عضویت در کانال مدیریت فرایند
قابلیت های نرم افزار ‌‌BPMS کاموندا (Camunda ‌BPMS)

قابلیت های نرم افزار ‌‌BPMS کاموندا (Camunda ‌BPMS)

عملکرد مناسب در حجم بالای فرایندهای بارگذاری شده

موتور کاموندا به گونه‌ای طراحی شده که قادر است تعداد بسیار بالایی transaction را در زمان کوتاهی به اجرا در آورد. این کار به طرق مختلف نظیر حداقل‌سازی فعل و انفعالات و ارتباط گرفتن با پایگاه داده و جداسازی داده‌های اجرایی و داده‌های تاریخی امکان‌پذیر می‌شود.

تست‌های عملکردی نشان داده است که خروجی کاموندا ۲۰ برابر بالاتر از فن‌اوری‌های BPM مشابه است (مراجعه به Camunda BPM compared to JBoss jBPM). بسیاری از مشتریان ما نظیر Zalando، T-Mobile و Lufthansa Technik کاموندا را بصورت موفقیت‌امیز در فرایندهای با تعداد تکرار بالا و کلیدی سازمانشان به کار گرفته‌اند.

نرم افزار ‌‌BPMS کاموندا


مقیاس‌پذیری: اجرا در داخل گروه‌ها

سیستم مدیریت کسب و کار کاموندا همچنین قابل کاربرد در گروه‌ها و خوشه‌ها است. یک نمونه از موتور فرایند بر روی هر نود نصب شده به طوری که هر نود به پایگاه داده مشترک دسترسی دارد. از آنجا که موتور کاموندا بدون state است، حداقل مقدار RAM (معمولا کمتر از ۱۰ مگابایت) را به هر نود تخصیص می‌دهد.

هر کدام از نمونه موتور فرایند هم بدون state هستند به این معنی است که هر transaction کاملا در داخل پایگاه داده ذخیره می‌شود. این باعث می‌شود که هر نود زمانی که لازم است، یک فرایند را ادامه می‌دهد. این مدل ساده برای هم تعدیل بار سیستم و افزایش در دسترس بودن مناسب است و برای مثال تنظیمات active/active بدون هیچ مشکلی امکان‌پذیر است.

7


Multi-Tenancy

مشتری‌های مختلف با استفاده از فن‌آوری cloud می‌توانند از سیستم مدیریت فرایندهای کسب و کار کاموندا استفاده کنند. به عنوان مثال به عنوان بخشی از یک software-as-a-service application )SaaS).

Multi-tenancy نباید با چند کاربری بودن نرم‌افزار اشتباه گرفته شود. منظور از Multi-tenancy امکان کار کردن مشتری‌‌های مختلف (مثلا مشتری‌های سازمان) با کاموندا با حفظ سطوح دسترسی و ایمنی سیستم است. کاموندا روش‌های مختلفی برای پشتیبانی از این ایده ارائه می‌کند.

8


محیط: سرورها و پایگاه‌های داده مورد پشتیبانی

کاموندا بگونه‌ای طراحی شده که قادر است در محیط‌های تکنیکال مختلف اجرا شود. این امر باعث تسهیل اجرای فرایند می‌شود چرا که نیازی نیست یک سرور نرم‌افزار جداگانه یا پایگاه داده خاصی برای کاموندا به اجرا در آید.


 تحلیل

دریافت گزارش KPIها و بهبود فرایندهای کسب و کار

مرکز کنترل: ثبت لاگ‌برداری از فرایندها

همه اطلاعات در هر transaction پایان یافته لاگ‌برداری شده و در مرکز کنترل قابل نمایش است. این کار در گام‌های اجرایی فرایند و زمان هر نوع تغییر در داده‌ها (بوسیله چی کسی و به چه روش) انجام می‌شود. میزان لاگ‌برداری بوسیله افراد قابل تنظیم است. مثلا برای جلوگیری از لاگ شدن اطلاعات شخصی.

گزارش‌های خاص بر اساس BPMN

از انجا که کاموندا دیاگرام‌های BPMN را مستقیما به اجرا در می‌آورد، می‌توان KPIها را مستقیما در این دیاگرام‌ها به نمایش گذاشت. این امکان تشخیص سزیع نقاط بهبود در فرایند را فراهم می‌کند.

مثال معروف در ارتباط با این قابلیت، نقشه‌های گرمایی است که نشان‌دهنده فرکانس عبور از مسیرهای فرایند در یک دوره زمانی مشخص است. با کلیک بر روی دکمه‌ای که به همین منظور در بالا و سمت راست دیاگرام فرایند تعبیه شده است می‌توان نقشه گرمایی بر روی دیاگرام BPMN نمایش داده شده و نودها و مسیرهایی که بیشترین فعالیت را در فرایند داشته‌اند نمایش می‌دهد. این امر با تعداد tokenهای پردازش شده تعیین می‌شود.

نرم افزار ‌‌BPMS کاموندا


BAM

بوسیله پایش فعالیت‌های کسب و کار یا BAM قادر خواهید بود cockpitها و کنترل‌های مد نظر خود را  ایجاد کنید (plug-in) و یا از افزونه‌های ایجاد شده و به اشتراک‌گذاری شده دیگران استفاده کنید. مثال‌های معروف نمودارهای داشبوردی هستند که تحلیل‌های مهمی را بصورت آنلاین فراهم می‌کنند.

10


DWH/BI خارجی را با کاموندا ادغام کنید

می‌توانید کاموندا را بگونه‌ای تنظیم کنید که تمام لاگ‌های رویدادی در یک مقصد خاصی نظیر پایگاه داده جداگانه یا سیستم خارجی نظیر انبار داده یا سیستم‌های هوشمندی کسب و کار، مسیریابی شوند.

سیستم‌های خارجی قادر خواهند بود به پایگاه داده کاموندا بصورت مستقیم دسترسی داشته و از داده‌های تاریخی استفاده کنند. ساختار پایگاه داده بگونه‌ای طراحی شده که امکان دسترسی برنامه‌های دیگر (نظیر ETL) به آسانی فراهم شود.

نرم افزار ‌‌BPMS کاموندا


مطالعه مطالب زیر نیز توصیه میشود: 

 معرفی ۱۰ BPMS  رایگان متن باز دنیا -۲۰۱۵

چرا BPMS های متن باز بهترین گزینه است؟

مراحل  ساخت فرایند در BPMS کاموندا (Camunda ‌BPMS)

 


برای مشاهده سرفصل آموزشی انواع سیستم های BPMS اینجا را کلیک کنید. 

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .