عضویت در کانال مدیریت فرایند
برخی از قابلیت های مهم پروسس میکر- بخش اول
پروسس میکر

برخی از قابلیت های مهم پروسس میکر (PROCESSMAKER)- بخش اول

فرم ساز

فرم ساز نرم افزار PROCESSMAKER به تحلیلگران این اجازه می دهد برای هر شرکتی فرم های سفارشی طراحی نماید. واسط کاربری “کشیدن و رها کردن” کار تحلیلگران برای افزودن فیلدهای مختلف را بسیار اسان نموده است.

مطمئنا استفاده از فرم های تحت وب یک عنصر کلیدی برای موفقیت شرکتهای تجاری و ادارات دولتی و خصوصی به حساب می آید.

ساختن سند خروجی

در هر اداره یا شرکت یکی از مهترین وظایف بخش اداری تنظیم و تدوین بسیاری از فرم ها، نامه، فاکتور و یا قرارداد جهت بایگانی در پرونده، پرداخت های مالی و …محسوب می شود. همین امر باعث شده که نرم افزار PROCESSMAKER امر تدوین و تنظیم هر نوع سند خروجی را به عهده بگیرد و براساس اطلاعات تکمیلی توسط کاربر یا کاربران نامه را به صورت خودکار ساخته و در دسترس کاربر یا کاربران قرار می دهد.


Web Services API

نرم افزار PROCESSMAKER به گونه ای طراحی شده که می تواند سرویس های دیگر در نرم افزار های دیگر را دریافت و در سامانه خود به گردش در آورد. برای مثال فرض کنید می خواهید فرآیندی را بسازید که در آن هر کاربر میهمان فرم پیشنهادات و انتقادات مد نظر خود را (بدون اینکه بخواهیم به وی نام کاربری و پسورد بدهیم) تکمیل و در سامانه به گردش درآورد. این نرم افزار به کمک SOAP web service این امر را عملی ساخته و در دسترس مدیران قرار داده است.

عیب یابی پیشرفته

کاربران با  بی حوصلگی در مورد عیب یابی گردش کاری سخن می گویند ولی ما  ادعا می کنیم که یکی از بهترین ها در مورد عیب یابی گردش کاری فرآیندها، درک چگونگی قواعد تجاری، خدمات وب و اسکریپت ها در حال کار در فرایند در صنعت BPM  هستیم .

مدیریت کاربران در گردش کاری

مدیریت کاربران در فرآیند ها یکی از ویژگی های قدرتمند نرم افزار PROCESSMAKER است. با قابلیت های متفاوت موجود در مدیریت گردش های کاری، یک مدیر سامانه میتواند یک گردش کاری متفاوت را تعریف نماید و در این فرآیند مراحل مختلف کاری را به کاربران متفاوت  مربوط نماید و همچنین میتواند امکان گزارش گیری را به مدیران فرآیند واگذار نماید.

یکی از قابلیت های خوب سامانه این است که شما میتوانید به کاربران مختلف دسترسی های متفاوتی را بدهید.

در بخش مدیریت گردش کار، هر کاربر دارای یک پروفایل کامل، شبیه به یک دایرکتوری فعال است .اطلاعات کاربر و داده های اطلاعاتی او در این قسمت ذخیره شده است و حتی میتوان از این اطلاعات در گردش های کاری دیگر و در گزارشات استفاده نمود.

کارتابل ها

کارتابل ها یک قابلیت نرم افزار PROCESSMAKER است که محل دسترسی کاربران عادی به حساب می آید. ظاهر صفحه به مانند یک ایمیل طراحی شده است. از قسمت های مهم کارتابل می توان به کارتابل جاری، پیش نویس، سوابق و پیگیری اشاره نمود.

یک در خواست در نرم افزار PROCESSMAKER یک آیتم ساده و فعال است که از کاربری به کاربر در جریان است. هر کدام از درخواست ها یک شماره یکتا دارند که میتوان به این وسیله آن ها را پیگیری کرد و هر درخواست در زمانی که به دست یک کاربر برسد در کارتابل جاری او قابل مشاهده خواهد بود.

موارد داخل کارتابل را می توان طبقه بندی کرد، فیلتر کرد و حتی بر روی آنها جستجو انجام داد. کاربران میتوانند کارتابل جاری را براساس فیلد های متفاوتی مرتب سازی نمایند. کاربر در زمان مشاهده یک درخواست در کارتابل جاری خود اطلاعات آن درخواست از جمله این درخواست توسط چه فردی ارسال شده است، تاریخ ارسال درخواست، اولویت درخواست، درخواست مربوط به کدام فرآیند کاری است و در کدام مرحله کاری به دست کاربر نهایی رسیده است را در اختیار دارد.


اقدام به تهیه کتاب آموزش الکترونیکی نرم افزار Processmaker به عنوان اولین مرجع یادگیری این نرم افزار در کشور نموده ایم. از طریق لینک زیر میتوانید اقدام به خرید آنلاین نمایید:

 

خرید انلاین کتاب آموزش پروسس میکر

 

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .