عضویت در کانال مدیریت فرایند
یک نکته: نحوه اجرای پروژه BPM
کتاب آموزش BPM

برگرفته از کتاب ۱۰۰ راز مدیریت فرایند کسب و کار

 

در انتخاب پروژه BPM (مدیریت فرایند)، شرکت‌ها به خصوص مجریان و مدیران باید عوامل متعددی را مورد توجه قرار دهند. این ملاحظات ممکن است شامل تجربه سازمان در اجرای پروژه‌های BPM، توانایی پرسنل فناوری اطلاعات و زیرساخت برای حمایت از BPM (مدیریت فرایند)، تجربه مدیران اصلی در اجرای پروژه BPM و مهمتر از همه، تعریف اهداف خاص اجرای موثر BPM باشد.

 

ابتدا باید چهار حوزه موردنظر در اجرای پروژه BPM (مدیریت فرایند)، حل شود. موفقیت یا شکست اجرا در درجه اول به حل مسائل مربوط به این حوزه‌ها مهم بستگی دارد.

 

یکی دیگر از ملاحظات مهم در انتخاب پروژه BPM دامنه پیاده‌سازی است. اگر شرکتی در اجرای پروژه BPM تازه‌کار باشد، بهتر است بخش کوچکی از شرکت یا بخش فرعی انتخاب شود که می‌تواند به راحتی مدیریت شود. اجرای پروژه BPM کوچک در بخش کوچکی در داخل شرکت ایمن‌تر است و به‌راحتی می‌تواند توسط مدیران اداره شود. این اجرای اولیه می‌تواند به عنوان منطقه آزمایشی عمل کند که مدیران و پرسنل این مهارت‌ها را در عمل BPM آموزش خواهند دید. همچنین فرصت خوبی برای آزمایش قابلیت‌های محیط IT شرکت هست.

 

پس از اجرای موفق اولین پروژه BPM، شرکت‌ها باید اقدامات خود را برای تدوین و اجرای چند منظوره پروژه BPM انجام دهند. درس‌های آموخته شده و فن‌آوری‌های به دست ­آمده از اجرای اولین پروژه می‌تواند به عنوان مدلی برای اجرای پروژه­ های BPM بزرگ و پیچیده بکار آید.

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .