عضویت در کانال مدیریت فرایند
داستان موفقیت شرکت Lenovo در استفاده از BPMS پروسس میکر (ProcessMaker)
داستان موفقیت BPMS

داستان موفقیت شرکت Lenovo در استفاده از BPMS پروسس میکر (ProcessMaker)

 

Lenovo نرخ رضایت مشتریان اش را از طریق اجرای ProcessMaker افزایش داده است. این شرکت نرم افزار ProcessMaker و راه حل BPM را جاریسازی نموده و بدنبال آن نرخ رضایت مشتریان اش افزایش چشمگیری داشته است.

 

مرورکلی

Lenovo یک شرکت تکنولوژی سیستم های شخصی ۲۱ بیلیون دلاری است. این شرکت دومین فروشنده PC مطرح در دنیا است. شرکت Lenovo در لیست ۵۰۰ شرکت برتر Global Fortune قرار دارد و در سرتاسر جهان بیش از ۲۶۰۰۰ کارمند در این شرکت فعالیت میکنند و دارای سرویس پشتیبانی در بیش از ۱۶۰ کشور میباشد. دفاتر مرکزی و تحقیقاتی این شرکت در ژاپن، چین و امریکا قرار دارد. کارخانه تولید محصولات این شرکت از کارولینای شمالی و مکزیک تا هند، چین و برزیل گستردگی دارد.

 

Denes Trestyanzski، رئیس مرکز پشتیبانی در این زمینه توضیح میدهد:

با تعداد کارکنان فراوان میتوان خدمات مناسبی به شرکتهای بسیاری ارائه نمود. واحدهای خدمات پشتیبانی به روش های جدید نیاز دارند تا بتوانند به جای استفاده از ارتباط ساختارنیافته از طریق میل و گردش مکاتبات، تعامل با مشتریان را مدیریت نمایند. علاوه برآن ، Lenovo به این نکته پی برد که همکاری و تعامل بین واحدی در یک محیط ابری میتواند از حجم ایمیل ها، نامه ها، یادداشت های اضافی و دیگر امور مربوطه غیرضروری بکاهد. در همین راستا Lenovo نیاز به یک راه حل BPM را احساس نمود.

 

فرآیند اجرا

فاز اول:

ProcessMaker با یک توسعه و اجرای ساده در یک واحد کوچک ۱۶ نفره با ۹ فرایند، مورد آزمایش قرار گرفت. هدف از این رویکرد این بود که مشخص گردد آیا ProcessMaker میتواند مشکلات ارتباطی حاصل از ایمیل را حل نماید. در این ارتباط نه فقط توسعه آزمایشی موفقیت آمیز بود بلکه گزارشات و داشبوردهای قابل توجهی در این فاز طراحی گردید. Lenovo معتقد است که دسترسی آسان و ساده به بانک های اطلاعاتی ProcessMaker برای راهبران آن، به تسهیل تهیه داشبوردهای بیشتر و قابلیت ها گزارشگیری متنوع تر، کمک مینماید.

 

فاز دو:

بعد از موفقیت در فاز اول، ProcessMaker به سرعت و سهولت در واحد دوم با ۲۵ پرسنل و ۱۶ فرایند (شامل پروژه ناب Six Sigma) توسعه پیدا نمود. هدف دوم که در این فاز محقق گردید ادغام یک فرآیند بین دو واحد مختلف بود که باعث صرفه جویی در ارتباطات داخلی غیرضروری و زمان میگردید.

 

فاز سوم:

فاز نهایی توسعه ProcessMaker در Lenovo و به منظور توسعه برنامه کاربردی برای مجموعه بیش از ۹۰۰ نفر پرسنل و ۲۰ فرآیند تخصیص یافت. Lenovo بر این باور بود که یکی از بزرگترین دستاوردها در این فاز این بود که زمان اجرای فرآیند داخلی (معروف به T.A.T) از ۶ روز به ۲ روز کاهش یافت. آخرین گام در این فاز انتقال این راه حل به محیط ابری بود (شامل موارد قدیمی و ورودی های بانک اطلاعاتی). Lenovo باور داشت که رضایت مشتری تا انتهای فاز سوم افزایش چشمگیری داشته است و یکی از رازهای این موفقیت و افزایش کارایی عملکرد در استفاده از ProcessMaker، توجه ویژه به استاندارد بوده است.

 


برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پروسس میکر و آشنایی با پروژه های موفق ایرانی پیاده سازی شده با پروسس میکر با ما تماس بگیرید. 


 

با کلیک بر روی تصویر پایین میتواند در مورد کتاب آموزش پروسس میکر اطلاعات تکمیلی کسب کنید. 

 

آموزش processmaker

 

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .