عضویت در کانال مدیریت فرایند
سایت APQC- انجمن کیفیت و بهره وری آمریکا
apqc چیست

APQC

APQC  برجسته ترین مرجع جهانی در زمینه بنچ مارکینگ، بهترین روش ها،  بهبود فرآیند و عملکرد و مدیریت دانش است.

تخصص APQC بر پنج حوزه اصلی عملکردی متمرکز است: مدیریت دانش (KM) ، مدیریت فرآیند و عملکرد (PPM) ، مدیریت مالی (FM) ، مدیریت سرمایه های انسانی (HCM) و مدیریت زنجیره تأمین (SCM) . با عضویت در APQC ، شما و یا هر یک از کارمندان سازمان می توانید به موقع به مطالعات موردی، بنچ مارک ها، بهترین روش ها و سایر مطالب مربوط به بیش از ۷۰ حوزه فرآیندی در این مناطق عملکردی دسترسی پیدا کنید. در ادامه در مورد قسمت های مختلف وبسایتAPQC  به آدرس www.APQC.org  اشاره نموده و شما را با اطلاعات مفیدی که می توانید از این سایت به دست آورید آشنا خواهیم کرد.

 

داده های مورد نیاز برای بنچ مارک

به صفحه اصلی سایت مراجعه نموده و اسکرول بار را کمی پایین بکشید. در این قسمت بخشی را مشاهده خواهید کرد با عنوان The Benchmark Data You Need که خود شامل دو قسمت است:

  • BenchmarkOnDemand: دسترسی سریع به داده های واقعی. از این ابزار می توانید برای به دست آوردن گزارش های به موقعی که عملکرد همتایان شما را در زمینه های اصلی نشان می دهد،استفاده نمایید. برای استفاده از این ابزار باید دارای حساب کاربری ثبت شده در وب سایتAPQCباشید و باید با استفاده از اعتبارنامه خود وارد وب سایت گردید.

 

Benchmark On Demand بر اساس مباحث اصلی تحقیق APQC تنظیم شده است. هر مبحث (به عنوان مثال مدیریت زنجیره تأمین) شامل مجموعه ای از فرآیندها و اقدامات مرتبط برای هر فرآیند است (به عنوان مثال  “هزینه های مدیریت زنجیره تأمین به ازای هر ۱۰۰۰ دلار درآمد”).

برای اجرای گزارش، در مباحث مورد نظر جستجو کنید تا اقدامات موجود را مرور کرده و مواردی را که نیازهای شما را برآورده می کند انتخاب نمایید. پس از انتخاب اقدامات مورد نظر، گروه های همتای مربوطه (مثلاً صنعت مربوطه، اندازه سازمان، جغرافیا) را انتخاب نموده و در نهایت گزارش قابل دانلود خود را تهیه نمایید. برای دریافت گزارش، نیازی نیست که داده های عملکردی سازمان خود را ارائه دهید.

 

  • AssessmentSurveys: بدانید که در کدام نقطه ایستاده اید. خواه به دنبال ارزیابی معیار برای مقایسهKPIخود با سایر همتایان خود باشید، و خواه به دنبال ارزیابی بلوغ جهت شناسایی فرصت های رشد برای فرصت های استراتژیک هستید، کاتالوگ ارزیابیAPQCمی تواند به ارزیابی صحیح کمک نماید.

با کلیک بر روی Assessment Surveys ، به صفحه جدید می‎روید. کادرهای مشخص شده در قسمت بالای صفحه برای استفاده اعضا هستند. ولی در قسمت پایین در زیر عنوان APQC Assessments: Assessments ، موضوعاتی برای ارزیابی توسط خود کاربران ارائه شده است. با انتخاب هر یک از موضوعات، می توانید معیارهای عملکرد متناسب با آن موضوع را ببینید و در ارزیابی های پیشنهاد شده شرکت نمایید. برای این کار پس از تکمیل ابزارهای جمع آوری داده ها، کافی است به سادگی فایل را با استفاده از ابزار بارگذاری فایل امن APQC بارگذاری نمایید. برای بارگذاری پرونده خود به این صفحه مراجعه کنید.

 

We Share Our Results

در این قسمت می توانید با رجیستر کردن نام خود در APQC از کتابخانه آنلاین این سایت بهره مند شوید. می توانید موضوعات مورد نظر خود را در مجموعه رو به رشدی که شامل بیش از ۵۰۰۰ مقاله و بهترین روش های تحقیق، بنچ مارک و معیار، مطالعات موردی و سایر محتوای ارزشمند مبتنی بر تحقیق APQC است، جستجو نمایید. دسترسی به برخی از مطالب برای کاربران عادی وجود ندارد؛ اما برای بسیاری موارد امکان دیدن و مطالعه مطالب پس از رجیستر کردن نام و مشخصات فردی امکانپذیر است.

 

چارچوبی برای پیاده سازی KM یا مدیریت دانش

APQC چارچوبی برای مدیریت دانش گردآوری نموده که با اعتماد به برنامه های برتر KM در جهان، مراحل اجرای استراتژی KM را همراه با اقدامات لازم در هر مرحله، برای انتقال شما به سطح بعدی ترسیم می نماید. این چارچوب تعاملی با توضیحات مشروح در مورد هر مرحله از راه، شما را به سمت بهترین روش برای استراتژی KM راهنمایی خواهد کرد. همچنین در آن لینک هایی به محتوای هدفمند، بهترین شیوه ها و ابزارها و الگوهای موجود در کتابخانه منابع آنلاین APQC ارائه شده است.

برای دیدن این چهارچوب، به گزینه Menu در گوشه سمت راست بالا در صفحه نخست رفته و از منوی ظاهر شده روی گزینه Expertise کلیک نمایید.

با کلیک بر روی عنوان Interactive Framework Streamlines KM Strategy Implementation چهار چوب پیشنهادی رسم شده برای پیاده سازی KM را مشاهده خواهید کرد.

هر یک از اقدامات موجود در مراحل چهارگانه نمودار، قابل کلیک کردن است. روی اقدامی که می خواهید درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید کلیک نموده و توضیحات آن را مشاهده نمایید.

 

 

Events ها در APQC

با کلیک بر روی Menu در گوشه سمت راست بالای صفحه اصلی، لیستی ظاهر خواهد شد که یکی از گزینه های آن Events نام دارد. با کلیک بر روی این گزینه می توانید به اسناد مربوط به وبینارهای قبلی دسترسی پیدا کرده و از موضوع و تاریخ وبینارهای آتی و اجلاس آنلاین مطلع گردید.

  • وبینارهای قبلی (On Demand Webinars): سایت APQC برای برقراری ارتباط با اعضا، به طور ماهیانه وبینار برگزار می کند. برخی از شرکت کنندگان شامل متخصصان داخلی اند که درباره تحقیقات و یافته های APQC بحث می نمایند. از رهبران فکری و متخصصین خارجی نیز به عنوان دیگر شرکت کنندگان، دعوت به عمل می آید تا ایده ها و بینش های خود را ارائه دهند. وبینارهای ضبط شده و اسلایدهای مربوط به ارائه وبینارهای APQC  ، بر اساس تاریخ های برگزاری در یک لیست ارائه شده اند و کاربران تنها با ثبت نام در سایت می توانند از این مطالب بازدید نمایند.

 

  • APQC’s Process & Performance Management Online Summit: در این قسمت می توانید از تاریخ اجلاس آنلاین بعدی مطلع گردید. اجلاس آنلاین جهانی چند روزه که با پیوستن به آنها می توانید در مورد ارزش مدیریت فرآیند، ابتکارات بهبود فرآیند و تغییرات رفتاری پایدار به گفت و شنود بپردازید.

 

  • وبینارهای بعدی (Upcoming Webinars): در این قسمت می توانید از تاریخ و موضوع وبینارهای آتی مطلع گردید. وبینارها بر اساس تاریخ و با شروع از نزدیکترین تاریخ، فهرست شده اند.

 

آموزش در APQC

برخی از مباحث مربوط به مدیریت فرآیند، مدیریت دانش و… به صورت کورس های آموزشی توسط APQC ارائه می شوند. به گزینه Menu رفته و از میان لیست ظاهر شده، عبارت What We Do را انتخاب نمایید. سپس از میان گزینه های ظاهر شده، روی Training کلیک کنید تا بتوانید آفرهای آموزشی APQC را مشاهده نمایید.

 

سه لینک به نام های facilitated in-person, facilitated on line , self-paced online مشخص شده است.  به غیر از گزینه facilitated in-person که حضوری ست می توانید دو گزینه دیگر مربوط به آموزش آنلاین را انتخاب نمایید. برای هر یک از آفرها، موضوعات آموزشی همراه با هزینه هر یک و ساعات برگزاری کلاس های آنلاین مشخص شده است. ویژگی ها و مزایای هر یک از آفرها نیز از جمله داشتن تکالیف فردی و گروهی، تعامل با مربی، تخفیف برای اعضا و غیره در جدولی ذکر شده است.

 

PCF (چارچوب طبقه بندی فرآیند)

اگر به دنبال بنچ مارکینگ، مدیریت محتوا یا تعریف فرآیندهای کسب و کار هستید، چارچوب های فرآیند می‎توانند با ارائه مبنایی برای آنچه باید ایجاد گردد و در وقت و تلاش شما صرفه جویی ایجاد نمایند. چارچوب های فرآیند در اصل لیستی از کلیه فرآیندهای کلیدی انجام شده در یک سازمان می‎باشند که به صورت سلسله مراتبی گروه بندی شده اند تا نحوه ارتباطشان با یکدیگر نشان داده شود. APQC’s Process Classification Framework (PCF) یک چارچوب قابل اعتماد و محکم است که توسط صدها شرکت پیشرو در سراسر جهان استفاده می شود.

 

برای دانلود PCF مربوط به صنایع مرتبط با خود، روی گزینه Menu در صفحه اصلی کلیک کرده و به مسیر

Expertise> Process & Performance Management> Process Framework بروید. در این قسمت می‎توانید با مفهوم و نحوه به کارگیری PCF آشنا شده و با کلیک بر روی عبارت READ THE CASE STUDIES ، کیس استادی های مربوط به استفاده از PCF در شرکت های بزرگ را به طور رایگان مطالعه نمایید.

 

با رفتن به قسمت VIEW THE COLLECTION NOW می توانید از نسخه های به روز شده PCF دیدن نمایید.

 

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .