عضویت در کانال مدیریت فرایند
بهترین ابزارهای اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA)
نرم افزار RPA

اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA) به شرکت‌ها اجازه می‌دهد کارهای روزمره را خودکار کنند، که زمان را برای تمرکز کارکنان بر روی جنبه‌های پیچیده‌تر اداره یک کسب‌وکار آزاد می‌کند. یکی از بهترین چیزها در مورد فناوری اتوماسیون این است که کارهایی که در گذشته اغلب ساعت ها یا روزها به نیروی انسانی نیاز داشتند، اکنون به لطف فناوری در عرض چند دقیقه قابل انجام هستند. به عنوان مثال، ارائه دهندگان تدارکات اکنون از نرم افزاری برای تخصیص خودکار کالاها به مسیرهای حمل و نقل بهینه خود استفاده می کنند. یک فرآیند دستی برای همین کار چند ساعت طول می کشد.

 

اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA) یکی از بهترین چیزهایی است که برای کسب و کارها اتفاق می افتد. نرم‌افزار RPA به شرکت‌ها اجازه می‌دهد کارهای روزمره را که معمولاً توسط انسان انجام می‌شود، خودکار کنند. زمان را برای انسان‌ها آزاد می‌کند تا روی جنبه‌های پیچیده‌تر اداره یک کسب‌وکار تمرکز کنند که رایانه از عهده آن برنمی‌آید.

 

یک مثال خوب از RPA یک خرده فروش آنلاین است که سفارشات مشتری را به صورت خودکار پردازش می کند. نرم‌افزار RPA می‌تواند سفارش‌ها را سریع‌تر از انسان‌ها مرتب و پردازش کند و تضمین می‌کند که مشتری کالای خود را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت می‌کند. به طور مشابه، نرم افزار RPA می تواند حقوق و دستمزد شرکت ها را پردازش کند. اطلاعات را از جدول زمانی و سایر منابع برای محاسبه حقوق کارمند استخراج می کند و به طور خودکار پرداخت را مجاز می کند.

 

با این حال، هیچ نرم افزار RPA کامل نیست و هر کدام از آنها مزایا و معایب خود را دارند. ما پلتفرم های مختلف RPA را آزمایش کردیم تا بهترین ها را شناسایی کنیم. ما لیست خود را بر اساس عوامل مهم از جمله ویژگی ها، قیمت، عملکرد، پشتیبانی مشتری و غیره محدود کردیم.

 

در ادامه این مطلب بهترین نرم افزارهای اتوماسیون فناوری اطلاعات را فهرست کرده ایم.


بهترین ابزار Uipath

نقاط قوت :

+ رابط بصری

+ استخراج موثر داده ها

+ اتوماسیون قوی کارهای روزمره

 

نقاط ضعف :

– برای استفاده در سطح پایین گران است

– پشتیبانی مشتری نیاز به بهبود دارد

 

آموزش RPA

 

 UiPath یکی از محبوب ترین پلتفرم های اتوماسیون فرآیند رباتیک است. راه حل های مناسب برای صنایع مختلف از جمله مراقبت های بهداشتی، بیمه، فناوری اطلاعات، بانکداری، تولید و غیره را ارائه می دهد.

 

UiPath ایجاد ربات های مبتنی بر کلاود را برای خودکارسازی کارهای روزمره آسان می کند. می توانید این کار را با استفاده از یک رابط کشیدن و رها کردن (Drag &Drop) در کنار برنامه نویسی خیلی کم انجام دهید. پس از اتمام ساخت یک ربات، می توانید بلافاصله آن را مستقر کنید. همچنین می توانید ربات را ویرایش کنید تا خدمات بیشتری را به دلخواه خود اضافه کنید. می توانید مستقیماً به UiPat دسترسی داشته باشید یا از طریق یک ارائه دهنده ابری مانند خدمات وب آمازون (AWS) و Microsoft Azure استفاده کنید. اگر از یکی از این ارائه دهندگان ابری استفاده می کنید، می توانید از UiPath برای خودکارسازی وظایف IT خود استفاده کنید.

 

UiPath یک نسخه رایگان ارائه می دهد که برای استفاده شخصی مناسب است. این نسخه رایگان امکان اتوماسیون فردی نامحدود را می دهد و به ادغام های از پیش ساخته شده دسترسی می دهد. دو طرح برتر وجود دارد. Pro و Enterprise.

 

برنامه Pro از 420 دلار در ماه شروع می شود و دسترسی به ابزارهای پیشرفته ایجاد ربات را باز می کند. همچنین شامل ربات های از پیش ساخته شده ای است که شرکت ها می توانند به سرعت آنها را برای خودکارسازی وظایف خود به کار گیرند.

 

طرح Enterprise هیچ قیمت گذاری استانداردی ندارد، بنابراین باید برای دریافت قیمت با تیم فروش UiPath تماس بگیرید. این طرح انعطاف‌پذیر است، بنابراین می‌توانید با توسعه‌دهندگان UiPath درباره سفارشی‌سازی‌ها صحبت کنید. اما، گران است.

 


Automation Anywhere

نقاط قوت:

+ کاربر پسند

+ استخراج دقیق داده ها

+ تجزیه و تحلیل قوی

 

نقاط ضعف:

-ویژگی های AI/ML نیاز به بهبود دارند

 

Automation Anywhere یکی دیگر از پلتفرم های محبوب RPA است. همانطور که از نام آن پیداست، ابزارهایی را برای شرکت ها ارائه می دهد تا کارهای روزمره را خودکار کرده و در زمان و تلاش صرفه جویی کنند. این پلتفرم ابری است. می توانید آن را بر روی ابر خصوصی یا ارائه دهندگان ابر عمومی خود مانند AWS، Azure، و Google Cloud Platform (GCP) مستقر کنید. دومی به شما امکان دسترسی کامل به تجربه SaaS را می دهد.

 

Automation Anywhere راه حل های متناسب با صنایع مختلف را ارائه می دهد. برای مثال، شرکت‌های مراقبت‌های بهداشتی می‌توانند به ربات‌های آماده دسترسی داشته باشند تا پردازش ادعاها یا درخواست‌های قرار و صورت‌حساب را خودکار کنند. شرکت‌های خدمات مالی می‌توانند به ربات‌های از پیش ساخته شده دسترسی داشته باشند تا چک‌های شناسایی مشتری را خودکار کنند یا وام‌ دریافت کنند.

 

قیمت از 750 دلار در ماه برای طرح Cloud Starter شروع می شود که شامل یک خالق ربات، یک اتاق کنترل و یک اجرا کننده ربات است. هزینه ربات های اضافی 500 دلار در ماه و هر کاربر اضافی 125 دلار در ماه هزینه دارد. می‌توانید قبل از تصمیم‌گیری نهایی، یک نسخه نمایشی برای آزمایش ویژگی‌های Automation Anywhere درخواست کنید.

 


Blueprism

نقاط قوت:

+بسیار امن

+ ویژگی های پیشرفته

 

نقاط ضعف:

-رابط پیچیده

-یادگیری مشکل برای مبتدیان

 

Blue Prism یکی دیگر از پلتفرم های معروف RPA است که راه حل هایی را برای صنایع مختلف ارائه می دهد. در مرحله اول، یک ابزار ارزیابی فرآیند را ارائه می دهد که به شما کمک می کند ارزیابی کنید که کدام فرآیندها را خودکار کنید که بیشترین مزایا را به همراه دارد. شما فقط باید یک نظرسنجی آنلاین را پر کنید، و سیستم به شما کمک می کند بهترین فرآیندها را برای خودکارسازی تصمیم بگیرید. همچنین می‌توانید داده‌ها را صادر کنید تا به ابزار کمک کنید تا بهترین فرآیندهایی را که نیاز به اتوماسیون دارند، انتخاب کند.

 

پس از تصمیم گیری در مورد اینکه چه فرآیندی باید خودکار شود، مرحله بعدی اتوماسیون اصلی است. Blue Prism یک پلت فرم کم کد است که استفاده از آن را آسان تر می کند. شما می توانید پورتال ها، فرم های وب، وب سایت ها و غیره را بدون نوشتن کد زیاد توسعه دهید. با این حال، Blue Prism به دلیل داشتن رابط پیچیده تری نسبت به پلتفرم های RPA مشابه شناخته شده است. برای مبتدیانی که تجربه زیادی با نرم افزار RPA ندارند، مناسب نیست.

 

می‌توانید Blue Prism را بر روی ابر خود مستقر کنید یا از طریق یک ابر عمومی مانند هر پلتفرم دیگر SaaS به آن دسترسی داشته باشید. هیچ قیمت گذاری استانداردی وجود ندارد، بنابراین باید با تیم فروش شرکت برای دریافت قیمت تماس بگیرید. صورت‌حساب نهایی بستگی به تعداد کاربر و ویژگی‌هایی دارد که انتخاب می‌کنید، و Blue Prism سالانه هزاران دلار برای کاربر معمولی هزینه دارد. از این رو، این پلت فرم فقط برای شرکت های بزرگ با بودجه های قابل توجه IT مناسب است.


 

این مطلب را هم بخوانید: چطور Uber با کمک RPA توانست، به نتایج فوق العاده دست یابد؟


Microsoft Power Automate

نقاط قوت :

+ پیکربندی آسان

+ ویژگی های مشترک

+ ادغام های گسترده

 

نقاط ضعف:

-رابط کاربری نیاز به بهبود دارد

 

مایکروسافت، نیازی به معرفی ندارد. این بزرگترین شرکت نرم افزاری جهان است که بیشتر به دلیل سیستم عامل دسکتاپ ویندوز و سرویس محاسبات ابری Azure شناخته شده است.

 

Microsoft Power Automate یک ابزار اتوماسیون است که این شرکت ارائه می دهد. که بخشی از محصولات Power مایکروسافت است، از جمله Power BI و Power Apps که بین کاربران بسیار محبوب هستند.

 

این پلت فرم به شما امکان می دهد کارهای تکراری را خودکار کنید و در زمان و تلاش خود صرفه جویی کنید. دارای ربات‌های از پیش ساخته شده برای خودکارسازی طیف وسیعی از کارها، به عنوان مثال، چاپ تقویم هفتگی، یافتن و حذف فایل‌های خالی، اشتراک‌گذاری فایل‌ها، و غیره.  برای خرید این ابزار می توانید ماهانه پرداخت کنید یا مدل پرداختی را برای Power Automate انتخاب کنید. هزینه برنامه ماهانه بین 15 تا 100 دلار برای هر کاربر در ماه است. طرح پرداخت به ازای هر اتوماسیون از 0.60 دلار شروع می شود. می‌توانید از مزیت آزمایشی رایگان 30 روزه برای آزمایش ویژگی‌های پلتفرم قبل از تصمیم‌گیری نهایی استفاده کنید.

 

Power Automate دارای برنامه های دسکتاپ و موبایل است.

 

آموزش RPA

 


WorkFusion

دلایل خرید:

+ یادگیری آسان

+ وظایف را به طور موثر خودکار می کند

 

دلایل اجتناب:

-مجوز گران قیمت

 

WorkFusion یک پلت فرم RPA و اتوماسیون است که برای بانک ها و موسسات مالی طراحی شده است. این مؤسسه‌ها را قادر می‌سازد تا بسیاری از فرآیندهای مربوط به بررسی‌های شناخت مشتری (KYC) و مبارزه با پولشویی (AML) را خودکار کنند.

 

WorkFusion ربات های خود را «کارمندان دیجیتال» می نامد. آنها ربات‌های از پیش ساخته شده‌ای هستند که برای مقیاس‌بندی تلاش‌های KYC و AML برای ارائه‌دهندگان خدمات مالی طراحی شده‌اند. به عنوان مثال، اگر مشتریان جدید در هر جایی تحریم شدند، می‌توانید یک ربات برای غربالگری پیدا کنید. می توانید ربات دیگری را برای پاسخ به سوالات پشتیبانی مشتری پیدا کنید. یک ربات برای پذیره نویسی بیمه، پردازش اسناد مالکیت، بررسی پرداخت ها و غیره وجود دارد.

 

WorkFusion پشتیبانی و منابع آموزشی زیادی را برای کمک به کاربران برای آشنایی با پلتفرم خود فراهم می کند. می‌توانید به راهنمای کاربر، آموزش‌های ویدیویی، پرسش‌های متداول، دوره‌ها و غیره دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید هر زمان که بخواهید با نماینده پشتیبانی تماس بگیرید.

 

هیچ قیمت گذاری استانداردی برای این ابزار وجود ندارد، بنابراین برای دریافت قیمت باید با تیم فروش WorkFusion تماس بگیرید.


نحوه انتخاب نرم افزار RPA

هزینه

هنگام انتخاب هر نرم افزاری هزینه توجه اولیه است. انتخاب پلتفرمی که بتوانید در بلندمدت از پس آن برآیید ضروری است. ابزارهای RPA معمولاً یک هزینه ثابت ماهانه یا سالانه برای هر کاربر دریافت می‌کنند، بنابراین محاسبه میزان انتظار شما برای پرداخت آسان است. قبل از تصمیم گیری در مورد پرداخت، بررسی کنید که آیا یک آزمایش رایگان برای آزمایش ویژگی های پلت فرم وجود دارد یا خیر. البته موضوع هزینه نرم افزار در کشور ما با جهان کمی متفاوت است و معمولاً می توان از نسخه های کم هزینه یا حتی بدون هزینه نرم افزار استفاده کرد.

 

سهولت استفاده

پلت فرم RPA شما باید تا حد امکان راه اندازی و استفاده از آن آسان باشد. باید رابطی داشته باشد که به راحتی قابل پیمایش باشد، به ویژه برای کاربران غیر فنی که از پلتفرم برای خودکارسازی وظایف خود استفاده می کنند. راه اندازی یک ربات جدید برای انجام وظایف خاص باید ساده باشد.

 

مقیاس پذیری

ابزار RPA شما باید به خوبی کار کند حتی زمانی که تجارت شما در کنار نیازهای اتوماسیون آن رشد می کند. باید بتواند بدون به خطر انداختن کیفیت و عملکرد، افزایش استفاده را مدیریت کند. هر ابزاری که مقیاس مناسبی نداشته باشد احتمالاً در درازمدت مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

 

ادغام شخص ثالث

پلت فرم RPA شما باید با برنامه های معمولی سازمانی شما یکپارچه شود تا شما را قادر سازد داده های مورد نیاز برای خودکارسازی وظایف خاص را صادر کنید. هر ابزاری بدون ادغام کافی، خودکار کردن کارها را دشوارتر خواهد کرد.

 


ویژگی های اساسی یک پلت فرم RPA

  1. 1. استودیو ربات

پلتفرم RPA باید یک رابط اختصاصی برای ایجاد ربات ها داشته باشد. اکثر این رابط ها دارای یک ضبط کننده صفحه نمایش هستند تا کلیک های ماوس را از کاربر گرفته و پس از آن تقلید کنند. پس از ایجاد یک ربات باید آزادانه آن را ویرایش کنید.

 

  1. امنیت

بسیاری از افراد در سراسر یک سازمان از ابزارهای RPA استفاده می کنند و اطلاعات حساس تجاری و مشتری را به آنها می دهند. از این رو، RPA باید ویژگی های امنیتی پیشرفته ای برای حفظ امنیت داده ها داشته باشد. برای جلوگیری از سرقت و نشت، باید هر داده ای را که از طریق پلتفرم خود منتقل می شود رمزگذاری کند. باید با مقررات داده مانند GDPR اروپا یا HIPAA (برای موسسات پزشکی) مطابقت داشته باشد. این پلتفرم باید گزارش‌های حسابرسی داشته باشد تا نظارت کند که کدام کاربران اقدام خاصی را انجام داده‌اند.

 

  1. کنترل

این پلتفرم باید به شما امکان دهد نسخه‌های مختلف یک ربات را بدون خطر حذف ذخیره کنید. این ویژگی مفید است تا در صورت بروز اشتباه در هنگام ویرایش ربات، به سرعت به نسخه قبلی برگردید.

 

  1. AI/ML

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین از ویژگی های مشترک پلتفرم های RPA هستند. این ابزارهای AI/ML به نرم‌افزار RPA کمک می‌کنند تا از انسان بیاموزند و از کارهایی که انجام می‌دهند تقلید کنند. آنها اتوماسیون بهتر را برای صرفه جویی در زمان و هزینه برای شرکت ها امکان پذیر می کنند.

 

 

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .