عضویت در کانال مدیریت فرایند
واقعاً نرم افزار BPMS اوراکل چگونه است؟
نرم افزار BPMS اوراکل

واقعاً نرم افزار BPMS اوراکل چگونه است؟

 

بارها شده است که در تماس های تلفنی و جلسات مشاوره در مورد کم و کیف نرم افزار BPMS اوراکل یا همان Oracle bpm suite از ما سئوال پرسیده اند.

 

نمیخواهیم در این مطلب نرم افزار Oracle e-business suite را مورد بررسی فنی قرار دهیم چون اگر تنها از این منظر نرم افزار BPMS اوراکل را بررسی کنیم، از وضعیت و جایگاه خوبی برخوردار است منتها ….

 

در مطالب قبلی شاخص های یک نرم افزار BPMS مناسب را بیان کرده ایم و همانطور که عرض کردیم نمیخواهیم در این مطلب نرم افزار BPMS اوراکل را بصورت فنی مورد بررسی قرار دهیم. در واقع میخواهیم حاصل مشاهدات خود را که در قالب چکاپ مدیریت فرایند در چندین سازمان متوسط و بزرگ که نرم افزار BPMS اوراکل را داشتند برای شما بازگو کنیم.

 

در طی برخی چکاپ های مدیریت فرایند صورت گرفته توسط مدرسه مدیریت فرایند در چندین سازمان با ابعاد مختلف که از نرم افزار BPMS اوراکل استفاده میکردند، مشخص شد که این نرم افزار علیرغم قابلیت های آن، حتی پس از گذشت چندین سال از استقرار و نصب در سازمان های مربوطه موفقیت چشم گیری نداشته است. به عنوان نمونه در یک سازمان تولیدی با حدود ۲۰۰۰ نفر پرسنل بعد از گذشت سه سال فقط و فقط یک فرایند در نرم افزار BPMS اوراکل پیاده سازی شده است. آن هم با کمک پیمانکار فروشنده و مشاور پیاده ساز مجزا از تیم پیمانکار با صرف هزینه های گزاف میلیاردی

 

یا در یک شرکت تولیدی با حدود ۶۰۰ نفر پرسنل مشاهده شد که از Oracle e-business suite استفاده میکنند و بعد از گذشت حدود یکسال تقریباً هیچ فرایندی را در آن مستقر نکرده اند.

 

در یک شرکت دیگر بزرگ در حوزه وزارت نیرو مشاهده شد که پیمانکار از نرم افزار Oracle e-business suite برالی تهیه نرم افزار استفاده کرده است ولی بصورت کاملاً اشتباه و با کندی هر چه تمام تر. واقعاً یکی دیگر از مشکلات اساسی نرم افزار Oracle e-business suite تعداد بسیار کم متخصص در این زمینه است.

 

پس به عنوان جمع بندی باید گفت نرم افزار BPMS شرکت اوراکل از قابلیت های خوبی برخوردار است ولی در کشور ما تجربیات موفق و تخصص چندان بالایی در مورد آن وجود دارد. به واقع Oracle e-business suite برای سازمان های با تعداد پرسنل بالای چند ده هزار نفر مثلاً ۵۰ هزار نفر به بالا مناسب است آن هم با رعایت پاره ای ملاحظات.

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .