عضویت در کانال مدیریت فرایند
مدلسازی فرایندها

چرا سازمان ها مدرسه مدیریت فرایند را انتخاب می کنند؟

تیم ما از مزیت های فوق العاده ای برخوردار است که برخی از آنها عبارتند از:

 

سابقه طولانی در حوزه مدیریت فرایند و مدلسازی فرایندها

  • سابقه مدیریت پروژه تیم ما در حوزه مدیریت فرایند تنها مربوط به چند سال اخیر نبوده و از حدود 20 سال قبل در انواع پروژه های مدیریت فرایند با سمت کارشناس کار خود را آغاز کرده ایم و یکباره مشاور و مدیر پروژه نشده ایم.

 

استانداردهای نوین در مدلسازی فرایندها

 

بکارگیری ابزارها و نرم افزارهای با کیفیت در مدلسازی فرایندها

 

ارائه خدمات با رویکردهای مختلف ارائه خدمات

رویکرد ما برای انجام پروژه های استقرار مدیریت فرایند متناسب با شرایط و امکانات سازمان‌ها، نسخه خاص آن سازمان را ارایه می نماییم که می تواند به صورت خدمات مشاوره، منتورینگ، کوچینگ، رویکرد ترکیبی و یا … باشد. البته توصیه ما اجرای پروژه، در قالب منتورینگ توسط مشاور انجام شده و در طول اجرای کار آموزش های حین کار نیز جهت افزایش تسلط تیم کارفرما ارائه خواهد شد.

 

قابلیت بومی سازی متدولوژی استقرار مدیریت فرایند حسب ضرورت پروژه و شرایط آتی

قابلیت بومی سازی متدولوژی استقرار مدیریت فرایند حسب ضرورت پروژه و شرایط آتی. به دلیل داشتن تجربه بالا در اجرای پروژه های مدیریت فرایند و تسلط روی چارچوب های سنجش بلوغ فرایندها که منجر به ارائه مدل تجویزی استقرار مدیریت فرایند متناسب با وضعیت و شرایط سازمان کارفرما و پروژه خواهد شد.

 

تجربیات بالای مدلسازی فرایندها در صنایع مختلف

برخی از تجربیات مختلف تیم ما در پروژه ها، مشاوره ها و دوره­های مختلف مدیریت فرایند در صنایع مختلف شامل:

  • صنعت فولاد
  • صنایع بالادستی فولاد و صنایع معدنی
  • بانک
  • بیمه
  • حوزه ارتباطات و ICT
  • سازمان ها و شرکت های دولتی

 

بکارگیری رویکردهای نوین در مدلسازی فرایندها از قبیل فرایندکاوی و هوش مصنوعی

از بین فرایندهای منتخب، احتمالاً برخی از آنها در نرم افزارها و سیستم های کاربردی موجود در سازمان کارفرما جریان دارند. تیم ما جهت استخراج و تحلیل اینگونه فرایندها، این پتانسیل را دارد که از ابزارهای فرایندکاوی استفاده نماید. به عبارت دیگر بجای استفاده از رویکرد قدیمی، می توان از رویکردهای نوین برای مدلسازی و تحلیل فرایندها استفاده کرد. برای این منظور و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به برند تخصصی ما در حوزه فرایندکاوی یعنی پروسس آنالیست مراجعه نمایید.

 

مربی­گری جهت پیاده سازی فرایندهای منتخب در نرم افزار BPMS

مربی­گری جهت پیاده سازی فرایندهای منتخب در نرم افزار BPMS و حضور در فاز پیاده سازی و مکانیزاسیون فرایندها در نرم افزار BPMS در کنار تیم کارفرما به عنوان مشاور. در واقع بعد از مدلسازی، تحلیل و بهبود فرایندها، شما را رها نخواهیم کرد.

 

 

تجربه بالا در تحلیل و بهبود فرایندها

تجربه در تحلیل و بهبود فرایند حرف اول را می­زند. شاید بتوان مدلسازی و استاندارد BPMN را ظرف دو-سه سال فراگرفت و برخی از نمادهای آنرا در مدلسازی به کار گرفت، لیکن تحلیل و بهبود فرایندها نیاز به تجربیات واقعی بسیار بیشتری دارد. در خصوص تحلیل و بهبود فرایندها نمیتوان یک نسخه واحد پیچید، در نتیجه صرفاً پر کردن چندین چک لیست کمکی به بهبود فرایندها نخواهد کرد.

 

مدلسازی با رویکرد پیاده سازی

مدلسازی با نگاه پیاده سازی موضوعی بود که توسط تیم ما با مشاهده شکاف بین فرایندهای مدلسازی شده و نیازمندی های فرایندی جهت ورود به نرم افزار BPMS مطرح شد ولی متاسفانه این موضوع تبدیل به شعار شده است. قطعاً زمانی می توان چنین ادعایی را مطرح کرد که تیم مدلساز سابقه واقعی کار کردن و پیاده سازی فرایندها در حداقل دو نرم افزار BPMS را داشته باشد تا بتواند در این سطح مدلسازی انجام دهد. سابقه آشنایی ما با نرم افزارهای حوزه BPMS به حدود 18 سال قبل باز می­گردد.

 

تجربه کار با مشاورین معتبر بین المللی

تجربه کار با مشاورین معتبر بین المللی در حوزه مدیریت فرایند و معماری سازمانی از جمله شرکت: deloitte، شرکت Technologyevaluation، Groupe Bull

 

داشتن نگاه تحلیل کسب و کاری

تخصص حرفه ای و داشتن نگاه تحلیل کسب و کاری مبتنی بر استانداردهای این حوزه از جمله BABOK و اعمال این نگاه در پروژه مدیریت فرایند. همانطورکه می دانید، استخراج نادرست و ناقص نیازمندی ها دومین دلیل شکست انواع پروژه ها از جمله پروژه های مدیریت فرایند در سطح دنیا به شمار می­رود. تیم ما با داشتن تخصص فوق العاده در حوزه تحلیل کسب و کار و کاربست این تخصص در پروژه های مدیریت فرایند، درصد موفقیت این پروژه را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد. برای این منظور و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به برند تخصصی ما در حوزه تحلیل کسب و کار یعنی آکادمی تحلیل کسب و کار مراجعه نمایید.

 

سابقه بالا در موضوع ارزیابی و انتخاب نرم افزار BPMS

رزومه و سابقه ما در موضوع ارزیابی و انتخاب نرم افزار BPMS نشان می دهد تاکنون بیش از 50 سازمان بزرگ از تجربیات ما در زمینه ارزیابی و انتخاب نرم افزارهای BPMS بهره برده اند که برخی از آنها عبارتند از:

  • وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • پژوهشگاه صنعت نفت
  • تراکتورسازی تبریز
  • شرکت ارتباطات زیرساخت
  • بانک تجارت
  • تامین اجتماعی نیروهای مسلح
  • بانک رفاه
  • و…

 

جریان سازی مدیریت فرایند در کشور

قابل توجه است برخی از موضوعات مطرح در حوزه مدیریت فرایند کشور، توسط تیم ما بصورت مبتکرانه یا از سایر حوزه ها به حوزه مدیریت فرایند منتقل شده است. به عبارت دیگر برخی پدیده ها و عناوین اصلاً در حوزه مدیریت فرایند نبوده و در دنیا نیز چنین نیست، لیکن توسط ما به حوزه مدیریت فرایند راه پیدا کرده اند. برخی از این موارد عبارتند از:

  • نمودار PHD – از حوزه معماری سازمان به حوزه مدیریت فرایند منتقل شده است.
  • Casetools – نرم افزار ویژوال پارادایم را در دنیا با این عنوان نمی شناسند بلکه به عنوان نرم افزارهای تجزیه و تحلیل فرایند شناخته میشود درحالیکه در ایران این عبارت جا افتاده است.
  • مدلسازی اتمیک
  • و…
  • دارا بودن تیم متخصص واقعی در حوزه استانداردهای DMN و CMMN

 

 

به اشتراک بگذارید :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .