عضویت در کانال مدیریت فرایند
کتاب راهنمای تحلیل کسب و کار موسسه PMI
کتاب تحلیل کسب و کار

کتاب راهنمای تحلیل کسب و کار موسسه PMI

 

راهنمای PMI در خصوص تحلیل کسب و کار، که در ادامه با عنوان راهنما به آن اشاره می‌شود، برای رفع نیازهای سازمان‌ها و متخصصان تحلیل کسب و کار از طریق ارائه دانش عملی و روش­های مناسب و لازم برای کمک به پرتفوی، برنامه، پروژه، موفقیت محصول و ارائه راهکارهای با کیفیت بالا در نظر گرفته شده است.

 

این راهنما برای کمک به اجرای مؤثر فرآیند تحلیل کسب و کار صرف نظر از چرخه عمر پروژه و صرف نظر از اینکه از کدام یک از رویکرد‌های پیشگویانه، تکراری، انطباقی یا ترکیبی استفاده شود، در نظر گرفته شده است. این راهنما صرفنظر از اینکه چه کسی آن را مطالعه و اجرا می­کند، دستورالعمل­هایی برای تحلیل کسب و کار ارائه می­کند و شامل موارد زیر را شامل می­شود:

 

  • تعریف می‌کند که تحلیل کسب و کار چیست و چرا دارای اهمیت است؛
  • شایستگی‌ها، فرآیند‌ها، ابزارها و تکنیک‌های لازم برای اجرای مؤثر وظایف و فعالیت‌های تحلیل کسب و کار را توصیف می‌کند؛
  • مفاهیم مربوط به تحلیل کسب و کار را تعریف می‌کند که می‌تواند به طور پیوسته در تمام چرخه‌های عمر محصول و پروژه، انواع محصول و صنایع استفاده شود تا به نتایج کسب و کار موفقیت‌آمیز در پرتفولیوها، برنامه‌ها و پروژه‌ها دست پیدا کنیم؛
  • نقاط همکاری بین کسانی که فعالیت‌های تحلیل کسب و کار را انجام می‌دهند و سایر نقش‌هایی که تحلیلگران کسب و کار معمولاً لازم است به طور مشارکتی انجام دهند را به طور خاص مشخص می‌کند؛
  • یک واژه ­نامه مشترک در خصوص تحلیل کسب و کار را برای سازمان‌ها و متخصصان تحلیل کسب و کار فراهم می‌کند و ترویج می‌دهد.
  • به طور استراتژیک حداکثر استفاده را از تحلیل کسب و کار می‌برد تا اطمینان حاصل شود که سرمایه‌گذاری‌ها به طرح‌های با بالاترین ارزش اختصاص پیدا کنند؛
  • راه حل‌هایی ارائه می‌کند که ارزش کسب و کار قابل اندازه‌گیری فراهم و انتظارات ذینفعان را برآورده می‌کنند.

 

بر اساس گزارشات موسسه PMI آمریکا، ۴۷% از پروژه‌های ناموفق به خاطر مدیریت نیازمندی های ضعیف نمی‌توانند به اهداف اصلی دست پیدا کنند. در گزارش PMI در سال ۲۰۱۷، ۳۹% از پروژه‌های ناموفق جمع‌آوری نیازمندیهای نادرست را به عنوان علت اصلی شکست شناسایی می‌کنند. هنگامی که سازمان‌ها تحلیل کسب و کار را نمی‌پذیرند و اهمیت ایجاد فرآیند‌های مؤثر برای اجرای آن را نایده می‌گیرند، تأثیرگذاری زیادی بر توانایی آن‌‌ها به منظور اجرای مؤثر پروژه‌ها خواهد گذاشت.

 

سازمان‌هایی که به بلوغ در شیوه‌های تحلیل کسب و کار دست یافته‌اند، ۵۵% بیشتر در پیاده‌سازی استراتژی موفق هستند و به احتمال بیشتری به ارزش مورد انتظار از سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در برنامه‌ها و پروژه‌ها دست پیدا می‌کنند. این‌ها تنها چند مورد از آمار به‌دست‌آمده از تحقیق PMI اخیر هستند که ارزش تحلیل کسب و کار را اثبات می‌کند.

 

دلیل نیاز داشتن به راهنمای تحلیل کسب و کار موسسه PMI

با تلاش سازمان‌ها برای تأمین خواسته‌های بازار، انتظار می‌رود که راه حل‌های بهتر با سرعت بیشتر و با هزینه کمتر ارائه شوند. تحقیق اخیر PMI تحلیل کسب و کار را به عنوان یک شایستگی کلیدی برای کمک به سازمان‌ها در جهت دستیابی به این هدف شناسایی کرد. هدف استاندارد تحلیل کسب و کار و راهنمای PMI در خصوص تحلیل کسب و کار کمک به سازمان‌ها و افراد در درک تحلیل کسب و کار به عنوان مبنایی برای دستیابی به فرآیند‌های کسب و کار بالغ و مؤثر می‌باشد.

 

مخاطب هدف برای راهنمای تحلیل کسب و کار موسسه PMI

این راهنما برای کسانی که به فعالیت‌های تحلیل کسب و کار می‌پردازند، صرف نظر از عنوان شغلی یا درصد زمان صرف‌شده برای انجام تحلیل کسب و کار، در نظر گرفته شده است. این راهنما همچنین برای کسانی که به فعالیت تحلیل کسب و کار مشغول هستند، برای مثال کسانی که به انجام فعالیت‌های مدیریت پرتفوی، برنامه یا پروژه می‌پردازند، در نظر گرفته شده است. این راهنما می‌تواند توسط سازمان‌ها و تیم‌های پروژه برای درک آنچه که شیوه خوب تحلیل کسب و کار را تشکیل می‌دهد و به عنوان چارچوبی که برای ارائه زبان و ساختار مشترک در خصوص تحلیل کسب و کار عمل می‌کند، مورد استفاده قرار بگیرد.

 

تحلیل کسب و کار

 

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .