عضویت در کانال مدیریت فرایند
مقایسه ویژوال پارادایم با مدلساز BizAgi یا Bizagi Process Modeler

مقایسه ویژوال پارادایم با مدلساز BizAgi یا  Bizagi Process Modeler

معمولا از ابزارهایی تحت عنوان مدلساز در پروژه های مدیریت فرایند استفاده میشود. لیکن تنها یکی از انواع نمودارهای مورد نیاز در مدلسازی فرایند نمودار BPMN2 است که به منظور مدلسازی فرایندها در پایین ترین سطح عملیاتی کاربرد دارد.

پروژه های BPM چیزی بسیار فراتر از ترسیم تعدادی نمودار BPMN2 میباشد. بطوریکه در پروژه های BPM ابتدا اقدام به انتخاب یک متدولوژی یا چارچوب برای انجام BPM مینمایند. بر اساس چارچوب انتخاب شده بایستی خروجی های مورد انتظار آن چارچوب تهیه شود.


همچنین در اینگونه پروژه ها در حوزه ترسیم مدل های فرایندی در ابتدا زنجیره ارزش فرایندها با نگاه به مدل های مرجع مشابه و همچنین سلسله مراتبی از فرایندها ترسیم و در پایین ترین سطوح میتوان از نمودار BPMN2 یا حتی نمودارهای مشابه مثل EPC و… برای این منظور استفاده کرد. برای ترسیم سلسله مراتب فرایندها نیز معمولاً از نموداری تحت عنوان PHD استفاده میکنند. در ادامه و پس از ترسیم انواع نمودارهای مختلف یکی از ابزارهای کاربردی و مفید، ماتریس ها هستند. معمولاً در صورت انتخاب ابزار صحیح مدیریت فرایند تهیه ماتریس ها بصورت خودکار و تنها با چند کلیک ساده اتفاق خواهد افتاد. همچنین در این ابزارها امکان مدل سازی سایر ابعاد و لایه های سازمان از جمله لایه داده، لایه سیستم های کاربردی، لایه تکنولوژی و… نیز وجود دارد.

 

درحالیکه ابزار Bizagi Process Modeler تنها قابلیت مدلسازی فرایندها در پایین ترین لایه یعنی فرایندهای عملیاتی را دارد و از این حیث به هیچ عنوان ابزار کاملی محسوب نشده و با مواردی مثل ویژوال پارادایم و… قابل مقایسه نیست. به عبارت دیگر مدلسازی فرایندها با استاندارد BPMN2 که توسط Bizagi Process Modeler انجام میشود تنها یکی از ۱۰۰ قابلیت یک CaseTools مثل ویژوال پارادایم محسوب میشود و این ابزار یعنی Bizagi Process Modeler واقعا برای پروزه های مدیریت فرایند ابزار کامل و قابل اتکایی نخواهد بود.
همچنین ویژوال پارادایم یک از قدرتمند ترین شبیه سازهای فرایندی در سطح دنیا را در اختیار دارد و بر خلاف مدلساز BizAgi جزء خود نرم افزار است نه ماژولی تکمیلی که بعدا باید نصب و بعد از انجام تنظیمات خاص به نرم افزار اصلی اضافه شود.


یکی از مزایای Bizagi Process Modeler

یکی از مزایای Bizagi Process Modeler این است که سازمان هایی که قصد انتخاب نرم افزار Bizagi به عنوان BPMS را دارند میتوانند مدلسازی هایی را که در این ابزار انجام میدهند ساده تر وارد چرخه BPMS و نرم افزار BPMS خود کنند که البته اکثر نرم افزار های BPMS از قبیل BizAgi این قابلیت را دارند که از انواع CaseTools ورودی دریافت کنند. به عبارت دیگر امکان دریافت خروجی از CaseTools مثلا با فرمت XML و وارد کردن آنها به نرم افزار BPMS با همان فرمت وجود دارد.

به عنوان جمع بندی:
مدیریت فرایندهای سازمان بدون بکارگیری CaseTool امری بسیار زمانبر، پرهزینه، همراه با اشتباه، دوباره کاری و قطعا خطای انسانی همراه خواهد بود و قطعا Bizagi Process Modeler تنها بخش کوچکی از قابلیت های یک CaseTool را دارا می باشد.

 


همچنین میتوانید از این قسمت نحوه دانلود و نصب نرم افزار Bizagi Process Modeler را مطالعه نمایید. 


لطفا توجه نمایید:

کتاب آموزش ویژوال پارادایم با محوریت مدلسازی فرایند توسط تیم ما تهیه و برای علاقه مندان قابل تهیه است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کتاب آموزش visual paradigm به این صفجه مراجعه نمایید.


مقایسه ویژوال پارادایم با مدلساز BizAgi یا  Bizagi Process Modeler

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .