عضویت در کانال مدیریت فرایند
مقدمه کتاب تغییر فرایندهای کسب و کار پل هارمون-۳
کتاب تغییر فرایندهای کسب و کار پل هارمون

مقدمه کتاب تغییر فرایندهای کسب و کار پل هارمون-۳

 

بخش دوم مقدمه کتاب تغییر فرایندهای کسب و کار پل هارمون

 

درطی سالیان گذشته شرکت ها به منظور دسترسی کارکنان و مشتریان به به اطلاعات و خرید از طریق وب و یا به منظور کسب مزیت از ارتباطات (خدمات ایمیلی، اینترنتی یا تلفنی) کارآمد دست به طراحی مجدد فرایندهای خود زدند.

 

چهارمین دلیل برای انجام تغییر در فرایند کسب وکار تغییرات سریع و گسترده‌ هستند. به نظر مدیران ارشد این نوع شرکت‌ها باید با رویکری فرایندی به مدیریت، چابکتر باشند تا بتوانند نسبت به تغییرات سریع و کارآمد از خود واکنش نشان دهند. اینها سازمان‌هایی هستند که نسبت به استفاده از ابزارهای فرایند کسب وکار در سطح شرکت و سیستم های مدیریت خود را متعهد می دانند تا اطمینان حاصل کنند که تمام منابع و وظایف کسب وکار آنها در راستای زنجیره ارزش قرار دارد و قادر به مدیریت فرایندها نسبتاً نزدیک به زمان واقعی هستند.

 

به این منظور، شکل زیر هرم فرایند تغییراتی که در طی دهه ۱۹۹۰ در سازمان‌ها روی داد را نشان می دهد.

در دهه ۱۹۹۰ اکثر سازمان‌ها بر طراحی مجدد فرایند کسب وکار یا پروژه‌های مهندسی مجدد پرداختند. شرکت‌های پیشرو بر فرایندهایی متمرکز شدند که از واحدهای سازمانی و خطوط وظیفه‌ای مختلف عبور می کرد اما در مقابل اکثر سازمان‌ها فرایندهایی را طراحی مجدد کردند که در حیطه یک واحد سازمانی یا واحد وظیفه‌ای قرار داشت.

 

همزمان، شش سیگما در سازمان‌های تولیدی برای بهبود فرایند متداول شده بود. تا پایان دهه ۹۰ میلادی، نرم افزار های ERP و CRM برای استاندارد سازی فرایندها و سیستم گزارش گیری مورد استفاده قرار می گرفت. در طول همین دوره، سیستم جریان کار به عنوان ابزاری برای اتوماسیون پردازش اسناد شهرت زیادی پیدا کرد.

در طول چند سال گذشته، استراتژی‌های تغییر فرایند متداول شده است. امروزه، شرکت‌های پیشرو بر تهیه معماری فرایند در سطح شرکت و سیستم مدیریت عملکرد شرکت تأکید زیادی دارند. آنها در واقع به دنبال استاندارد نمودن فرایندهای خاص در بخش‌ها و یا زیر مجموعه هستند تا اطمینان حاصل کنند که همان مدل‌های  ERP و CRM را میتوان در کل سازمان استفاده نمود. شرکت‌های پیشرو همچنین به دنبال فهم زنجیره ارزش هستند تا از انطباق آن با قانون اطمینان حاصل کنند. در همین حال، تأکید زیادی بر نصب و راه اندازی نرم افزارها برای اتوماسیون سازی (BPMS) با هدف خودکار نمودن کنترل روزانه فرایند و ارائه داده های عملکردی برای مدیریت صورت می‌گیرد.

 

کتاب حاضر برای مدیران فعلی تهیه شده و بر مشکلاتی که مدیران امروزه در مواجه با تغییر فرایند دارند، تأکید دارد. همچنین برای آموزش مدیران با بهترین الگوهای موجود در خصوص چالش‌های پیش رو و ارائه راهنمایی‌های عملی برای هرکسی که خواهان انجام معماری فرایند کسب وکار، اجرای پروژه تغییر فرایند یا به دنبال کاربردی نمودن BPMS می‌باشد.

 

برای دانلود کتاب تغییر فرایندهای کسب و کار پل هارمون میتوانید به این صفحه مراجعه نمایید.

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .