عضویت در کانال مدیریت فرایند
معرفی کتاب رویکرد شرکت SAP در حوزه BPM
کتاب آموزش BPM

افراد زیادی باید مشارکت نمایند تا چنین کتاب جامعی نوشته شود.

فصل اول بیشتر با مدیران ارشد مرتبط است و منافع BPM را خاطر نشان می‌سازد، فصل دوم تاریخ BPM را در برمی‌گیرد. فصل سوم و چهارم ساختار تشکیلات و تکنولوژی BPM  توضیح داده می­شود و در فصل پنجم این تعمقات و چالش‌های استراتژیک را جمع بندی می­شود.


در ادامه می توانید جزئیات بیشتری در مورد هر فصل را مطالعه نمایید تا با چارچوب کلی کتاب آشنا شوید.

 

سیر و سفر BPM یک تلاش طولانی و سخت است. اما حتی اگر BPM یک مفهوم جدید است راه پیش رو کاملاً ناشناخته نیست. قطعه‌هایی از تئوری و نمونه‌ها هستند که کمک خواهند کرد به سلامت به مقصد برسیم. تجربه اداره شرکت‌ها نیز می‌توانند کمک کنند وقتی باید از مشکلات و موانع عبور کرد.

 

این کتاب برای شما نقشه راه جامعی برای بکارگیری BPM فراهم می‌کند. با این نقشه راه باید قادر باشید سازمانتان را به سمتی هدایت کنید که در آینده محصول BPM را برداشت کنید.


در فصل بعدی، چارچوب مفهومی BPM را توضیح خواهیم بود، در فصل ۲، تکامل مدیریت فرآیند، مفهوم مدیریت فرآیند از دیدگاه تکمیلی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و مدل‌های متفاوتی از مدیریت فرآیند ارائه خواهد شد. این فصل با نگاهی بر آینده مدیریت فرآیند به پایان خواهد رسید. فصل ۳ معماری شرکت‌ها و استراتژی کسب وکار، به دنبال ارتباط بین BPM و استراتژی کسب وکار است. این فصل تصویر خواهد کرد چطور معماری شرکت‌ها می‌تواند به عنوان استراتژی‌ای برای پشتیبانی از فرآیند کسب وکار چابک به کار رود. ارتباط بین BPM و تکنولوژی عنوان فصل ۴ است که چگونه تکنولوژی‌ها بر BPM تاثیر میگذارند. در این فصل تکامل تکنولوژی های مطرح برای BPM را آنالیز خواهیم کرد و اثر SOA بر BPM را توصیف خواهیم کرد. فصل ۵، دگرگونی BPM ، با چگونگی تکامل بخشیدن یک سازمان فرآیند محور سرو کار خواهیم داشت. این فصل BPM را با افراد و سازمان‌ها مرتبط می کند. این امر با یک مطالعه موردی طولی از گراندفوس تصویر شده است، یک رهبر صنعتی، کسی که سفر BPM را آغاز نمود.


 

بخش دوم کتاب راه پیش‌روی BPM را ترسیم می‌کند. بخش ۲ با فصل ۶ آغاز می‌شود، معرفی نقشه راه BPM. فصل ۷، درباره تعریف استراتژی BPM است. فصل ۸ برپایی BPM را پوشش می‌دهد. فصل ۹ انتقال BPM ، مرتبط با ۴ مرحله ایست که در انتقال BPM لحاظ می شود و فصل ۱۰ بهبود مستمر درباره اینکه چطور BPM را در یک بستر در حال اجرا بهبود دهیم صحبت می‌کند. نهایتاً در فصل ۱۱،‌ فعالیت‌های پشتیبانی، برخی فعالیت‌های مدیریتی را که از فرآیند پشتیبانی می‌کند برای شما معرفی می‌کند. در بخش دوم کتاب، SAP تجربیات اقدامات داخلی خود در مورد BPM  را ارائه مینماید. sap ارائه کننده اصلی نرم‌افزارهای کسب وکار در جهان است، در هرحال اقدامات BPM بوسیله سازمان‌های فرآیند کسب وکار بدست می‌آیند (BPO) و تجربیاتشان از بکارگیری BPM پایه‌ای برای خلق نقشه راه است.


 

سومین بخش کتاب به شما ارزش بکارگیری بستر فرآیند کسب وکار به عنوان توانمند ساز برای BPM را معرفی خواهد کرد و کمک می‌کند SOA (توانمندسازی) را متوجه شوید و گام‌های پایه‌ای را که نیاز دارید برای اجرا از دید کسب وکار را پوشش می‌دهد. برای ارزیابی تغییر در سطح معماری، یک نمونه موردی را بررسی خواهید کرد (از یک کمپانی بین‌المللی لبنیات). تاریخچه IT و جهت‌های کلی ترسیم شده در نقشه استراتژیک IT صنایع غذایی آرلا برای سال‌های ۲۰۰۷-۲۰۱۲)” در پایان بخش ۳ دیدگاه SAP نسبت به BPM برای دگرگونی کسب وکار، شامل رهیافت بهینه‌سازی فرآیندهای کسب وکار SAP ، معرفی خواهد شد.


 

بخش چهار کتاب، به جمع‌بندی تجربیات BPM می‌پردازد. این بخش با مرور مطالعه موردی Wyeth، یک شرکت پیشرو در زمینه داروسازی و سلامت که به دنبال تعالی فرآیند بوده است، تکمیل شده است.


در ضمیمه این کتاب، سوالات متداول در مورد BPM، جواب داده شده‌اند. این موارد کتاب را به همراه خوبی برای استقرار BPM در سازمان‌تان بدل می‌کند. همچنین، شما در انتهای کتاب، لیستی از عبارات، واژگان تخصصی و تجربیات مشتریان BPM و در انتها بیوگرافی کوتاهی از نویسندگان را خواهید داشت.


به اطلاع شما علاقه مندان به حوزه مدیریت فرایند و ERP میرساند که تیم مدرسه مدیریت فرایند اقدام به ترجمه و چاپ این کتاب کرده است که مراحل نهایی آن در حال سپری شدن است. منتظر اخبار تکمیلی باشید.

 

همچنین نسخه اصلی این کتاب به زودی جهت دانلود در اختیار شما قرار خواهد گرفت. 

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .