عضویت در کانال مدیریت فرایند
چطور Uber با کمک RPA توانست، به نتایج فوق العاده دست یابد؟
نرم افزار RPA

نتایج

  • بیش از 100 پرروژه اتوماسیون
  • 10 میلیون دلار صرفه جویی سالانه
  • 22 میلیون دلار صرفه جویی طی 3 سال
  • 500 هزار دلار صرفه جویی در هر ماه
  • 350% نرخ بازگشت سرمایه سالانه

 

اوبر به سرعت در حال گسترش است و این به معنای افزایش مشکلات نیز است. در سه سال گذشته، اوبر با Accenture برای خودکارسازی فرآیندهای کسب و کار با استفاده از UiPath RPA کار کرده است. ثابت شده است که اتوماسیون بهترین راه برای ساده کردن عملیات، هماهنگ کردن عملیات جهانی و اطمینان از انطباق با مقررات است.

 

هنگامی که شما رشد خارق العاده ای را تجربه می کنید، اجرای یک استراتژی تحول دیجیتال که بر اساس اتوماسیون ساخته شده است می تواند به آرام کردن یک زیرساخت دائما در حال تغییر کمک کند. اوبر رشد تصاعدی را در سراسر جهان تجربه کرده است. با کمک Accenture، اوبر یک استراتژی جهانی ایجاد کرده است که بر اساس اتوماسیون فرآیند روباتیک UiPath (RPA) ساخته شده است تا عملیات خود را هماهنگ نگه دارد.


یکی از بزرگترین چالش‌ها برای هر شرکت در حال رشد، کنترل هزینه‌ها، به‌ویژه نیروی انسانی است. چاد آرونسون، رئیس جهانی اتوماسیون هوشمند Uber گفت: «چگونه این هزینه را مهار می کنید؟ چگونه منحنی نیروی کار را خم می کنید؟ زمانی که ما در مورد آن فکر کردیم، اتوماسیون مهم ترین عامل بود.»

 

اوبر برای کاهش نیاز به استخدام اضافی و عادی سازی عملیات جهانی به اتوماسیون نیاز داشت. به عنوان مثال، پردازش فاکتورها در ایالات متحده به روش های متفاوتی نسبت به سایر مناطق مانند انگلستان یا چین نیاز دارد. اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار رویکرد ایده آلی برای اطمینان از همگام بودن عملیات جغرافیایی بود و مدیریت ارشد می تواند تصویری از عملیات کلی را ببیند. اتوماسیون همچنین به Uber در انطباق با مقررات کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که عملیات یک فرآیند بسته است که با استانداردهای شرکت مطابقت دارد.

 

RPA همچنین به بهبود رضایت کارکنان کمک کرد. وقتی رشد سریعی را تجربه می کنید و نمی توانید پرسنل مورد نیاز خود را پیدا کنید، کارکنان موجود باید ساعات بیشتری را به کار ببندند. اتوماسیون بهترین راه برای رسیدگی به مشکل و کمک به کارآمدتر شدن کارمندان بود.


پیاده سازی اتوماسیون فرآیند رباتیک مبتنی بر ارزش

یکی از چالش‌هایی که Accenture در خودکارسازی عملیات Uber با آن مواجه بود، ساختار داخلی شرکت بود. اوبر هنوز یک سازمان جوان و پویا با ساختار سازمانی بسیار مسطح است، بنابراین تصمیم گیرندگان مستقل متعددی وجود دارد. یک رویکرد متمرکز برای استقرار RPA کار نمی کند، بنابراین Accenture نیاز داشت راهی برای هماهنگ کردن چندین فرآیند RPA بیابد.

 

توسعه RPA در Uber یک فرآیند بسیار پویا است، که نیازمند ارتباط مدام با توسعه دهندگان و ذینفعان کسب و کار است. برای اطمینان از موفقیت، Accenture از رویکرد ارزش محور برای توسعه RPA استفاده می کند. آنها باید RPA را به سهامداران «بفروشند» و ROI را به وضوح تعریف کنند. ROI فقط با دلار اندازه گیری نمی شود، بلکه در هزینه های اتوماسیون نیز اندازه گیری می شود.

 

Varun Subramaniam، مدیر استراتژی و مشاوره Accenture گفت: « زمانی که رهبران Uber درباره تغییر صحبت می‌کنند،. و به تغییر فرآیندهای خود فکر می کنند، اصلی ترین گزینه آن‌ها اتوماسیون است.

 

از آنجایی که فرآیند توسعه RPA بسیار روان است، تیم Accenture مجبور شده است رویکرد خود را برای دریافت فرصت‌های خودکارسازی مجدداً بررسی کند. تیم RPA به جای قرار دادن 100 پروژه RPA که ممکن است در عرض دو سال به آنها برسد، خط لوله اولویت را هر سه ماه یا هر شش ماه یکبار به روز می کند. به این ترتیب، درخواست‌های اتوماسیون در صف تازه باقی می‌مانند و قبل از شروع منسوخ نمی‌شوند.


اتوماسیون فرآیند رباتیک به ارائه مزایا ادامه می دهد

مانند بسیاری از شرکت‌هایی که سفر RPA خود را آغاز می‌کنند، اوبر شروع به خودکارسازی فرآیندهای مالی کرد. در واقع، تیم Accenture هنوز به مدیر مالی گزارش می دهد. پس از سه سال، اوبر بیش از 100 اتوماسیون در حال ایجاد دارد که تخمین زده می‌شود سالانه 10 میلیون دلار در اوبر صرفه‌جویی کند.

 

RPA به یک دارایی در سراسر سازمان تبدیل شده است. برای مثال، صورت‌حساب سرویس حمل بار Uber باید سیستم صدور صورت‌حساب فروشنده خود را استاندارد کند. با شروع با یک مشتری و یک فرستنده، Uber اکنون صورتحساب های نزدیک به 100 مشتری و فرستنده را انجام می دهد.

 

کاسومی بیلینگتون، مدیر عملیات مالی Uber گفت: «ما توانسته ایم صورتحساب بیش از 80 مشتری را در هفت پورتال اصلی که روزانه از آنها استفاده می کنیم، خودکار کنیم، که رضایت مشتری و همچنین کاهش خطاها را افزایش می دهد. ما دو سال پیش مدیریت کمتر از 20 درصد از صورت‌حساب‌های خود را از طریق اتوماسیون شروع کردیم و اکنون می‌توانیم بیش از 70 درصد از فاکتورهای پورتال خود را ماهانه صادر کنیم. با کاهش تعداد خطاها، به لطف اتوماسیون، اعضای تیم اکنون می‌توانند در حل مسئله به جای وظایف معاملاتی. تمرکز کنند»

 

فرآیندهای کسب و کار خودکار تأثیر قابل توجهی بر عملیات و درآمد اوبر داشته است. به عنوان مثال، در لندن، Uber Freight در معرض خطر از دست دادن مجوز فعالیت خود قرار داشت، زیرا آنها به سرعت در حال رشد بودند و در ردیابی رویه های ایمنی با مشکل مواجه بودند. ساخت یک ربات برای حفظ ردیابی شروع تا پایان تمام اقدامات ایمنی برای جلب رضایت رگولاتورها، شش هفته طول کشید. اگر اوبر مجوز حمل و نقل خود را در لندن از دست می داد، 3 تا 4 درصد از کل درآمد شرکت را از دست می داد.

 

برای اطمینان از اینکه ربات‌ها همچنان ارزش بیشتری ارائه می‌کنند، Accenture یک رویکرد جدید نیز برای توسعه راه‌حل‌های پیشرفته اتخاذ کرده است. با استفاده از UiPath به عنوان پلتفرم اصلی اتوماسیون، تیم Accenture به به روز رسانی اتوماسیون ها ادامه می دهد. آنها به طور مداوم قابلیت های جدیدی مانند چت بات ها، تشخیص کاراکتر (OCR) و یادگیری ماشین را اضافه می کنند.


امنیت، حاکمیت و ردیابی بازگشت سرمایه

به عنوان بخشی از عملیات استقرار ربات، اوبر پروتکل های امنیتی و حاکمیتی دقیقی را پیاده سازی کرده است. آنها همچنین داشبورد پیشرفته اتوماسیون ایجاد کرده اند تا مدیریت ارشد را با دسترسی به داده ها برای تجزیه و تحلیل ROI راضی کنند. به گفته رئیس فناوری اتوماسیون اوبر، پنج مرحله اساسی در سفر فناوری اوبر وجود داشته است:

 

  1. ایجاد شناسه‌های ربات – اولین گام، ایجاد فرآیندهای شناسه ربات بود که می‌توانست ورود بدون نظارت را به شرکت انجام دهد. تیم مهندسی راه حلی برای احراز هویت دو مرحله ای ایجاد کردند تا ربات ها بتوانند به شبکه دسترسی داشته باشند.

 

  1. امنیت و حاکمیت – پس از باز کردن دسترسی سازمانی به ربات‌ها، پروتکل‌های حاکمیتی و امنیتی جدید مورد نیاز بود. Uber قوانینی را برای اطمینان از دسترسی ایمن اجرا کرد، مانند ورود به سیستم از ماشین های شناخته شده، ایجاد یک گزارش مخفی برای ذخیره اعتبار ربات، و چرخش منظم رمزهای عبور. به عنوان بخشی از حاکمیت، فقط کاربران مجاز، به سرورهایی که رمز عبور ربات را ذخیره می کنند دسترسی داشتند.

 

  1. مستندسازی– برای ساده‌سازی توسعه و نگهداری، مرکز تعالی (CoE) مستندات دقیقی را برای تیم عملیاتی ایجاد کرد، از جمله رویه‌های امنیتی و حاکمیتی و بهترین شیوه‌ها.

 

  1. داشبوردهای تشخیصی – آنها همچنین داشبوردهایی را برای نظارت بر سلامت ایجاد کردند تا مشکلات را قبل از تبدیل شدن به یک معضل بزرگ شناسایی کنند. اینها به تیم عملیات و پشتیبانی قدرت می‌دهد تا مشکلات را در صورت بروز شناسایی و تصحیح کند.

 

  1. اتوماسیون پیشرفته – این سیستم همچنین معیارهایی را برای عواملی مانند توان عملیاتی و بازگشت سرمایه تولید می کند.

 

پیمانکار بیان کرد: «با وجود همه این قابلیت ها، ما توانسته ایم CoE بسیار چابکی را پیاده سازی کنیم.» «همه اصول به سمت ارتباطات گسترده و اطمینان از دریافت بازخورد و ترکیب آن بازخورد از همه ذینفعان بوده است. در نتیجه، رضایت مشتری ما فوق العاده بوده است.»


و اتوماسیون در اوبر به لطف سه ستون موفقیت به رشد خود ادامه می دهد:

  1. حمایت اجرایی در مراحل اولیه.
  2. داشتن یک تیم جذب اختصاصی برای مدیریت فرآیندها در تمام مناطق جغرافیایی و نشان دادن آنچه به Uber در مورد فرآیندهای RPA نمی دانستند.

 

3 رویکرد اوبر به توسعه اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA) شامل سه مرحله کلیدی است:

  • جذب: جمع آوری و درک نیازها یا الزامات اتوماسیون.
  • آزمایش: فرآیندهای خودکار را به طور کامل آزمایش کنید تا مطمئن شوید که آنها به درستی و کارآمد کار می کنند.
  • پشتیبانی: ارائه تعمیر و نگهداری مداوم و کمک برای اجرای روان فرآیندهای خودکار.

 

تیم ها باید به طور مستقل کار کنند اما برای موفقیت اتوماسیون باید هماهنگ باشند. آنها برای ساختن ربات‌هایی که بر چالش‌های کسب و کار غلبه می‌کنند و تأثیر قابل‌توجهی دارند، باید در هماهنگی دائمی باشند.

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .