عضویت در کانال مدیریت فرایند
پرتال سازمانی، بخش کاربری و بخش مدیریتی نرم افزار Bonita BPM
نرم افزار Bonita BPM

پرتال سازمانی، بخش کاربری و بخش مدیریتی نرم افزار Bonita BPM

پرتال سازمانی

Bonita BPM پورتال سازمانی واحد و یکپارچه ای را جهت اجرا و مدیریت همه فرآیندهای پیاده سازی شده در اختیار کاربران عادی و مدیران سامانه قرار می دهد. هر کاربر بر اساس نوع حساب کاربری خود ممکن است به بخش های کاربری، مدیریتی و یا هردوی آن ها دسترسی داشته باشد. در ادامه هریک از بخش های پورتال سازمانی بونیتا بیشتر توضیح داده می شوند:


بخش کاربری

در بخش کاربری از پورتال بونیتا، کاربران عادی سامانه به قسمت های اصلی زیر دسترسی دارند:

لیست وظایف باقی مانده و انجام شده (کارتابل): در این قسمت کاربران می توانند لیست کارها و وظایفی که باید انجام دهند را مشاهده کرده و با کلیک بر روی هریک از آنها وارد صفحه مربوط به انجام کار/وظیفه شوند. در این قسمت همچنین کاربران می توانند لیست کارها/وظایفی که انجام داده اند را نیز مشاهده نمایند.

 

فرآیندهای شروع شده (در حال اجرا / خاتمه یافته): در این قسمت لیست فرآیندهایی که توسط کاربر شروع شده اند نمایش می یابد. هریک از فرآیندهای شروع شده توسط کاربر یا هنوز در حال اجرا هستند و یا تمام مراحل اجرایی آن ها در سامانه به پایان رسیده است، در هر صورت روند اجرای آن ها در سامانه براحتی قابل مشاهده و پیگیری است.

 

فرآیندهای در دسترس کاربر: هریک از کاربران بر حسب نقش کاربری خود ممکن است شروع کننده یک یا چند فرآیند از فرآیندهای تعریف شده در سامانه باشند. این فرآیندها در دسترس کاربر قرار داشته و با کلیک بر روی هریک از آنها می تواند نمونه ای جدید از آن فرآیند را ایجاد کند (اصطلاحا اجرای فرآیند را شروع کند).

 

نرم افزار Bonita BPM

 


بخش مدیریتی نرم افزار Bonita BPM

در بخش مدیریتی از پورتال بونیتا، مدیران سامانه به قسمت های اصلی زیر دسترسی دارند:

مدیریت وظایف، فرآیندها و نمونه های اجرا شده از فرآیند (Cases): در این قسمت مدیران سامانه می توانند وظایف، فرآیندها و نمونه های اجرا شده از فرآیند را مشاهده و مدیریت کنند.

 

در قسمت مدیریت وظایف، مدیر می تواند لیست کارها/وظایف در حال انتظار را مشاهده و در صورت نیاز انجام هریک از آن ها را به کاربرانی دیگر تخصیص دهد. همچنین در این قسمت مدیر می تواند لیست وظایف/کارهای انجام شده و مواردی را که انجام آن ها با مشکل مواجه شده است را مشاهده و مدیریت کند.

در قسمت مدیریت نمونه های اجرا شده از فرآیند (Cases)، مدیر می تواند ضمن مشاهده جزئیات اجرای مراحل هریک از فرآیندها، از وضعیت جاری و کاربر کنونی فرآیند اطلاع یابد.

در قسمت مدیریت فرآیندها، مدیر می تواند لیست فرآیندهای فعال و غیرفعال در سامانه را مشاهده کرده و در صورت نیاز فرآیندهای جدیدی نصب کند.

 

داشبورد مدیریتی جهت پایش عملکرد فرآیندها: در این قسمت مدیر سامانه به نمودارهای مختلفی از وضعیت اجرای فرآیندها و فعالیت ها در سامانه دسترسی دارد. هریک از این نمودارها نمایانگر شاخص های عملکردی خاصی بوده، همچنین مدیر می تواند گزارش های گوناگونی را تهیه کرده و فیلترهای مختلفی را مورد استفاده قرار دهد.

 

مدیریت سازمان (کاربران، نقش ها، گروه های کاربری، عضویت ها): تعریف، فعالسازی و حذف کاربران سامانه از طریق این قسمت صورت می گیرد. همچنین در این قسمت مدیران سامانه می توانند نقش های کاربری، گروه ها و عضویت های موردنیاز را ایجاد و یا ویرایش کنند بنحوی که مطابق با سطوح و سلسله مراتب سازمان/شرکت باشد.

 

مدیریت منابع (فرم ها، کدها، تم ها، و غیره): در این قسمت منابع مختلف ایجاد شده جهت پیاده سازی فرآیندها شامل (فرم ها، کدها، تم ها، افزونه های REST API و …) قابل ویرایش و صدور (Export) می باشد.

 

مدیریت برنامه های کاربردی: در این قسمت مدیران سامانه قادر خواهند بود برنامه های کاربردی (Application) جهت دسترسی راحتتر به فرآیندها و پیگیری آن ها ایجاد کنند. همچنین مدیران می توانند برنامه های کاربردی که قبلا ساخته اند را وارد (Import) نمایند.

 

BPMS رایگان

 

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .