عضویت در کانال مدیریت فرایند
مراحل ساخت فرایند در BPMS کاموندا (Camunda ‌BPMS)
Camunda ‌BPMS

مراحل ساخت فرایند در BPMS کاموندا (Camunda ‌BPMS)

 

طراحی

دیاگرام‌های BPMN و جداول تصمیم DMN را ایجاد کنید.

 

مدلساز camunda برای BPMN 2.0 و DMN 1.1

Camunda modeler نرم‌افزاری برای ایجاد و ویرایش دیاگرام‌های فرایند BPMN و جداول تصمیم DMN است. استفاده از این نرم‌افزار ساده بوده و تحلیل‌گران فرایند همانند توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود بر روی دیاگرام‌ها کار کنند.

 

علاوه بر قابلیت مدلسازی بصری، camunda modeler امکان تعریف و ایجاد تمام مشخصات لازم برای اجرای فنی فرایند را در اختیار شما قرار می‌دهد. از آنجا که این نرم‌افزار مستقیما بر روی فایل‌های BPMN و DMN XML کار می‌کند، توسعه‌دهندگان می‌توانند براحتی آن را با IDE مورد نظر خود (نظیر Eclipse، Netbeans و IntelliJ) ترکیب کنند.

 

1

بکارگیری

مدل‌های خود را به نرم‌افزار کاربردی تبدیل کنید.

 

موتور داخلی نرم‌افزار کاموندا

هسته داخلی Camunda BPM موتور اجرایی برای BPMN، CMMN و DMN است که برنامه‌ای کم حجم بوده و کمتر از ۳ مگابایت از فضای دیسک را اشغال می‌کند. این برنامه قادر است در هر Java Virtual Machine (JVM) اجرا شود. شما می‌توانید به موتور آن از طریق REST API یا Java API دسترسی پیدا کرده و ترکیب موجود را با Spring و Java EE بکار برید. همچنین می‌توانید کارهای مربوط به سرویس BPMN را در کد جاوا و یا بوسیله کانکتورهای REST و SOAP انجام دهید. علاوه بر جاوا، می‌توانید از اسکریپ، فرمول‌ها و templateهای فرایندی استفاده کنید.

 

موتور کاموندا بسیار سریع و سبک بوده و همزمان پایگاه داده می‌تواند بین چند قسمت به اشتراک گذاشته شود.

 

2

اجرا

امکان تکمیل وظایف را  برای کاربران فراهم کرده و و نرم‌افزار خود را مدیریت کنید.

 

لیست وظایف کاموندا

با استفاده از لیست وظایف کاموندا، کاربر نهایی می‌تواند برای روی وظایف تخصیص یافته به خود تمرکز نماید. کاربرد این ابزار بسیار ساده و راحت است، به عنوان نمونه، فیلترهایی برای نمایش وظایفی که سررسید آنها رد شده می‌توان اعمال کرد.

 

لیست وظایف کاموندا تماما در بستر وب (اینترنت اکسپلورر، کروم و …) اجرا شده و طراحی آن (رنگ‌ها و لوگو) قابلیت شخصی‌سازی دارد. همچنین با ایجاد افزونه‌های مختلف می‌توان بر قابلیت‌های نرم‌افزار افزود. علاوه بر این موارد، امکان ادغام با active directory، از طریق LDAP ممکن است.

 

در صورت نیاز می‌توانید web application های مد نظر خود را طوری طراحی کنید که بتواند از بخش‌های مختلف لیست وظایف مجددا استفاده نماید.

 

3


این مطالب جالب را هم بخوانید:

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .