عضویت در کانال مدیریت فرایند
کارگاه مدلسازی فرایندها
کارگاه مدلسازی فرایند

این دوره ماژول چهارم از دوره بلند مدت سال 1403 است ولی علاقه مندان می توانند در این دوره بصورت مستقل شرکت (بدون نیاز به ثبت نام در دوره بلند مدت) شرکت کنند. 

در واقع این دوره گام چهارم (ماژول چهارم ) از دوره بلند 1403 است. 


محتوای این کارگاه تاکنون در هیچ یک از دوره های آموزشی برگزار شده توسط ما ارائه نشده و کاملاً با رویکرد جدیدی برگزار خواهد شد.


این کارگاه مبتنی بر مدلسازی فرایندهای واقعی است. یعنی هر شرکت کننده موظف است 3-5 فرایند واقعی ترجیحا فرایندهای سازمانی که در آنها مشغول کار است را پیش از آغاز جلسه مربوطه مدلسازی کرده و با خود به همراه بیاورد. شرکت کننده باید در خصوص فرایند مدلسازی شده تسلط کافی داشته و از جزئیات آن اطلاع داشته باشد.

 

در این کارگاه هر شرکت کننده گان علاوه بر اینکه مدلسازی و تحلیل و بهبود فرایند را بصورت عملی و کارگاهی فراخواهد گرفت و بر روی این موضوع مسلط خواهد شد، انتهای کارگاه 3-5 فرایند مدلسازی شده کامل از سازمان خود خواهد داشت. در حال حاضر هزینه مدلسازی و تحلیل هر فرایند در بازار مدیریت فرایند ایران بین 7 تا 10 میلیون تومان است.

 


اهمیت کارگاه مدلسازی فرایندها

دو رویکرد کلی برای استقرار مدیریت فرایند وجود دارد که رویکرد دوم از اثربخشی بالاتری برخوردار است.

  • رویکرد اول: برون سپاری به تامین کننده بیرونی
  • رویکرد دوم: استقرار مدیریت فرایند بصورت داخلی و با کمک منتور خارجی

 

تجربه ثابت کرده است که رویکرد دوم یعنی انجام مدیریت فرایند با استفاده از منابع داخلی سازمان و بدون نیاز به برون سپاری پروژه به پیمانکار از اثربخشی بالاتری برخوردار است. در نتیجه اجرای مدیریت فرایند بصورت داخلی، قطعاً نیاز به آموزش مدیریت فرایند را بیش از پیش نمایان می سازد. البته در صورت استفاده از رویکرد اول نیز آموزش نقش پررنگی خواهد داشت و با دریافت آموزش های صحیح می توان بر روی فعالیت های پیمانکار نظارت بهتری داشت.

 

همچنین به دلیل اینکه فرایندهای مدلسازی شده خوراک فازهای بعدی مدیریت فرایند را تشکیل می­دهند و در صورت اشتباه در امر مدلسازی، دوباره کاری های زیادی به پروژه تحمیل خواهد شد.

 

همچنین تسلط بر روی مدلسازی فرایند بجز آموختن BPMN به تمرین واقعی نیاز دارد.

 

این کارگاه برای افرادی که با مدلسازی فرآیند و BPMN پیش از این آشنایی پیدا داشته و نیاز دارند تا مسائلی را که عملاً در کاربرد با آن مواجه شده اند را حل و فصل نمایند، می تواند بسیار مفید باشد.

 

در واقع در این کارگاه بسیار کمتر آموزش داده و خیلی زیاد بر روی مدلسازی و تحلیل فرایندها تمرین خواهیم کرد.

 


پیش نیازهای ضروری کارگاه مدلسازی فرایندها

 


مسیر برگزاری کارگاه مدلسازی فرایند

 

گام اول 

  • در گام اول و پیش از آغاز دوره یک فیلم آموزشی 3 ساعته به شرکت کنندگان ارائه میشود که طی آن 40 اصل اساسی مدلسازی تشریح شده است. مفاد آموزشی در این فیلم به شرکت کنندگان در دوره های قبلی مدرسه مدیریت فرایند آموزش داده شده است ولی مشاهده مجدد آن توصیه میگردد. این گام پیش از آغاز کارگاه انجام خواهد شد.

 

گام دوم

  • در گام دوم یک فیلم آموزشی 2 ساعته آموزش BPMS به دوستان ارائه میشود. مفاد آموزشی در این فیلم به شرکت کنندگان در دوره های قبلی مدرسه مدیریت فرایند آموزش داده شده است ولی مشاهده مجدد آن توصیه میگردد. این گام پیش از آغاز کارگاه انجام خواهد شد.

 

گام سوم

  • مرور فشرده نرم افزار ویژوال پارادایم و استاندارد BPMN2- به دلیل اینکه شرکت کنندگان قبلا در دوره های آموزشی، این موارد را فراگرفته اند. این اتفاق طی یک تا دو جلسه اول انجام خواهد شد.

 

گام چهارم

  • چندین مثال و تمرین توسط استاد ارائه شده و شرکت کنندگان آنها را مدلسازی خواهند کرد و سپس و رفع اشکال توسط استاد صورت خواهد گرفت. این اتفاق طی یک جلسه انجام خواهد شد.

 

گام پنجم

  • فرایندخوانی چند فرایند: بجز مدلسازی، یکی از بهترین روش ها برای تسلط بر مدلسازی، فرایندخوانی است. یعنی مشاهده و تحلیل فرایندهای مدلسازی شده. این اتفاق طی یک جلسه انجام خواهد شد.

 

گام ششم

  • در گام بعد هر شرکت کننده یکی از فرایندهایی که خود مدل کرده است را بر روی پرده نمایش داده و استاد رفع اشکالات مدل وی را اصلاح خواهد کرد. این اتفاق طی یک جلسه انجام خواهد شد.

 

گام هفتم

  • سپس شرکت کنندگان به چند تیم تقسیم شده و هر تیم اقدام به مدلسازی سایر فرایندهای خود خواهد کرد. استاد به عنوان منتور به ترتیب به تیم ها مراجعه و اشکالات آنها را برطرف خواهد کرد. این اتفاق طی یک جلسه انجام خواهد شد.

 

گام هشتم

  • همزمان با مدلسازی فرایندها، تحلیل و بهبود فرایندها نیز آموزش داده شده و بجز فرایندهای وضعیت موجود، فرایندهای وضعیت مطلوب نیز مدلسازی خواهند شد. این اتفاق در طول جلسات مختلف انجام خواهد شد.

 

نکته مهم: این کارگاه مبتنی بر مدلسازی فرایندهای واقعی است. یعنی هر شرکت کننده موظف است 3-5 فرایند واقعی ترجیحا فرایندهای سازمانی که در آنها مشغول کار است را پیش از آغاز جلسه مربوطه مدلسازی کرده و با خود به همراه بیاورد. شرکت کننده باید در خصوص فرایند مدلسازی شده تسلط کافی داشته و از جزئیات آن اطلاع داشته باشد.

 


سایر ملاحظات مهم:

این دوره علاوه بر اینکه برای علاقه مندان مدیریت فرایند بصورت انفرادی می تواند مفید باشد، بطوریکه انگار یک تجربه عملیاتی و واقعی را در پروژه های مدلسازی پشت سر گذ اشته اند، برای اعضا دفتر مدیریت فرایند سازمان ها نیز بسیار فوق العاده خواهد بود.

 

هر شرکت کننده گان علاوه بر اینکه مدلسازی و تحلیل و بهبود فرایند را بصورت عملی و کارگاهی فراخواهد گرفت و بر روی این موضوع مسلط خواهد شد، انتهای کارگاه 3-5 فرایند مدلسازی شده کامل از سازمان خود خواهد داشت. در حال حاضر هزینه مدلسازی و تحلیل هر فرایند در بازار مدیریت فرایند ایران بین 7 تا 10 میلیون تومان است.

 

کلیه مدلسازی ها در این کارگاه در سطح 4 خواهد بود. یعنی مدل های فرایندی قابل پیاده سازی در BPMS

این کارگاه بصورت سازمانی و در محل سازمان شما نیز قابل برگزاری است.

 


مدرس:

مهندس رمضانی با تجربه بیش از 20 پروژه بزرگ کشوری در حوزه BPM و برگزاری بیش از 4۰۰ دوره آموزشی و سمینار در حوزه مدیریت فرایندها (BPM) و BPMS و سابقه ارائه مشاوره به بیش از ۳۰ سازمان در حوزه مدیریت فرایند

 


مخاطبان:

  • تمام علاقه مندان به علم و هنر مدیریت فرایند
  • تمام کسانی که در دوره های آموزشی مدیریت فرایند مدرسه مدیریت فرایند یا سایر موسسات آموزشی شرکت کرده اند.

 


شیوه برگزاری:

این کارگاه بصورت حضوری و با ظرفیت فقط 12 نفر برگزار خواهد شد و به هیچ عنوان قابل افزایش نخواهد بود.

 


زمان برگزاری:

  • پنجشنبه 15 شهریور ماه 1403 از ساعت 9-13
  • پنجشنبه 22 شهریور ماه 1403 از ساعت 9-13
  • پنجشنبه 29 شهریور ماه 1403 از ساعت 9-13
  • پنجشنبه 5 مهر ماه 1403 از ساعت 9-13
  • پنجشنبه 12 مهر ماه 1403 از ساعت 9-13
  • پنجشنبه 19 مهر ماه 1403 از ساعت 9-13
  • پنجشنبه 26 مهر ماه 1403 از ساعت 9-13

جمعا به مدت 28ساعت

 


هزینه سرمایه گذاری:

  • هر نفر 9.900.000
  • تخفیف گروهی شامل بیش از دو نفر مشمول 5 درصد تخفیف خواهد بود.
  • 5 درصد تخفیف ویژه شرکت کنندگان در دوره های قبلی مدیریت فرایند مدرسه مدیریت فرایند

 


 

دوره مدیریت فرایند کسب و کار

 


پس از گذراندن این دوره قادر خواهید بود:

  • به عنوان کارشناس در پروژه های مدیریت فرایند واقعی اقدام به مدلسازی فرایند نمایید.
  • شرکت در این کارگاه و رعایت موارد اشاره شده از سمت مدرس، مانند یک کپسول تجربه مدلسازی شش تا یکساله می توانند باشد.
  • بهترین شرکت کنندگان می توانند به عنوان منتور با ما در انجام پروژه های واقعی مدیریت فرایند همکاری نمایند.
  • در صورت نداشتن شغل مرتبط با مدیریت فرایند، موقعیت های کاری منتخب زیادی از سمت ما به شما ارائه خواهد شد.

 


مدرک پایان دوره

به شرکت‌کنندگان این دوره گواهی‌نامه حضور در دوره به صورت رایگان اهدا خواهد شد. زمان صدور و ارسال این گواهی‌نامه، یک ماه پس از اتمام دوره آموزشی می‌باشد.

 

کارگاه مدلسازی فرایند

 

 

به اشتراک بگذارید :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .