عضویت در کانال مدیریت فرایند
Fundamentals of BPM
دوره مدیریت فرایندهای کسب و کار

وبسایت Fundamentals of BPM به آدرس http://fundamentals-of-bpm.org، وبسایت پشتیبان کتابی با همین عنوان است که محتوای آن در زمینه شناسایی فرآیند، کشف فرآیند، آنالیز فرآیند کیفی، طراحی مجدد فرآیند، اتوماسیون فرآیند و نظارت بر فرآیند می باشد.

 

کتاب Fundamentals of BPM توسط مدرسه مدیریت فرایند ترجمه شده و نسخه اصلی آن در  Springer و Amazon نیز موجود است. مربیان و اساتید در صورت تمایل برای استفاده از کتاب در کلاس های خود، می توانند درخواست دسترسی مخصوص به مربیان (مانند دسترسی به مطالب و راه حل تمرینات) را ارسال نمایند. برای این کار می بایست از لینک bpmtextbook@lists.ut.ee برای تماس با نویسندگان استفاده نموده و لینکی را که نشاندهنده وابستگی شخص به یک موسسه آموزش عالی است، قید نمایند.

 

Teaching Material

حتی اگر تمایل به خرید نسخه ای از کتاب Fundamentals of BPM را نداشته باشید، همچنان می توانید در قسمت Teaching Material از مفاهیم کلی و کلیدی کتاب به طور رایگان بهره مند گردید. در این قسمت کلیه مطالب آموزشی تحت مجوز Creative Commons CC-BY ارائه می شود. در این قسمت گام های مدیریت فرآیندهای کسب و کار، در قالب ۱۰ فصل و تحت عناوینی از جمله: معرفی BPM (Introduction to BPM)، شناسایی فرآیند (Process Identification)، مدلسازی ضروری فرآیند (Essential Process Modeling)، مدلسازی پیشرفته فرآیند (Advanced Process Modeling) و … به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار گرفته و قابل دانلود هستند. در هر یک از این فصول آموزشی می توانید به اسلایدهای آموزشی استاندارد، اسلایدها و ویدئوهای مربوط به ارائه مطلب توسط اساتید و تصاویر مربوطه دسترسی داشته باشید.

همچنین در ادامه، مطالبی در مورد چرخه عمر BPM، اتوماسیون فرآیند و.. نیز تحت عنوان Tutorial slides and videos در دسترس می باشند.

 

 

MOOC

یک MOOC مقدماتی کوتاه با عنوان “مدیریت فرآیندهای کسب و کار: مقدمه ای بر تفکر فرآیندی” توسط دانشگاه فناوری کوئینزلند به صورت رایگان از طریق بستر FutureLearn ارائه شده است. MOOC ها دوره های آنلاین گسترده ای هستند که ثبت نام در آنها برای همگان رایگان است و راهی ارزان و انعطاف پذیر برای یادگیری مهارت های جدید فراهم می کنند.

آخرین قسمت این MOOC در دسامبر ۲۰۱۷ به پایان رسید. لینک هایی به تمام مطالب ویدئویی در این قسمت موجود است. با کلیک بر روی کلمه here می توانید به آنها دست پیدا کنید.

 

علاوه برMOOC مقدماتی، یک MOOC جامع نیز در مورد “مبانی مدیریت فرآیندهای کسب و کار” ، که شامل تمام فصل های کتاب درسی است وجود دارد. این برنامه آنلاین رایگان در سه قسمت و برای مدت زمان چهار هفته ساخته شده است و پس از آن یک آزمون تأیید شده برای دریافت گواهی انجام می شود:

  • قسمت ۱: شناسایی و کشف فرآیند
  • قسمت ۲: تجزیه و تحلیل فرآیند و طراحی مجدد
  • قسمت ۳: اجرای فرآیند و نظارت بر آن
  • امتحان تأیید شده: منجر به صدور گواهینامه ABPMP CBPA و بیانیه کسب QUT

 

آخرین قسمت از این MOOC در تاریخ دسامبر ۲۰۱۷ به پایان رسید. لینک‎ هایی به تمام ویدئوهای مرتبط در این بخش موجود می باشد.

 

Model Collections

این بخش از سایت مجموعه های مختلفی از مدل های فرآیند را به اشتراک می گذارد.

  • مدلهای EPC یا Event-Driven Process Chains (زنجیره های فرآیند مبتنی بر رویداد) متعلق به مدل مرجع ERP: این مجموعه مدل در کتاب Metrics For Process Models شرح داده شده است. مدلهای EPC به صورت EPML ، که یک قالب XML برای مدلهای فرایند EPC است ذخیره می شوند.
  • مدل های BPM Academic Initiative : این مجموعه مدل از ابتکار علمی BPM  (BPMAI) نشات گرفته است. مجموعه مدل BPM Academic Initiative شامل ده ها هزار مدل از زبان های مختلف مدل سازی و با سایزهای متفاوت است. مدل های این مجموعه در چندین نسخه و بازبینی موجود است و چشم انداز جدیدی را در زمینه تحقیق در مورد شیوه های مدل سازی افراد باز می کند.

 

مجموعه BPMAI در قالب JSON به اشتراک گذاشته شده است. JSON ساختاری با استاندارد باز است که در انتقال اطلاعات و داده‎ها استفاده می‎شود و برای انسان قابل خواندن است. ابزارهایی برای پردازش موثر این پرونده ها در HPI ، در دانشگاه پوتسدام ساخته شده اند. توجه داشته باشید که این پروژه دیگر قابلیت بسط و توسعه ندارد؛ بنابراین باید با اطلاعات موجود در آنجا کار کنید. برای این مدل ها می توان تکنیک های مختلف تجزیه و تحلیل را به کار گرفته و از کتابخانه jBPT یا Apromore (مجموعه فناوری هایی که از تحقیق در زمینه طراحی، اجرا و ارزیابی فرآیندهای کسب و کار پشتیبانی می کنند) استفاده نمود.

کتاب مدیریت فرایند

 

به اشتراک بگذارید :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .