عضویت در کانال مدیریت فرایند
چطور با BPMS سودآوری سازمان خود را افزایش دهیم؟
سیستم BPMS,سیستم مدیریت جریان کار,سودآوری و BPMS

چطور با BPMS سودآوری سازمان خود را افزایش دهیم؟

یکی از مشکلاتی که در سازمان ها و شرکت های ایرانی به میزان نسبتاً بالایی وجود دارد، قیمت تمام شده بالای محصولات و خدمات آنها است به گونه ای که این قیمت بالا را بعضاً به گردن مشتریان و خریدارن خود انداخته و مردم محصول با کیفیت نه چندان مطلوب و قیمت بالا دریافت میکنند که سبب نارضایتی آنها خواهد شد. نمونه بازر آن صنعت خودسازی کشور ماست که مردم باید برای تهیه یک ماشین یا امنیت و کیفیت پایین ۲۰ میلیون تومان هزینه کنند.

 

اگر سازمانی بتواند بهای تمام شده خدمات ومحصولاتش را کاهش دهد، بالتبع سودآوری بالاتری هم خواهد داشت.


در آینده ای نه چندان دور اگر شرکت ها و سازمانی ایرانی نتوانند قیمت تمام شده محصولات و خدماتشان را کاهش دهند، به تدریج از گردونه رقابت خارج خواهند شد.

در این مطلب قصد دارم به یکی از علت های بالا بودن این قیمت تمام شده پرداخته و راه حل مناسبی برای آن پیشنهاد نمایم.


یکی از علل اصلی بالا بودن قیمت تمام شده محصولات، کند و زمانبر بودن فعالیت ها یه به عبارت بهتر فرایندها یا گردش کارهای موجود در یک سازمان است. از آنجایی که یکی از رئوس اصلی هزینه سازمان­ها، هزینه منابع انسانی است، بدیهی است هر قدر زمان انجام فعالیت ها در یک سازمان کوتاه تر شود به منابع انسانی کمتری نیاز خواهیم داشت.

 

یکی از روش های بسیار موثر جهت انجام سریعتر فعالیت­ها و فرایندها در هر سازمانی، مکانیزه-الکترونیکی یا سیستمی کردن فرایندها و گردش کارها است به گونه ای که به دلیل مکانیزه شدن فرایندها از بسیاری کندی ها و اتلاف ها از قبیل تاخیر، طولانی شدن زمان پاسخگویی، جابجایی و انتقال و… از بین خواهد رفت وفرایندی که تا دیروز و بصورت دستی بسیار کند و مثلا ظرف ۵۰ روز انجام میشد، از امروز و بصورت مکانیزه در مدت مثلا ۱۰ روز انجام خواهد شد.

 

همچنین در مقاله چرا BPMS گفتیم که با اجرای سیستم BPMS یا سیستم مدیریت جریان کار نیاز به جذب نیروی انسانی خیلی متخصص و گران قیمت و انجام آموزش های پر هزینه جهت توانمند سازی نیروی انسانی کاهش چشمگیری خواهد یافت.


از سوی دیگر روش های رایج برای مکانیزه کردن فرایندها و گردش کارهای سازمانی مخصوصاً برنامه نویسی، خود امری زمانبر و پر هزینه خواهد بود. به دلیل ماهیت  Codeless  مستتر شده در BPMS ها، انجام این کار یعنی تبدیل فرایندهای دستی به سیستم های مکانیزه امری ساده و کم هزینه است.

 

اصلا دنبال خسته کردن شما با مطالب تئوری و طولانی نیستیم. سعی مان در ارائه مطالب کاربردی است بر اساس تجربیاتی است که کسب کرده ایم.

 

برای مطالعه این موضوع که چطور یک مدیر فناوری اطلاعات میتواند نظر مدیران ارشد سازمان در مورد BPMS را جلب کند اینجا را کلیک کنید. 


مشاهده فیلم های زیر در حوزه BPMS میتواند برای شما بسیار مفید باشد:

چرا BPMS

مزیت سیستم های BPMS

آموزش صفر تا صد نرم افزار Bizagi

 

دوره های آموزشی سیستم های BPMS

مشاهده سرفصل های آموزشی کارگاه آموزشی Bizagi

مشاهده سرفصل آموزشی انواع سیستم های BPMS


به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .