عضویت در کانال مدیریت فرایند
قابلیتهای Activiti BPMS شرکت Alfresco
Activiti BPMS , BPMS Activiti

قابلیتهای Activiti BPMS شرکت Alfresco

شرکت Alfresco یکی از شرکتهای پیشرو در زمینه BPMS و ECM می باشد که مطابق گزارش های Gartner که در سایت این موسسه منتشر شده (آخرین بروز رسانی ۱۶ آگوست ۲۰۱۶) در زمینه فهم نیاز مشتریان و ارائه راه حلی جامع و کارآمد، رتبه بالای چهار ستاره از پنج ستاره را داراست. نکته جالب این است که این رتبه در خصوص رضایت مشتریان از مبلغ پرداختی در ازای ارزش کسب شده در سازمان نیز، تکرار شده است.

Activiti که نام BPMS این شرکت می باشد، به حدی محبوب بوده که چند شرکت رقیب با استفاده از نسخه متن باز آن و Fork کردن این محصول، BPMS جدیدی را ایجاد و از آن در بازار رقابت، بهره جسته اند.

از نقاط قوت Activiti می توان به Apache License بودن آن و همچنین وجود یک تیم حرفه ای که به صورت متمرکز بر روی این محصول کار می کنند، اشاره نمود. جهت اثبات این ادعا می توان به تاریخ های به روز رسانی محصول رجوع کرد. (منبع سایت apache.org)

کار با Activiti ساده است و با کمی اطلاعات فنی در جاوا، قادر به نصب و راه اندازی آن خواهید بود. البته طبق توصیه های Gartner بهتر است این محصول BPMS متن باز را حتما با پشتیبانی نصب و راه اندازی آن توسط یک مشاور متخصص خریداری کنید تا از صحت همه چیز مطمئن شوید. Activiti یک رابط کاربری بسیار ساده و کارآمد برای ترسیم دیاگرام های مربوطه در اختیار شما قرار میدهد و علاوه بر همه اینها، به سادگی امکان استفاده از APIها برای اتصال سامانه طراحی شده با سایر سامانه ها را نیز داراست که شما را قادر می سازد سامانه های موجود خود را به آن متصل و یکپارچه سازی کنید.


از اینجا میتوانید فیلم آموزشی اشنایی با نرم افزار Activiti BPMS را مشاهده نمایید. 


 Activiti API

‌‌Activiti با پشتیبانی از API این امکان را بوجود آورده تا این محصول با تمام سامانه های موجود در سازمان خود (البته به شرط پشتیبانی از وب سرویس ها توسط سامانه های موجود شما) مرتبط شود و به این ترتیب عمل تجمیع اطلاعات و فرآیندها را مدیریت کنید. با این APIها قادر خواهید بود تسکها را ایجاد کنید، وضعیت آنها را عوض کنید و اعلام اتمام آنها را انجام دهید.

bpms1


فرم ساز سریع و ساده

bpms2

Activiti بر اساس متغیرهایی که تعریف کرده اید، فرم های ساده و با ترکیب مشخصی را برای امکان تعامل شما با تسکها و ورود اطلاعات و انجام عملیات، ایجاد می کند.

علاوه بر این امکان تعریف و ایجاد فرمهای مورد نظر خود را در هر ابزار برنامه نویسی و اتصال فرمهای ایجاد شده به تسک مورد نظر از Activiti را خواهید داشت. به این ترتیب حتی برنامه های تولیدی شما از حالت ساده BPMSها خارج شده و قادر هستند عملیات مناسب و مورد نظر شما روی هر فرم را نیز پیاده شازی کنند و یا از فرم های کاملا اینتراکتیو با کاربر، استفاده کنید. در حال حاظر تیم همیار برای چند پروژه از این امکان Activiti بهره جسته است.

با Activiti Designer راحت ترسیم کنید و با Activiti Modeler تحت وب کار کنید.

bpms3

این ابزار در عین سادگی به شما امکاناتی میدهد تا بتوانید با سادگی هرچه بیشتر و با تقسیم بندی های ساده، مدیریت ایجاد تسکها و رخدادها و تنظیم مشخصات هر نود را انجام داده و خروجی های بهینه شده برای Activiti را در BPMS آن قرار دهید. این ابزار دارای یک پلاگین قدرتمند در Eclipse می باشد که برای برنامه نویسان بسیار ارزشمند است.

علاوه بر این ابزار طراحی فرآیندها تحت وب به شما اجازه ویرایش آن لاین و دیپلوی شدن فرآیند در همان لحظه را می دهد. شکل زیر صفحه پیشرفته این ویراستار فرآیند را نمایش می دهد.

bpms4

ابزار مذکور به شما امکان import یک فرآیند از قبل آماده شده و کار بر روی آن و در نهایت، دیپلوی کردن این فرآیند در BPMS را نیز ارائه می کند. معمولا برخی از شرکتها (مخصوصا شرکتهای نرم افزاری) جهت مدلسازی فرآیند ها از ابزارهایی مانند Visual Paradigm استفاده می کنند. این امکان جهت تسهیل برای این دسته از کاربران ر نظر گرفته شده است.

با استفاده از Step Editor هم می توانید مرحله به مرحله کار را مرور کرده و با راهنمایی هوشمند آن، ایرادها را شناسایی و برطرف کنید.


Activiti Explorer

bpms5Activiti دارای یک برنامه مبتنی بر وب تحت عوان Activiti Explorer می باشد. هدف این برنامه آن است که فرآیندهای ترسیم شده را قبل از نهایی شدن و ارائه به کاربر نهایی، بتوان اجرا و تست نمود. امکاناتی جهت دیباگ و مشاهده رفتار BPMS در ازای اجرای فرآیند انتخابی در محیط اصلی، ارائه میدهد. این برنامه از یک دیتابیس قرار داده گرفته در حافظه استفاده می کند که با بستن برنامه از بین خواهد رفت و به این ترتب همیشه امکان تست از ابتدای فرآیند را برایتان ایجاد می کند. البته اگر این حالت را نمی پسندید، این امکان را هم در نظر گرفته که این دیتابیس را با هر دیتابیس مورد نظر خود، جایگزین نمائید. این ابزار، نمایی تصویری از فرآیند مورد تست شما را ارائه میدهد و شما را در تشخیص مراحل کاری و پیشرفت فرآیند و مشکلات احتمالی آن، یاری می نماید.


ایجاد و مدیریت انواع جاب

در بخش مدیریت این BPMS علاوه بر امکانات متعددی از جمله مدیریت دیتابیس و ایجاد و مدیریت دسترسی کاربران، امکان ایجاد جابهای دیتابیسی جهت اجرا در زمان های مشخص و انجام عملیات تعریف شده روی اطلاعات جداول Activiti و یا جداول اطلاعات بیزینسی شما را داراست.

علاوه بر این جاب هایی به صورت غیر همگام (Async) جهت ارتباط با سیستم های خارجی، قابل تعریف و استفاده هستند.


امکانات هوش تجاری

به دلیل انعطاف پذیری بالای این محصول در انصال به اکثر دیتابیس های مشهور و همچنین تعریف جاب های منظم در آن، به راحتی قادر خواهید بود این ابزار را به تقریبا تمامی ابزارهای هوش تجاری موجود در بازار متصل نمائید و از خروجی های آن استفاده کنید.


گزارش های BAM

به لطف سیستم بسیار دقیق لاگ این موتور BPMS، Activiti قادر است مجموعه گزارش های بسیار متنوعی را علاوه بر گزارشهای موجود و پیش فرض خود ارائه داده و تاثیر بسزایی در شناخت نقاط ضعف و قوت فرآیندهای در حال اجرای شما در سازمان، داشته باشد. از قابلیتهای مهم Activiti در این زمینه، امکان اتصال به سایر ابزارها جهت تهیه انواع گزارشهای مانیتورینگ می باشد.


مقیاس پذیری بالا در محیط ابر

Activiti به دلیل کارایی بالا و طراحی خوب و مقیاس پذیر خود، توسط Amazon Aurora به عنوان راه حلی مناسب تایید شده است.


 کارایی در حجم بالا

در سال ۲۰۱۵ و توسط جمعی از متخصصان گوگل، یک پروژه جهت بررسی کارایی Activiti در حجم بالای اطلاعات و تعداد ترد های همزمان صورت پذیرفت که نتیجه نهایی به شرح زیر اعلام شد:

  1. Activiti سریع است و کمترین سربار در موتور آن مشاهده می شود.
  2. Activiti به شکلی تولید شده که قادر باشد درخواستهای همزمان و مراحل همزمان کاری را در فرآیندها به بهترین شکل پشتیبانی کند و به خوبی میتوانید با کلاسترینگ بالا، از این ابزار در سطح وسیعی بهره بگیرید.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می شود، این گزارش که بخشی از خروجی پروژه مذکور می باشد، نشان میدهد سرعت اجرای تسکهای مختلف با بارهای کاری متفاوت از حالت تک ترد تا حالت ۱۰ ترد، تفاوت چندانی ندارد و این نکته ایست بسیار متمایز کننده با بیشتر BPMSهای موجود که هنوز برای سرویس دهی در حجم های بالا، دچار مشکل هستند.

bpms6


همچنین مشاهده فیلم های آموزشی زیر در مورد سایر نرم افزار های BPMS برایتان جالب خواهد بود: 

صفر تا صد ساخت فرایند در Bizagi

صفر تا صد ساخت فرایند در نرم افزار Processmaker

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .