عضویت در کانال مدیریت فرایند
مربی گری پروژه

 

 

ما این مراحل را در چندین سازمان و شرکت با ابعاد مختلف طی کرده ایم. سازمان ها با صرف هزینه های بسیار اندک در مقایسه با روش های گران قیمت رایج به موفقیت های چشمگیرتری دست یافته اند.  

 

این خدمت شامل چند گام اصلی است:

  • مشاوره رایگان به سازمانها جهت ترسیم مسیر نمای اجرای پروژه های مدیریت فرایند
  • مشاوره رایگان جهت انتخاب فرایندهای منتخب برای شروع کار
  • مشاوره رایگان در انتخاب یک نرم افزار BPMS مناسب
  • مدلسازی فرایندهای منتخب با استاندارد BPMN
  • آموزش مدلسازی فرایندهای منتخب به تیم کارفرما توسط مربیان
  • مشاوره در انتخاب یک نرم افزار BPMS مناسب
  • ساخت و پیاده سازی چند فرایند منتخب در نرم افزار BPMS
  • آموزش ساخت و پیاده سازی فرایند در نرم افزار BPMS به تیم کارفرما

 

در ادامه مسیر کلی ارائه خدمات مربی گری مدیریت فرایند را مشاهده مینمایید:

 

 

پس از طی مراحل فوق، بدنه کارشناسی کارفرما قادر خواهد بود:

  • فرایندهای خود را با استاندارد BPMN در نرم افزار ویژوال پاردایم مدل کند.
  • فرایندهای مدل شده را در یک سیستم BPMS واقعی و ترجیحاً رایگان، پیاده سازی نماید.
  • پس از پیاده سازی فرایندها را مورد پایش قرار داده و بهبودهای واقعی بر روی آنها اعمال نماید.

 

 


جهت کسب اطلاعات تکمیلی دو پادکست زیر را بشنوید:

رویکردهای مختلف انجام پروژه های مدیریت فرایند

مربی گری مدیریت فرایند چیست؟


شیوه کار تیم ما به این صورت است که پس از آموزش اولیه، فرایند منتخب سازمان شما را همراه با کارکنان سازمان‌تان با استاندارد BPMN مدلسازی و سپس در نرم افزار  BPMS اجرا خواهیم نمود و پس از آن کارکنان شما توانمندی مدلسازی و اجرای فرایندهای خود را به دست خواهند آورد.

 

رویکرد ما در مدیریت فرایند با سایر شرکت های همکار فعال کمی متفاوت است!

 

زیرا قائل بر این موضوع هستیم که مدیران وقتی طعم مدیریت فرایند را خواهند چشید که چرخه BPM در مورد چند فرایند بطور کامل اجرا شده و فرایندهای مدلسازی شده به مرحله اجرا و پیاده سازی وارد شوند.

 

به عبارت دیگر مدل های فرایندی احصا شده بدون اینکه وارد پیاده سازی شوند، فاقد ارزش افزوده چندانی خواهد بود و بر همه متخصصین خبره در سطح بین الملل روشن است که پیاده سازی و اجرای فرایندها در بهترین حالت ممکن از طریق BPMS امکانپذیر است.

 

ما با شما خواهیم بود تا در مورد چند فرایند منتخب تان چرخه BPM (اولویت بندی- مدلسازی- پیاده سازی- پایش و بهبود) را طی کنیم و مسیر را به شما در حین کار آموزش دهیم تا در مورد سایر فرایندها، خود این مسیر را طی کنید با زمان و هزینه بسیار پایین تر نسبت به روش های مرسوم در سطح کشور

 

نکته مهم: پیش از آغاز پروژه به سبک مربی گری، شرکت در دوره های آموزشی مدیریت فرایند و برگزاری سمینار فرهنگ سازی اکیداً توصیه میشود.

 


درصورتیکه به هر دلیلی از جمله الزام سازمانهای بالادستی مجبور به مدلسازی همه فرایندهای خود باشید ما راه حل فوق العاده برگزاری کارگاه های ساخت یافته را به شما معرفی میکنیم.

 

 

در این روش بر خلاف روش معمول مصاحبه، که معمولاً توسط تیم مدیریت فرایند خود سازمان برگزار میشود نیاز به صرف منابع و زمان نسبتاً طولانی است. همچنین امکان برونسپاری این فاز یعنی استخراج فرایندها به پیمانکاران نیز وجود دارد لیکن تجربیات چنیدن ساله حاکی از کیفیت پایین خروجی های تولید شده توسط پیمانکاران و هزینه بالا است.

 

یکی از بهترین روش هایی که بسیاری از سازمان های پیشرو در سطح دنیا از آن بهره میبرند، بکارگیری بدنه خود سازمان بصورت آموزشی کارگاهی در استخراج فرایندها است. به اینصورت که پس از انتخاب افراد واجد شرایط، یک دوره آموزشی مختصر و مفید (یک روزه) با محوریت مدیریت و مدلسازی فرایند برای ایشان برگزار شده و طی ۲-۳ روز آتی بوسیله برگزاری کارگاه و با هدایت و مدیریت کارشناسان واحد مدیریت فرایند، نفرات برگزیده واحدهای مختلف سازمانی خود اقدام به مدلسازی و استخراج فرایندهای واحد خود خواهند نمود.

 

البته قاعدتا حجم و نوع مطالبی که در این دوره آموزشی ارائه میشود نسبت به دوره مدیریت فرایند کمتر و سبک تر خواهد بود.

 

البته پس از اتمام کارگاه، خروجی های تهیه شده توسط کارشناسان واحد مدیریت فرایندها مورد بررسی و بازنگری قرار گرفته و یکدست و یکپارچه میگردند.

 


برخی از پروژه های انجام شده با رویکرد مربی گری مدیریت فرایند که توسط مدرسه مدیریت فرایند انجام شده است را میتوانید مطالعه کنید:

پروژه مربی گری مدیریت فرایند در پژوهشگاه صنعت نفت

 پروژه مدلسازی فرایندهای مجتمع ارم سبز

پروژه مدلسازی و اجرای فرایندهای شرکت لافارر در نرم افزار BPMS

مدلسازی چند فرایند پرکاربرد و پیاده سازی آنها در نرم افزار BPMS و آموزش حین مدلسازی شرکت فن نیرو

 

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .