عضویت در کانال مدیریت فرایند
فرایند کسب و کار چیست؟
مدرسه مدیریت فرایند

 

 

هر سازمانی چه دولتی باشد چه غیر دولتی بنگاه های اقتصادی یا غیر انتفاعی، با هدف تولید محصول و یا ارائه خدمات تشکیل شده است.

برای ارائه محصول یا خدمت مورد نظر، کارکنان و  یا ماشین ها باید مجموعه اقداماتی انجام دهند مثلاً  تولید، تضمین کیفیت، بسته بندی، حمل و نقل و فروش. علاوه بر انجام فعالیت ها، نیاز به هماهنگی و حمایت از این سازمان ها وجود دارد. به این معنی که یک سازمان به خدماتی احتیاج دارد تا موثر تر کار کند، به عنوان مثال مدیریت، فناوری اطلاعات، خدمات حقوقی، بازاریابی و غیره

 

به مجموعه اقداماتی که به منظور هماهنگی در یک سازمان و محیط های فنی صورت گرفته و یه هدف را دنبال میکنند، به اصطلاح فرایند کسب و کار میگویند. هر فرانید در یک سازمان انجام میشود ولی امکان تعامل فرایند در یک سازمان با فرایند های کسب و کار سازمان های دیگر وجود دارد.

 

مثلا تامین کنندگان، دفاتر مرکزی و بخش های بین المللی. به این معنی که هر سازمان، فرایندی را جهت ایجاد خروجی های با ارزش مورد نظر  مشتریان انجام میدهد. جالب است بدانید فرایند ها جز دارایی های سازمان به شمار میرود.

 

BPM (مدیریت فرایند) چیست؟ 

 

سازمانها باید مراقب فرایندهای خود باشند و اولین گام منطقی جهت این مراقبت، شناسایی فرایندها است. زمانیکه سازمان فرایندهای خود را شناسایی کردند میتوانند آنها را تحلیل نمایند.  با تحلیل فرایند ها، سازمان قادر خواهد بود نقاط ضعف و محدودیت های فرایندها را تشخیص دهد.

 

قدم منطقی بعدی ، تغییر فرایندهاست ک معمولا منجر به بهبود فرایندی خواهد شد و سازمان اثربخش تر و با کارائی بیشتر فعالیت خواهد کرد.

 

 

دوره مدیریت فرایندهای کسب و کار

 

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .