عضویت در کانال مدیریت فرایند
چطور یک مدیر IT می تواند نظر مدیران ارشد سازمان در مورد BPMS را جلب کند؟
نرم افزار BPMS, چرا BPMS, سیستم BPMS

چطور یک مدیر IT می تواند نظر مدیران ارشد سازمان در مورد BPMS را جلب کند؟

برای ما که در حوزه فناوری اطلاعات مشغول به کار هستیم و با تکنولوژی های روز در این زمینه آشنا هستیم، شاید کار دشواری نباشد که بدانیم BPMS قطعاً برای سازمان ما مفید است لیکن بسیاری از مدیران رده بالای سازمان نسبت به این موضوع و راه اندازی و استقرار سیستم BPMS قطعیت ما را نداشته و دچار ابهام باشند و بسیاری شان به چشم هزینه و یک کالای لوکس و جدید به آن بنگرند.

حال ما باید چگونه بتوانیم آنها را نسبت به این موضوع و ارزش ها و مزایای BPMS توجیه کنیم.

قطعا پاسخ سوال بالا بکارگیری ادبایت فنی و تخصصی در این حوزه نخواهد بود. بنده پاسخ این سوال را در دو مقاله چرا BPMS و چطور با BPMS سودآوری سازمان خود را افزایش دهیم؟ ارائه کرده ام. لطفا این دو مطلب را یکبار دیگر مطالعه نمایید لیکن به عنوان جمع بندی موارد زیر را اشاره خواهم کرد:

با توجه به کند بودن فرایندها و گردش کارهای موجود در سازمان ها به دلیل دستی انجام شدن شان، قیمت تمام شده محصولات و خدمات ما افزایش خواهد یافت. تبدیل این فرایندها به نرم افزارهای کاربردی نیز از طریق روش هایی از قبیل برنامه نویسی، امری زمانبر و پر هزینه است. از اینرو BPMS یا سیستم مدیریت فرایندهای کسب و کار در تبدیل فرایندها به اینگونه سیستم ها کمک شایانی خواهد نمود بوطریکه با صرف زمان و هزینه بسیار کمتر از برنامه نویسی به هدف فوق نائل خواهیم آمد.

از سوی دیگر با توجه به اینکه استخدام ونگهداری برنامه نویسان خبره و مسلط هزینه بالایی دارد بنابراین خرید نرم افزار BPMS می تواند منجر به کاهش هزینه های واحد تولید نرم افزار نیز شود.

همچنین غلبه برجابه جایی های نیروی انسانی، کاهش هزینه و زمان آموزش نیروی انسانی از دیگر مزایای کلیدی BPMS ها محسوب میشوند. به اینصورت که کانال از پیش تعریف شده ای برای انجام فعالیت ها و فرایندها توسط نیروی انسانی  در سازمان ایجاد شده است و کاربر یا نیروی انسانی اگر هم بخواهد اشتباهی مرتکب شود، اختیار این اشتباه از وی سلب شده است.

برای مطالعه اینکه چرا باید با فاصله کوتاهی از استقرار اتوماسیون اداری به سمت نرم افزار BPMS حرکت کرد؟، اینجا را کلیک کنید.

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .