عضویت در کانال مدیریت فرایند
شروع پروژه مدلسازی و اجرای فرایندهای مجتمع ارم سبز در نرم افزار BPMS
پروژه مدیریت فرایند

در سال قبل پروژه های مختلف مربی گری را در سازمان های مختلف انجام دادیم. یه یاری خداوند حس میکنیم منشاء اثراث خوبی در سازمان ها و شرکت ها بوده ایم. امسال به دلایلی در نظر داریم برخی از پروژه هایی که انجام میدهیم را به اطلاع شما عزیزان برسانیم.

در ادامه میتوانید شرح مختصر یکی از پروژه های ما در یکی از سازمان هایی که تقریباً برای همه مان نوستالژیک است را بخوانید.


مجتمع ارم سبز که با داشتن قابلیتهای بالای تفریحی و آموزشی خود سالانه میزبان تعداد کثیری از خانواده های ایرانی و اردوهای دانش آموزشی می باشد. مجتمع ارم با تعدد و تنوع در انواع خدمات تفریحی، آموزشی و فرهنگی خود از امتیاز خاصی نزد ایرانیان برخوردار می باشد.

این مجموعه ضمن ارائه سطح گسترده ای از خدمات به مردم، اهدافی چون افزایش کیفیت خدمات و کاهش قیمت تمام شده خدمات، کاهش خطاها، افزایش رضایت مشتریان و در نهایت افزایش بهره وری را بطور جدی دنبال مینماید. برای همین منظور پس از بررسی های گوناگون صورت گرفته توسط مدیران این مجموعه، مدیریت فرایند به عنوان یکی از بهترین راه ها جهت نیل به اهداف مذکور مورد شناسایی واقع گردید.


از سوی دیگر فورس و اجبار سازمان های بالادستی نیز برای انجام مدیریت فرایند در این مجموعه مزید بر علت گردید. در ابتدای راه و به منظور مشخص شدن مسیر اردیبهشت ماه سال جاری، جلسات مشاوره ای با این مجموعه برگزار شد. همچنین به دلیل محدودیت زمانی انجام پروژه چاره ای به جزء درگیر کردن بدنه سازمان و مدیران ارشد در این پروژه نبود. برای این منظور و به جهت آشنایی مدیران و نفرات کلیدی این مجموعه، یک دوره آموزشی با ماهیت کارگاهی به مدت ۴ روز در مجموعه ارم سبز برگزار گردید. در این مجموعه بدنه سازمان پس از آشنایی اولیه با BPM، BPMN و نرم افزارهای BPMS، اقدام به مدلسازی فرایندهای واحد خود در قالب کارگروه های از پیش تعریف شده کردند.


در ادامه و پس از برگزاری دوره آموزشی، دو نفر از همکاران ما -یک نفر به عنوان مربی و یک نفر به عنوان دستیار مربی- به بدنه سازمان مراجعه و بر اساس مستندات تهیه شده توسط واحدها طی دوره آموزشی و پس از آن اقدام به برگزاری جلسات با واحدهای مختلف و مدلسازی فرایندهای آشنا نمودند. گفتنی است تنها طی ۸۰ ساعت حضور مربی ما تاکنون در این مجموعه حدود ۵۰ درصد فرایندهای انها مدلسازی شده است. پیش بینی میشود نهایتاً تنها ظرف ۲۰۰ ساعت کلیه فرایندهای این مجموعه توسط مربی اعزام شده از طرف تیم ما و با همکاری مدیران و کارشناسان مجموعه محترم ارم سبز مدلسازی شود.


به گفته مدیر پروژه سمت کارفرما، ۲ عامل باعث سرعت بالای مدلسازی فرایندها در این مجموعه شده است:

۱- برگزاری دوره آموزشی در ابتدای پروژه

۲- البته تسلط مربیان مدیریت فرایند تیم ما

 

برای اطلاع بیشتر از نحوه مربی گری پروژه های مدیریت فرایند، پادکست زیر را گوش کنید

 

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .