عضویت در کانال مدیریت فرایند
مقدمه کتاب تغییر فرایندهای کسب و کار پل هارمون
کتاب تغییر فرایندهای کسب و کار پل هارمون

مقدمه چاپ سوم

 

در دنیایی زندگی می‌کنیم که تغییرات سریعتر از همیشه است. بطوری که آنچه دیروز مفید بوده دیگر امروز و فردا مفید نخواهد بود. مدیران باهوش می‌دانند سازمان‌ها به این دلیل موفق عمل می‌کنند که خود را با تغییرات می‌سازند. کتاب حاضر به تغییر در فرایندهای کسب وکار می‌پردازد و نشان می‌دهد مدیران باهوش چگونه فرایندهای تحت مدیریت خود را تحلیل، طراحی مجدد و بهبود می‌بخشند. هر ساله تعداد زیادی کتاب در باب دفاع از برخی ایده‌های جدید توسط مشاوران مدیریت به رشته تحریر درمی‌آید. بعضی از این ایده‌ها تحسین برانگیز هستند اما برخی برای یک یا دوسال متداول گشته و سپس به تدریج از دور خارج می‌شوند. کتاب پیش رو از جمله این موارد نیست.

 

دراین کتاب ابتدا تعدادی تکنیک‌های متنوع تغییر فرایند که در طی سه دهه به اثبات رسیده اند، تشرح می‌شوند. در ادامه نشان می‌دهد که سازمان‌ها چگونه با انسجام و بهبود فرایندهای کسب وکار و همچنین همسویی فرایندهای کسب وکار با استراتژی‌ها و اهداف سازمان کارایی را از آن خود می‌کنند. سازمان‌هایی که بطور معمول بهبود فرایند کسب و کار را سرلوحه خود قرار می‌دهند (که در این جا آنها را تشریح خواهیم کرد) قادر هستند نتایج حاصل از فرایندهای موجود را بطور مداوم بهبود بخشند.

 

سازمان‌هایی که بطور گسترده خود را درگیر طراحی مجدد فرایندها می‌کنند بهبودهایی فراتر از ۵۰% را نصیب خود می‌کنند. معجزه ای در کار نیست، آمار مذکور نمایانگر این حقیقت است که بیشتر فرایندهای موجود کارایی کمتر از ظرفیت خود دارند و از طرفی تکنیک‌های جدید، طراحی فرایندهای کارامدتر را امکان پذیر می سازند.

 

کتاب پیش روی با هدف متقاعد کردن شما به « ایده تغییر فرایند» نوشته نشده است. اگر شما می‌خواهید متقاعد شوید، بهتر است یکی از ده‌ها کتاب موجود در این خصوص را مطالعه کنید که صرفاً به این منظور نوشته شده‌اند. کتاب حاضر با هدف کمک به شما برای تحقق تغییر فرایند بطور نظام‌مند و پیوسته طراحی شده‌است.

 

مشکلات در سطوح مختلف

سازمان‌ها به دلیل مختلفی تغییر در فرایندها را سرلوحه خود قرار می دهند. سازمان‌هایی که در کار فرایند سازی در مراحل ابتدایی قرار دارند معمولاً فعالیت خود را با تصمیم بر بهبود فرایند خاص کسب وکار شروع می‌کنند. اما سازمان‌های باتجربه‌تر معمولاً معماری تعدادی از فرایند کسب وکار شرکت را در برنامه خود دارند و گروهی که موسوم به مدیریت فرایند کسب وکار است.

 

به گروه مذبور مسئولیت ملاحظه تمام فرایندهای دارای امکان تغییر واگذار می‌شود تا اولویت بندی، هماهنگی تلاش ها و مستند نمودن نتایج انجام پذیرد. سازمان‌هایی که پیچیده تر هستند معمولاً تعدادی از فعالیت‌های در حال انجام در سطح شرکت را مورد حمایت خود قرار می‌دهند. این نوع فعالیت‌ها معمولاً حفظ معماری فرایند کسب وکار شرکت، سنجش مداوم و تحلیل عملکرد فرایند و برخی از انواع مدیریت فرایند در سطح شرکت شامل می‌شود. این نوع فرایندها معمولاً پروژه نیستند بلکه فرایندهای پیوسته مدیریتی برای حمایت از اجرای تصمیمات و تشریح فرصت‌های تغییر فرایندی خاص محسوب می‌شوند.

 

در عین حال، این نوع سازمان‌ها بطور معمول تعدادی پروژه خاص برای ایجاد، طراحی مجدد یا بهبود فرایندهای کسب وکار برعهده می‌گیرند. این نوع پروژه ها تحت مدیریت مدیران واحدها یا بخش ها قرار می‌گیرند. به این نوع پروژه ها «مشکلات سطح فرایند» گفته می‌شود.

 

بخش دوم مقدمه کتاب تغییر فرایندهای کسب و کار پل هارمون

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .