عضویت در کانال مدیریت فرایند
کارگاه ساخت یافته مدلسازی فرایند در انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران
آموزش bpmn

برگزاری کارگاه ساخت یافته مدلسازی فرایندها در شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران

 

در آذر ماه سال جاری کارگاه ساخت یافته مدلسازی فرایندها به مدت ۴ رو در شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران برگزار گردید.

به این تریتب که طی هر روز ۳-۴ تیم ۲-۳ نفری از هر واحد در محل کارگاه حضور داشت. در طی روز هر تیم اقدام به مدلسازی تعدادی از فرایندهای مربوط به واحد خود نموده و مدرس بصورت گردشی به تیم­ها سر زده و اشکالات آنها را برطرف می­کرد. در انتهای هر روز هر واحد ۲-۵ فرایند مدلسازی شده مورد تایید مدرس داشت که در نرم افزار ویژوال پارادایم ترسیم شده بود. بطوریکه در انتهای روز چهارم حدود ۳۰ فرایند مدلسازی شده با استاندارد BPMN2 در نرم افزار ویژوال پارادایم داشتند.

 

نکته قابل توجه دیگر این بود که مدلسازی های انجام شده در سطح ۴ و با جزئیات دقیق صورت گرفته است. مدلسازی فرایندها در سطوح بالا (سطح ۱، ۲ و حتی ۳) کفایت مدل های فرایندی ورودی فاز پیاده سازی را نخواهد داشت. یعنی زمانی که سازمان بخواهد نسبت به پیاده­سازی فرایندها و مکانیزاسیون آنها اقدام کند، چنانچه فرایندها در سطوح بالا مدل شده باشند، قطعاً نیاز به یک بازنگری اساسی بلکه دوباره­کاری در فاز مدلسازی وجود خواهد داشت. به علاوه امکان تجزیه و تحلیل دقیق فرایندها نیز میسر نخواهد بود. در نتیجه فرایندهای ترسیم شده در این پروژه در سطح چهارم با با جزئیات بسیار کامل مدلسازی شده­اند.

 

کاربرد کارگاه ساخت یافته در مدلسازی و استخراج فرایندها

 

کارگاه ساخت یافته یکی از بهترین روش های مورد کاربرد در سطح دنیا است که با کمک بدنه سازمان و بدون صرف هزینه های زیاد، سازمان خود اقدام به مدلسازی فرایندها خواهد نمود.

 

گفتنی است حداقل یک نفر از هر تیم در دوره آموزشی مدیریت و مدلسازی فرایند که حدود چند ماه قبل در محل شرکت برگزار شده بود حضور داشتند و با نرم افزار ویژوال پارادایم و استاندارد BPMN2 بابت مدلسازی فرایندها به عنوان پیش نیاز برگزاری کارگاه ساخت یافته آشنا بودند.

 

لینک خبر در سایت گمرک

 

 

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .