عضویت در کانال مدیریت فرایند
پیاده سازی مدیریت فرایند در سازمان های پروژه محور-EPC
مدیریت فرایند در سازمان پروژه محور

 

از مدت ها پیش سازمان های پروژه محور با چالش پیاده سازی اثربخش استاندارد PMBOK روبرو هستند. سازمان هایی که از این استاندارد استفاده کرده اند و اثر بخشی لازم را نداشته و سازمان هایی که می خواهند از مزایای این استاندارد به عنوان رایج ترین و معروف ترین استاندارد مورد استفاده در دنیا بهره بگیرند. استاندارد PMBOK شامل مجموعه جامعی از مفاهیم، فرآیندها و ابزارها و تکنیک های حوزه مدیریت پروژه است که به همین دلیل در بخش بدنه یا گستره دانشی   (body of knowledge) قرار دارد.

 

  اما چگونه می توان از این فرآیندهای کلی در سازمان خود استفاده کرد؟ راهکاری که استاندارد PMBOK پیشنهاد داده است بومی سازی (tailoring) فرآیندها است.

 

ولی چگونه می توان بومی سازی فرآیندها را در عمل اجرا کرد؟

بومی سازی یک هنر است که نیازمند تجربه و بهره گیری از رویکردها و ابزارهای مناسب است. یکی از مهمترین ابزارهای بومی سازی فرآیندهای مورد اشاره در استاندارد PMBOK ، رویکرد BPM است.

تجربه عملی ما در سازمان های پروژه محور (حوزه صنعت نفت و گاز، صنعت ساختمان و انبوه سازی، پروژه های صنعتی و عمرانی) نشان می دهد که رویکرد BPM روشی قدرتمند و موثر برای بومی سازی فرآیندها است و در ارتقا بهره وری در سازمان های پروژه محور نقش مهمی داشته است.

 

از حدود شش ماه قبل، مدرسه مدیریت فرایند اقدام به استقرار مدیریت فرایند در یک سازمان پروژه محور بزرگ در حوزه نفت و گاز کرد. در طول این شش ماه تجربیات زیادی را در زمینه استقرار مدیریت فرایند در سازمان پروژه محور (EPC)  کسب کرده ایم که در نظر داریم به مرور برخی از مهم ترین آنها را در اختیار شما قرار دهیم.

 

به اینصورت که تجربیات خود را در قالب چند مقاله و احتمالاً یک وبینار رایگان در اختیار علاقه مندان و شرکت های پروژه محور قرار خواهیم داد. البته وبینار طی ماه های آینده برگزار خواهد شد.

 

منتظر اخبار تکمیلی باشید….

 

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .