عضویت در کانال مدیریت فرایند
چرا مدرک بین المللی مدیریت فرآیند مؤسسۀ ABPMP توصیه می گردد؟
مدرک بین المللی مدیریت فرآیند

مدیریت فرآیند کسب و کار (BPM) یک رویکرد منضبط (Disciplined) برای شناسایی، اجرا، اندازه‌گیری، نظارت و کنترل فرآیندهای کسب‌وکار خودکار و غیرخودکار و در تلاش برای دستیابی به نتایج ثابتی است که با اهداف استراتژیک سازمان همسو باشد.

 

ABPMP®  یک انجمن حرفه ای غیرانتفاعی جهانی است که به حوزه مدیریت فرآیند کسب و کار اختصاص دارد و به حفظ استاندارد جهانی برای اقدامات و گواهینامه BPM اختصاص یافته است. از طریق یک شبکه جهانی، ABPMP بیش از 17000 نفر را که نماینده بیش از 750 شرکت و 56 شعبه در سراسر جهان هستند به هم متصل می کند.

 

در حال حاضر این انجمن 3 سطح گواهینامه BPM به مخاطبان خود پیشنهاد می کند که از مدل شایستگی BPM برای تصمیم گیری بر اساس سال های تجربه، دانش پایه، مهارت ها و سطح شایستگی خود استفاده می نماید.

 

نمودار زیر شما را به سطح گواهینامه BPM مناسب راهنمایی می کند تا بر اساس مهارت ها، دانش و تجربه فعلی خود انتخاب کنید.

 

مدرک بین المللی مدیریت فرآیند

 

مدل شایستگی ABPMP BPM یک مسیر توسعۀ شغلی است که دانش، مهارت‌ها، شایستگی‌ها و سطوح تجربه را برای افرادی که به عنوان یک متخصص در مدیریت فرآیند کسب‌وکار دنبال می‌کنند، مشخص می‌کند. این مدل مسیر توسعه ای را ارائه می دهد که دانش، مهارت ها و شایستگی های ABPMP BPM CBOK را با سطوح گواهینامه ABPMP BPM همسو می کند.

 

مدرک بین المللی BPM

 

در واقع شما در جدول فوق، براساس سال های تجربه در زمینۀ BPM، میزان دانش و تحصیلات خود، می توانید بفهمید که کدام گواهینامه برای شما مناسب است. آنچه در این سه سطح مشاهده می شود این است که برای افرادی که تازه کار هستند و به عنوان تحلیلگر فرآیند مشغول هستند مدرک CBPA، برای افرادی در این حوزه مدیر فرآیند شده اند و تجربه اندوخته اند، مدرک CBPP و نهایت برای معاونان و مدیران عالی رتبۀ فرآیندی، مدرک CBPL توصیه می گردد.

 

این سه گواهینامه به شرح زیر هستند:

گواهی نامه بین المللی مدیریت فرایند

 

داشتن گواهی BPM به چه معناست؟

گواهی BPM در بازار به سرعت در حال تغییر ما منحصر به فرد است. گواهینامه های BPM برای متخصان BPM ایجاد شده است. آنها کسانی هستند که در طی یک امتحان حرفه ای مستقل، موفق بیرون آمده اند و توانسته اند گواهینامۀ لازم در حوزه BPM را دریافت نمایند. گواهینامه های BPM برای مطابقت با استانداردهای صدور گواهینامه بین المللی طراحی شده اند و اکنون استانداردهای بین المللی شناخته شده برای متخصصان BPM هستند.

 

گواهی BPM به این معنی است که یک فرد دارای:

  • به تجربه و/یا تحصیلات حرفه ای مناسب دست یافته است.
  • امتحان داده و سوالات را دقیق خوانده و سربلند از آزمون بیرون آمده اند.
  • موافقت کرده اند که از یک آیین نامۀ رفتاری حرفه ای پیروی نمایند
  • متعهد به حفظ اعتبار فعال از طریق برآورده کردن الزامات توسعه حرفه ای مستمر شده اند.
  • مهارت های لازم در زمینۀ حوزه های دانش BPM CBOK را نشان داده اند.

 

جدول زیر بهتر می گوید که سه گروه شغلی فرآیندی برای گواهینامه های سه گانۀ ABPMP چه پیش نیازهایی هایی می خواهند و بر چه حوزه های دانشی مسلط خواهند شد:

 

گواهی نامه ABPMP

 

اما چرا گواهینامۀ مدیریت فرآیندهای کسب وکار مهم است؟

گواهی مدیریت فرآیند کسب و کار (BPM) به چند دلیل مهم است:

  • اعتبارسنجی تخصص: به کارفرمایان نشان می دهد که شما دانش و مهارت های لازم برای درک، تجزیه و تحلیل و بهبود فرآیندهای کسب و کار را دارید. این می تواند یک مزیت بزرگ در بازار کار امروزی باشد، جایی که کسب و کارها به طور فزاینده ای به دنبال راه هایی برای ساده کردن عملیات خود و کارآمدتر شدن هستند.

 

  • افزایش کارایی: مهارت هایی که از طریق گواهی BPM یاد می گیرید می تواند به شما در شناسایی و حذف ضایعات در فرآیندهای تجاری کمک کند. این می تواند منجر به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها و بهبود بهره وری برای سازمان شود.

 

  • پیشرفت شغلی: یک گواهینامه BPM می تواند به شما کمک کند تا برای موقعیت های سطح بالاتر در تجزیه و تحلیل کسب و کار، مدیریت پروژه یا بهبود فرآیند واجد شرایط شوید. همچنین می تواند شما را به کاندیدای جذاب تری برای کارفرمایان در هر صنعتی تبدیل کند.

 

  • مهارت های حل مسئله قوی تر: BPM به شما می آموزد که چگونه مشکلات را در فرآیندهای تجاری شناسایی کرده و راه حل هایی برای رفع آنها ایجاد کنید. این مجموعه مهارت در هر نقشی با ارزش است و می تواند در طول حرفه به شما کمک کند.

 

  • مرتبط ماندن: مدیریت فرآیند کسب و کار یک زمینه رو به رشد است و گواهی BPM می تواند به شما کمک کند تا از منحنی جلوتر بمانید. مهارت‌هایی که یاد می‌گیرید در صنایع مختلف مرتبط است و می‌تواند به شما کمک کند تا خود را با تغییرات در محل کار سازگار کنید.

 

به طور کلی، گواهی BPM یک دارایی با ارزش برای هر کسی است که می خواهد هوش تجاری خود را بهبود بخشد و حرفه خود را ارتقا دهد.

در کشور ایران، سال ها است که آموزش تخصصی مدیریت فرآیند صورت می گیرد اما تا کنون کسی در این حوزه براساس ABPMP سرتیفای نشده است. به نظر می رسد با آموزش تخصصی آن در آینده، شاهد این خواهیم بود که افراد زیادی بتوانند گواهینامه های این انجمن را دریافت نمایند و در حوزۀ مدیریت فرآیند، حرفی برای گفتن داشته باشند.

 

در اینجا چند پیشنهاد به متخصصان حوزۀ مدیریت فرآیند در ایران داده می شود که بتوانند برای گواهینامه های حوزۀ BPM در آینده خیز بردارند:

 

شناخت و اعتبار جهانی: 

یک گواهینامۀ معتبر بین المللی، تخصص شما را در BPM در مقیاس جهانی تایید می کند. این می تواند یک مزیت قابل توجه در هنگام جستجوی کار با شرکت های بین المللی یا رقابت برای پروژه های بین المللی باشد.

این نشان دهنده تعهد شما به توسعه حرفه ای و پایبندی به بهترین شیوه های بین المللی در مدیریت فرآیند است.

 

افزایش قابلیت بازاریابی:

یک گواهینامۀ معتبر بین المللی، شما را کاندیدای جذاب تری برای کارفرمایان بالقوه در سراسر جهان می کند. این نشان دهنده تعهد شما به این زمینه است و شما را از سایر متخصصان BPM، به ویژه در منطقه خود متمایز می کند.

 

بهبود دانش و مهارت:

کسب گواهینامۀ معتبر بین المللی شامل یک برنامه یادگیری ساختاریافته است که شما را با آخرین متدولوژی ها و بهترین شیوه ها در مدیریت فرآیند مجهز می کند. این می تواند به طور قابل توجهی پایه دانش و مجموعه مهارت شما را افزایش دهد.

 

فرصت های شبکه:

بسیاری از برنامه های صدور گواهینامۀ بین المللی دسترسی به جوامع آنلاین یا شبکه های حرفه ای را ارائه می دهند. این درها را برای ارتباط با سایر متخصصان در سراسر جهان باز می کند و به اشتراک گذاری دانش و فرصت های شغلی بالقوه را تقویت می کند.

 

افزایش پتانسیل درآمد:

مطالعات نشان داده است که متخصصان دارای گواهینامه های بین المللی شناخته شده اغلب حقوق بیشتری نسبت به افراد فاقد گواهینامه دریافت می کنند.

به یاد داشته باشید که دریافت گواهینامۀ بین المللی نیازمند تلاش و سخت کوشی است. با این حال، مزایای بلند مدت برای حرفه و پتانسیل کسب درآمد شما می تواند برای متخصصان BPM در کشورهای در حال توسعه همچون ایران بسیار مفید باشد.

 

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .