجود ندارد. علاوه بر این شاخص خاصی نیز برای محاسبه نرخ بازگشت سرمایه وجود ندارد.
  2. قبل از سرمایه‌گذاری در هر پروژه مرتبط با خودکارسازی، نرخ بازگشت سرمایه فاکتور مهمی است که باید بصورت دقیق مورد توجه قرار گیرد.
  3. بسیاری از کسب و کارها، به نیاز برای بهینه‌سازی فرایندشان جهت کاهش هزینه‌ها آگاه هستند. با این وجود ایده مشخصی برای محاسبه شاخص بازگشت سرمایه که اطمینان لازم برای حرکت به سمت خودکارسازی فرایند را در آنها ایجاد کند، ندارند.

منافع مستقیم و غیرمستقیم شاخص‌های محدودی هستند که به کسب و کارها در اندازه‌گیری نرخ بازگشت سرمایه کمک می‌کنند. برخی مثال‌های مرتبط با آنها در ادامه ذکر شده است.

منافع مستقیم

  1. بهبود در ساختار عملیاتی و کارایی از طریق خودکارسازی فرایند
  2. حذف گپ‌های فرایند، خطاها و دوباره‌کاری‌ها
  3. مدل نیروی انسانی بهتر از طریق تخصیص مجدد نقش‌ها و مسئولیت‌ها
  4. کاهش ریسک با بکارگیری کنترل‌های موثر بر روی فرایندها
  5. نقشه‌های فرایندی استاندارد و end to end، جهت منعکس کردن خط مشی‌ها و رویه‌های سازمان

منافع غیرمستقیم

  1. اجرای آسان تغییرات مورد نیاز در آینده
  2. ایجاد مخزن و انبار مرکزی از خط مشی‌ها و رویه‌ها
  3. یکپارچگی کامل بین فرایندهای مختلف کسب و کار که از تعامل مستقیم بین فناوری اطلاعات و پرسنل کسب و کار حاصل می‌شود.
  4. راحتی توسعه استراتژی‌های جدید برای مشتریان جدید
  5. ایجاد تحلیل‌های کسب و کار مرکزی و مدیریت پروژه با تلاش کمتر و کنترل‌های بیشتر
  6. گسترش مدیریت فرایند کسب و کار به سایر دپارتمان‌ها و با حداقل تلاش و تخصص خارج از سازمان
  7. منافع حاصل از مقررات و انطباق‌ها

نتیجه

از سازمان‌های مختلف در سرتاسر دنیا انتظار می‌رود تا خدمات در کلاس جهانی، با قابلیت اطمینان بالاتر و چابکی بیشتر به مشتریان ارائه دهند. آیا این هدف بدون افزایش مخارج قابل دستیابی است؟ یقینا راه‌های جایگزین برای دستیابی به این اهداف وجود دارد. کسب و کارها می‌توانند از مزایای تکنولوژی بهره برده و فرایندهای کسب و کار خود را خودکار نمایند. خودکارسازی فرایندها منجر به کاهش هزینه‌ها، تلاش، زمان، استفاده بهتر از منابع، ایمنی، انطباق، زمان پاسخ و چابکی سازمان خواهد شد. قبل از اجرای پروژه‌های مدیریت فرایند کسب و کار، لازم است سازمان‌ها زمان قابل ملاحظه‌ای را جهت تعیین شریک تکنولوژیکی که به آنها در رسیدن به اهدافشان کمک کند، صرف کنند.

Evoke و BPM

bonita bpm7

شرکت Evoke Technologies با ارائه راه حل‌های جامع مدیریت فرایندهای کسب و کار، سازمان‌ها را قادر به مدیریت موثر فرایندهای کسب و کار می‌نماید. ما در بکارگیری راه حل‌های خودکارسازی کاملا موفق بوده‌ایم. اجرای مدیریت فرایند کسب و کار در دنیای کنونی بصورت وسیع مورد پذیرش سازمان‌ها بوده و به مدلسازی فرایندها و ارائه حل‌های عملی برای مشکلات اساسی فرایندها کمک می‌کند.

راه حل هوشمند مدیریت فرایندهای کسب و کاری که ما ارائه می‌دهیم، به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا فرایندهای خود را ساده کرده و کارایی آنها را بهبود دهند. شرکت ما با Bonitasoft شریک بوده و از نرم‌افزار شناخته شده Bonita BPM برای طراحی و اجرای جریان کار بهره می‌برد. این نرم‌افزار امکان طراحی و بهینه‌سازی فرایندهای کسب و کار را با استفاده از زبان استاندارد BPMN 2.0 برای کاربران فراهم می‌کند. Bonita Bpm به کاربران در مستندسازی فرایندها و ارائه گزارش از شاخص‌های کلیدی عملکرد با استفاده از داده‌های فرایندی کمک می‌کند. این نرم‌افزار یک مجموعه انعطاف‌پذیر و قدرتمند برای توسعه جریان کار در انواع مختلف سازمان‌ها است.

محدوده کسب و کار

بهبود و تنظیم فرایندهای کسب و کار یک چالش جهانی پیش روی سازمان‌هاست. تضمین رضایت مشتریان، کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی هدف اصلی هر کسب و کار است. ما با ارائه راه حل‌های اجرایی BPM به مشتریان خود به آنها در غلبه بر چالش‌های کسب و کار کمک می‌کنیم. مدیریت فرایندهای کسب و کار اکنون تکامل یافته و بصورت گسترده مورد پذیرش است. مدیریت فرایند کسب و کار به شرکت‌های نرم‌افزاری اجازه می‌دهد که راه حل‌های هوشمندتری را به کمک نرم‌افزارهای BPM برای فرایندهای کسب و کار فراهم کنند.

خودکارسازی فرایند و راه حل‌های مدیریتی

ما چندین راه حل BPA و BPM برای بکارگیری استاندارد و سریع نرم‌افزارها ارائه می‌دهیم. اجرای موفق راهکارهای مدیریت فرایند کسب و کار نیازمند تعامل مستقیم با صاحبان و ذی‌نفعان فرایندها است. مشاوران با تجربه ما با درک کامل جریان فرایندها و با طراحی استراتژی‌های مبتنی بر فرایند، بهترین راه حل را برای هر صنعت شناسایی می‌نمایند. با راهکارهای BPA و BPM ما، قادر خواهیم بود فرایندهای کسب و کار را یکپارچه کرده و کاهش عمده‌ای در زمان و هزینه برای سازمان شما به ارمغان بیاوریم.


رویکرد ما

bonita bpm8

راهکار BPM ما، کسب و کارها را در مدیریت موثر تغییرات جریان کارشان توانمند می‌سازد. ما از یک رویکرد خاص پیروی می‌کنیم که به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا با ترکیب مدل‌های کسب و کار سنتی و فن‌آوری‌های نوظهور، فرایندهایشان را بهینه نمایند. با استفاده از ابزارهای پیشرو در مدیریت فرایندهای کسب و کار، ما راه حل‌های جریان کار موثری ارائه می‌دهیم که به مشتریانمان در رسیدن به اهداف خودکارسازی فرایندهایشان کمک می‌کند. ما از طریق چرخه طراحی، مدلسازی، اجرا، کنترل و بهینه‌سازی، محیط IT و مدیریتی ایجاد کرده‌ایم که به سرعت در برابر تغییرات کسب و کار عکس‌العمل نشان می‌دهد.


منبع: http://www.bonitasoft.com/for-you-to-read/bpm-library/simplify-business-process-automation-bonita-bpm

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .