عضویت در کانال مدیریت فرایند
یک نکته: انواع لیست های مورد نیاز در BPM
کتاب آموزش BPM

برگرفته از کتاب ۱۰۰ راز مدیریت فرایند کسب و کار

مدیران می‌توانند از فهرست یا لیست BPM برای ایجاد برنامه مدیریتی فرآیند سیستماتیک استفاده کنند. داشتن لیستی از زمینه‌های حیاتی که باید تحت پوشش طرح فرآیند کسب و کار قرار گیرد مهم است. این کار می‌تواند برنامه‌ریزی کسب و کار را بسیار ساده‌تر کند.

 

در مرحله اول برنامه‌ریزی BPM، شناسایی اهداف و بخش‌های اصلی موردبررسی مهم است. مدیران باید بتوانند نقطه پایانی حوزه‌های مشکل عمده را ببینند به طوری که راه‌حل‌های فرآیند مدیریت مناسب می‌تواند اجرا شود. لیستی از پرسنل کلیدی مسئول اجرای فرآیند باید ایجاد شود. وظایف آنها و ابزارهای مورد نیاز آنها باید شناسایی شوند. پس از اتمام این کار، نقشه فرایند باید ایجاد شود تا داده‌های جمع‌آوری شده در طول فرایند شناسایی را یکپارچه سازد.

 

پس از ایجاد نقشه فرآیند، نمودار جریان کاری باید ایجاد شود که می‌تواند به عنوان دستورالعمل اجرایی کل فرآیند کاری عمل کند. لیست گردش کار BPM ممکن است شامل کارهای خاصی باشد که برای رسیدن به اهداف شرکت باید صورت گیرد. به غیر از کارهایی که انجام می‌شود، روش‌های مورد نیاز برای اجرای این وظایف نیز باید ذکر شود و در جریان کار یکپارچه شود. نتایج مورد انتظار هر فرآیند جریان کاری نیز باید در نظر گرفته شود. این کارها باعث برنامه‌ریزی کامل فرایند می‌شود.

 

مدیران در این زمان باید با دقت بر اجرای دقیق فرآیند کسب و کار نظارت داشته باشند و در صورت رخ‌داد مسئله‌ای باید اقدامات ضروری را انجام دهند. مجموعه دیگری از لیست مدیریت فرآیند کسب و کار برای این مرحله ایجاد می‌شود که می‌تواند در ارزیابی و تعیین فرایند تجاری برنامه‌ریزی شده مفید باشد.

به اشتراک بگذارید :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .