عضویت در کانال مدیریت فرایند
بررسی نقاط قوت و ضعف BPMS Activiti و Alfresco
Activiti BPMS

بررسی نقاط قوت و ضعف BPMS Activiti و Alfresco

سامانه اکتیویتی (Activiti) یک BPMS متن باز (بر اساس جاوا) است که به توسعه دهندگان کمک می کند تا فرآیندهای موردنظر خود را بصورت سازماندهی شده توسعه و مدیریت نمایند. نسخه تجاری این BPMS به نام Alfresco Process Services بر پایه سامانه Activiti توسعه یافته با ارائه ابزارهای جانبی ضمن مدیریت پیچیدگی های موجود در فرآیندهای کسب و کار، امکان دسترسی سریع به اطلاعات را برای سازمان شما فراهم می آورد.

سامانه مدیریت فرآیندAlfresco  کاربرپسند بوده، قابلیت ها و خدمات پشتیبانی کاملتری ارائه کرده و نیازهای مدیران کسب و کار را بیشتر مورد توجه قرار داده است.


در ادامه به برخی مزایا و معایب این BPMS متن باز اشاره می شود.


برخی از مزایای سامانه اکتیویتی (Activiti):

ارائه نسخه متن باز (دسترسی به سورس کد)

سازگاری با موبایل

ارائه نسخه ابری (Cloud) در کنار نسخه قابل نصب بر روی سرورهای داخلی

بنا بر گفته شرکت سازنده Alfresco Activiti دارای یک موتور چابک و سریع با قابلیت مقیاس پذیری بالاست.

پشتیبانی از استاندارد BPMN2

 


برخی از معایب سامانه اکتیویتی (Activiti):

سامانه Activiti ابزار شبیه سازی ندارد

رابط کاربری و فرم های تحت وب ساخته شده با Activiti از گرافیک ضعیفی برخوردار بوده و کاربرپسند نیست. از اینرو توصیه می شود فرم های موردنیاز جهت ورود اطلاعات را توسط ابزارها دیگری توسعه یابد. البته این موضوع در مورد بسیاری از نرم افزارهای BPMS وجود دارد.

هرچند Activiti بعنوان یک BPMS حجم کدنویسی موردنیاز جهت پیاده سازی فرآیندها را کاهش می دهد، اما هنوز حجم قابل توجهی کدنویسی بدین منظور لازم خواهد بود. این امر موجب کاهش محبوبیت این سامانه میان کاربران غیر فنی (مدیران کسب و کار) شده است. البته انجام برخی کدنویسی ها فقط نقطه ضعف محسوب نشده و بلکه خود میتواند یک نقطه قوت در راستای انعطاف پذیری در مکانیزاسیون فرایندها باشد.

 

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .