عضویت در کانال مدیریت فرایند
سند ورودی در پروسس میکر چیست؟
آموزش پروسس میکر

سند ورودی در پروسس میکر چیست؟

 

سند ورودی یک ویژگی است که اجازه می دهد تا کاربر فایل یا فایل های مورد نظر را برای ارسال آنها به یک فرایند خاص آپلود کند. این فایل ها می توانند اسناد متنی، صفحات گسترده، تصاویر یا هر نوع دیگری از فایل باشند. یک سند ورودی می تواند یک کپی فیزیکی (که چاپ شده و بایگانی شده است)، یک فایل دیجیتالی که به پرونده آپلود شده است یا هر دو باشد.

 

یک سند ورودی می تواند به یک شی (کنترل یا فیلد) از نوع file در Dynaform مرتبط باشد.

 

برای ایجاد یک سند ورودی جدید، به صفحه اصلی طراحی فرایند بروید. مانند شکل زیر اشاره گر ماوس را روی علامت + در کنار اسناد ورودی قرار دهید و روی Create کلیک کنید.

 

توجه داشته باشید که اسناد ورودی ایجاد شده در داخل یک پروژه می تواند تنها توسط عناصر مربوط به همان پروژه استفاده شود و نمی تواند از آنها در سایر پروژه ها یا فرآیندها استفاده کرد.

 

آموزش پروسس میکر

 

یک پنجره بازشو جدید به شما امکان می دهد ویژگی های جدید سند ورودی را پیکربندی کنید.

 

آموزش پروسس میکر

 

قسمت های مهم در فرم مربوط به تعریف یک سند ورودی جدید عبارتند از:

Title: یک عنوان برای سند ورودی در این قسمت تعریف میکنیم.

Document Type: انتخاب میکنیم که سند مورد نظر الکترونیکی است، فیزیکی یا هر دو

Description: توصیفی از سند ورودی را وارد کنید، که به کاربر کمک می کند تا به اهداف مربوط به این سند ورودی را درک کند.

Enable Versioning: برای اینکه این سند ورودی قابلیت نسخه بندی (Versioning ) داشته باشد، این گزینه را تیک میزنیم. نسخه بندی زمانی مفید است که یک سند ورودی چند بار در طول اجرای یک فرایند ارسال شود.

 

Destination Path: نام پوشه ای را که در آن این سند ورودی در CASES> Documents قرار می گیرد مشخص کنید. برای استفاده از یک متغیر در نام پوشه، بر روی دکمه [@@] کلیک کنید تا یک متغیر را انتخاب کنید. در واقع مسیر مقصد (Destination Path) فقط بر روی جایی که فایل ها در رابط گرافیکی یافت می شود، تاثرگذار خواهد بود. با تکمیل این قسمت یک فولدر در صفحه کاربری در منوی Document ایجاد خواهد شد که نقش یک آرشیو را خواهد داشت.

 

Tags: در این قسمت برچسب های مورد نظر را وارد کنید که با این سند ورودی مرتبط است. برای مشخص کردن بیش از یک نام برچسب، هر نام برچسب را با کاما جدا کنید. همچنین میتوانید با کلیک بر روی بر روی دکمه [@@] کلیک کنید تا متغیری را به عنوان نام برچسب انتخاب کنید. Tag ها واقعا در نرم افزار پروسس میکر مفید هستند.

 

Allowed file extensions: یک فیلد ضروری است که تعیین می کند که کدام نوع فایل های (دارای پسوند خاص) به عنوان یک سند ورودی آپلود می شود. هنگام آپلود یک فایل به عنوان یک سند ورودی، Processmaker تأیید می کند که فقط فایل های با پسوند مشخص شده آپلود می شوند. فرمت زیر برای تعیین پسوند فایل های مجاز استفاده می شود:

*.* Allows any type of file.

 

* .pdf، * .jpg، * .docx انواع فایل هایی هستند که قابل آپلود میباشند. برای مشخص کردن بیش از یک نوع، آنها را با استفاده از کاما جدا کنید.

این ویژگی تنها می تواند برای تأیید فرمت مورد استفاده قرار گیرد نه برای مشخص کردن نام مجاز فایل یک سند ورودی.

 

Maximum file size: تکمیل این فیلد ضروری است و حداکثر اندازه فایل را باید مشخص کنید. حداکثر اندازه بر اساس کیلو بایت یا مگابایت توسط شما قابل تنظیم است. اگر عدد صفر انتخاب شود، اندازه فایل میتواند نامحدود باشد.

برای مشاهده لیست اسناد ورودی ایجاد شده در پروژه، روی گزینه Input Documents در جعبه اصلی کلیک کنید. لیست اسناد ورودی که در این پروژه ایجاد کرده اید نمایش داده می شود.

 

 پروسس میکر چیست؟

 

همانطور که در شکل بالا مشخص است در قسمت Text to Search (شماره ۱ در شکل بالا)، میتوانید بخشی از عنوان سند موردنظر را وارد تا لیست پایین محدود شود. به مثال پایین دقت کنید.

 

آموزش پروسس میکر

 

Create: برای ایجاد یک سند ورودی جدید از این گزینه استاده میشود که با شماره ۲ در شکل بالا نمایش داده شده است.

Show ID: روی این گزینه کلیک کنید تا شناسه منحصر به فرد سند ورودی را مشاهده نمایید.

Title، Edit و Delete هم که گزینه های آشنایی هستند.

 

 

 

 

 


برای اینکه با نرم افزار پروسس میکر آشنا شوید و بتوانید آنرا فراگرفته و در شرکت یا سازمان خود پیاده سازی کنید، شرکت در دوره های آموزشی پروسس میکر مدرسه مدیریت فرایند را از دست ندهید. در زمینه برگزاری دوره آموزش پروسس میکر بسیار پرتجربه شده ایم.

 

آموزش Processmaker

 


 

 

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .