عضویت در کانال مدیریت فرایند
خلاصه ۲ فصل اول کتاب Fundamentals of BPM
کتاب اصول مدیریت فرایند

خلاصه ۲ فصل اول کتاب Fundamentals of BPM

در این مطلب خلاصه دو فصل اول کتاب Fundamentals of BPM که در انتخاب هر فصل اورده شده است را ارائه خواهیم کرد.


خلاصه فصل اول کتاب Fundamentals of BPM

ما باید از این فصل به یاد داشته باشیم که فرایند مجموعه‌‌ای از رویدادها، فعالیت‌ها و تصمیماتی است که مجموعاً منجر به نتیجه‌ای می شوند که ارزشی را برای مشتریان سازمان به ارمغان می‌آورد. هر سازمان دارای تعدادی فرایندها است. درک و مدیریت این فرآیندها به منظور اطمینان از این است که آن­ها به طور مداوم ارزش را به عنوان یک عنصر کلیدی برای اثربخشی و رقابت‌پذیری سازمان ها، تولید می‌کنند.

از طریق تمرکز بر فرایندها، سازمان‌ها، مهمترین دارایی‌هایی که برای خدمت به مشتریان به کار می‌آیند را مدیریت می‌کنند. اگر بخواهیم BPM را به طور خلاصه توصیف کنیم، می­توان گفت BPM بدنه اصول، روش‌ها و ابزارها به منظور طراحی، اجرا و نظارت بر فرایندهای کسب‌وکار است. ما همچنین شاهدیم که مدل‌های فرآیند و شاخص‌های عملکرد به عنوان ارکان اساسی برای مدیریت فرآیند دیده می‌شوند. که بر اساس هنر و علم BPM بنا شده است. تعریف ارائه شده شامل مراحل اصلی چرخه عمر BPM و اصول مرتبط و مکمل BPM، مانند Lean، شش سیگما و TQM است.

هدف این فصل ارائه یک نگاه اجمالی بر فعالیت‌ها و ذینفعان درگیر در هر یک از این مراحل است. در بقیه کتاب به بسیاری از اصول و روش‌هایی که در هر یک از این مراحل مورد استفاده قرار می­گیرد اشاره می‌شود.


خلاصه فصل دوم کتاب Fundamentals of BPM

در این فصل، ما درباره‌‌‌‌ی شناسایی فرآیند بحث نمودیم. در ابتدا، فازهای تعیین و ارزیابی را مشخص نمودیم و در مورد آن به بحث پرداختیم. هدف فاز تعیین، ثبت فرآیندهای اصلی درون سازمان و همچنین تعیین مرز بین این فرایندها می‌باشد. یک بینش از فرآیندهای اصلی که درون سازمان انجام می‌گیرند، به منظور راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هر‌فعالیت مدیریت فرایند مهم است. فاز ارزیابی به منظور اولویت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی آنالیز فرآیند و بازطراحی کارها ایجاد شده است. این تمرین خوبی است که اولویت‌ها را ‌‌‌‌بر‌اساس‌ اهمیت فرآیندها، اختلالات بالقوه و امکان بهبود آنها پایه گذاری کنید.

فاز تعیین ممکن است تنها برای ثبت فرآیندهای مهم استفاده نشود و همچنین برای طراحی یک معماری فرآیند کلان سازگار نیز بکار گرفته شود. یک معماری فرآیند رابطه بین فرآیند‌های مختلف را تعریف می‌کند. معمولا سطوح مختلفی از جزئیات مشخص می‌گردند. درباره یک رویکرد خاص برای تعریف سطح یک معماری سازمان بحث گردید. این رویکرد بر شناسایی case type‌ها، عملکرد این case type‌ها، ساختن یک ماتریس case/function، شناسایی فرآیندها ‌‌‌‌بر‌اساس‌ دستورالعمل‌ها و تکمیل نهایی معماری استوار است.


در مطلالب بعدی خلاصه سایر فصل های کتاب را ارائه خواهیم کرد.

همچنین از اینجا میتوانید فصل اول کتاب را که در حدود ۶۰ صفخه است بصورت رایگان دریافت و مطالعه نمایید. 


 

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .