عضویت در کانال مدیریت فرایند
به دنبال یک متخصص مدیریت پروژه مسلط به مدیریت فرایند بودیم
مدیریت فرایند

مدتی قبل به دنبال یک متخصص مدیریت پروژه بودم که باید به مدیریت فرایند نیز تسلط داشته باشد

یک پروژه در یکی از سازمان های بزرگ دولتی پیشنهاد شده بود. شرح خدمات اصلی پروژه شامل مدلسازی و تحلیل فرایندهای حوزه مدیریت پروژه سازمان بود. قرار بود فرایندهای حوزه مدیریت پروژه پس از مدلسازی و تحلیل، تبدیل به خوراک اصلی تهیه یک نرم افزار مدیریت پروژه فرایندی شوند.

کسی میتوانست این پروژه را انجام دهد که هم مدیریت فرایند میدانست و هم مدیر پروژه. زیرا Domain Expert هایی که باید با آنها بابت مدلسازی فرایند مصاحبه میکرد در حوزه مدیریت پروژه بسیار متخصص بودند و باید فردی اقدام به مصاحبه با آنها میکرد که نسبت به ادبیات موضوع یعنی مدیریت پروژه تسلط خوبی داشت.


به دلیل کمبود وقت، تیم ما خود امکان انجام این پروژه را نداشت پس ناچار شدیم یک یا دو نفر برای انجام اینکار پیدا کنیم.

از انواع روش هایی که بلد بودیم اقدام کردیم و به چندین نفر از دوستان سپردیم اما نتوانستیم نفری را با این مشخصات پیدا کنیم. البته یک نفر را پیدا کردیم و ایشان همانی بود که کارفرما قبلاً با ایشان به مشکل برخورده بودند.


غرض از بیان این شبه خاطره این است که بدانید یکی از پردرآمدترین حوزه های کاری، مدیریت فرایند است ولی افراد متخصص مدیریت فرایند در یک حوزه خاص مثلاً:

مدیریت فرایند در حوزه مدیریت پروژه

مدیریت فرایند در حوزه مالی

مدیریت فرایند در حوزه منابع انسانی

مدیریت فرایند در حوزه تولید

مدیریت فرایند در حوزه نگهداری و تعمیرات

و….


پس اگر در هر یک از حوزه های منابع انسانی، تولید، مالی، مدیریت پروژه، تدارکات، بازرگانی و… تخصص دارید، کافی است مدیریت فرایند را یاد بگیرید تا هم یک فیلد جدید کاری بر روی شما گشوده شود و هم درآمد خود را بسیار غنی تر کنید.

پیشنهاد ما برای اغاز یادگیری مدیریت فرایند مطالعه ۱۰۰ جلسه آموزش مدیریت فرایند رایگان است.

 

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .